Log in

View Full Version : gordels verplicht jah of nee

1800 16v kr
26-06-2006, 15:14
ik heb een vraag ik heb in mijn golf 2 gti 16v kr uit 1991 orgineel nederlander

gordels gezet achterin toendertijd voor rdw maar nu staat er op mijn kenteken

bijzonderheden
dit voertuig behoeft niet te zijn voorzien van bevestigingspunten voor auto gordels

bij de rdw keuring hebben ze niet naar de achter gordels gekeken en de auto kwam er vlekkeloos door heen

maar mij vraag is mogen ze er gewoon uit

waarom wil ik ze eruit hebben
nou 9 van de 10 keer als er iemand achterin zit hebben ze geen gordels om
als ik dan aan gehouden wordt krijgen ze een bekeuring als ze er niet in zitten krijgen ze ook geen boete en ik vind het persoonlijk er mooier uitzien

mogen ze er gewoon uiot jah of nee en graag uitleg erbij waarom wel of waarom niet

Djinn_4fun
26-06-2006, 15:35
Ze zouden er inderdaad uit mogen als je dat op kenteken hebt staan.
Maar voor je passagiers zou ik ze zelf erin laten zitten. (veiligheid)

vwleusden
26-06-2006, 15:39
Volgens mij moeten ze er zeker wel inzitten omdat ze standaard in je auto zitten en dit in de typegoedkeuring van je auto staat vermeld. Volgens mij als ze zelfs echt op de regels gaan letten moet er zelfs een achterbank in gemonteerd zijn tijdens de apk.

1800 16v kr
26-06-2006, 15:45
er zaten geen befestigingspunten voor auto gordels achterin
wel in de stijlen en onderin maar niet degene wie het dichtst bij het achterlicht zit van de houder zeg maar die was gewoon dicht gelast en mee gespoten ik heb deze zelf moeten los boren

en jah voor veiligheid zou ik ze er idd beter in kunne laten zitten

vwleusden
26-06-2006, 15:49
Een GTI van 1991 heeft standaard vanaf fabriek gordels achterin gehad, hoe je het went of keert.... regels regels en nog eens regels.

1800 16v kr
26-06-2006, 15:55
jah daar twijfwel ik ook niet aan dat zal wel zo wezen maar dat gat was er niet die hebben we er zelf in moeten maken

maar ik denk dat ik het dan het beste maar zo kan laten de bekeuring voor de ahterin zittende is toch niet voor mij

Big_Mac_Mark
26-06-2006, 15:55
Jup...Ben van de week met de cabrio voor APK geweest, werd in eerste instantie afgekeurd op het ontbreken van gordels achterin (had ze onder de zitting liggen)

Vanaf een bepaald bouwjaar is het verplicht achterin gordels te hebben; mijn cabrio is van '90, dus in een 91-er moet het sowieso!

sjampoo
26-06-2006, 16:07
Mijn Polo 2f werd er afgelopen jaar op afgekeurd. Is een import van 1991, en had geen gordels achterin. Nooit een probleem geweest schijnbaar, tot afgelopen APK. Dus heb ik er toen een setje achterin gezet. Wel zo veilig, maar goed; d'r zit daar toch nooit iemand.

Maar goed; Als er in je kentekenbewijs een vermelding staat, dat t niet hoeft, dan hoeft t toch niet?

Voor de veiligheid (ook die van jezelf) zou ik achterpassagiers echter altijd in de gordels zetten. Denk daar maar eens over na.

1800 16v kr
26-06-2006, 16:09
jah daar zit wat in want als ik hem in me nek krijg heb ik ook een probleem

maartenunplukt
26-06-2006, 16:51
lekker laten zitten.

Als je zelf te dom bent om een gordel om te doen vind ik die boete meer dan terecht.

edit:

in mijn golf zitten achterin geen gordels. Iets waar ik rekening mee houd als ik vrienden mee heb. Geeft je toch extra het gevoel van als er nu wat gebeurd loopt het echt slecht af.

vw dennis
26-06-2006, 16:53
Heb zelf ook geen gordels achterin, maar als ik nog eens een keer wat tegenkom zet ik ze er wel in.

1800 16v kr
26-06-2006, 18:09
Heb zelf ook geen gordels achterin, maar als ik nog eens een keer wat tegenkom zet ik ze er wel in.

op de sloop zijn er zat te vinden ik heb ze voor 25 euro opgehaald

golf mkII 16v
26-06-2006, 20:29
en in de toekomst een kinderzitje:D:D!!!

1800 16v kr
26-06-2006, 21:04
en in de toekomst een kinderzitje:D:D!!!

jah hoe lang dat nog gaat duren weet ik nog niet maar in iig minstens 9maand haha

maar ik neem aan dat er tegen de tijd dat het zo ver is het kinderzitje niet in deze golf komt te zitten maar in de daily

deze golf wordt vanaf de grond weer opnieuw opgebouwd is de bedoeling

daarom ook de vraag of het er wel of niet in hoeft dan kan ik daar rekening mee houden

als ze er niet in hoefen kan ik ze ook weg laten

ik heb veel plannen met de golf en ben al een beetje aan het uit zoeken wat wel en niet kan

over 1 ding ben ik er al 100% cker weten uit dat het een 16v g60 wordt
met rallye frond en verlaagt met een stroeve motorsportschroefset

de rest ben ik nog niet over uit

maar bedankt voor julie reacties er zitten er een paar bij waar ik niet over nagedacht had ik ben iig weer een stuk wijzer en ik hoop dat er meerdere mensen hier iets aan hebben

RubenD
26-06-2006, 22:47
Ik heb achterin geen gordels, met de APK had ik de bank eruit dus dan hoor ze er zeker niet over. En mijn auto is van 1987 wat dus zou inhouden dat ik de achterbank gewoon kan laten zitten of niet?!

Maargoed ligt er ook aan wie je tegenkomt. Ik zit bijna altijd alleen in de auto, soms eentje naast mij. Maar zelden achterin. Maar heb gordels liggen dus ik denk dat ik 2 van die heupgordels achterin maak en onder de bank leg. Dan heb ik wel gordels als het nodig is.