View Full Version : afento gezoem uit dashboard nu 3 keer gehad in om en na bij de 2 a 3 maand
1800 16v kr
30-06-2006, 09:32
wat zou dit kunnen zijn de eerste keer was het na ik heb flink op zijn staart had getrapt wel goed warm rond de 98 graden pas goed los getrapt
toen zoemde hij behoorlijk lang
later zoemde hij nog een keer gewoone rij omstandig heden was zo weer voor bij
en nu deed hij het giser weer maar heel even toen ik afremde voor een drempel toen ik 1 keer het gas aan tikte was het weer weg
het gaat om een 91 1.8 16v kr
alvast bedankt
vwleusden
30-06-2006, 09:33
oliedrukprobleem
1800 16v kr
30-06-2006, 10:07
olie filter vervangen dus neem ik aan
vwleusden
30-06-2006, 10:54
Zou je kunnen doen, neem er dan een FRAM van de dealer of een Mannesman bij de onderdelentoko. Anders zou het ook je oliepomp kunnen zijn of je hulpaslagers
1800 16v kr
30-06-2006, 16:59
Zou je kunnen doen, neem er dan een FRAM van de dealer of een Mannesman bij de onderdelentoko. Anders zou het ook je oliepomp kunnen zijn of je hulpaslagers
thanx dan zal ik even goed op het merk letten maar ik kan het doen bij de garage en de baas daar van heeft de filters op vooraad de brandstof filter wat ik vervangen heb was ook van mannesman dus zal dt ook denk ik mannusman zijn
is er nog een aanraden van de 2 of zijn ze allebij gewoon goed
lager schalen of oliepomp dood kan ook nog.. denk het eerder dat het je lagerschaaltjes zijn
1800 16v kr
30-06-2006, 17:12
lager schalen of oliepomp dood kan ook nog.. denk het eerder dat het je lagerschaaltjes zijn
hij deed het maar heel iets en de olie is toendertijd wel vervangen maar ik ben er dus achter gekomen dat ze mijn oliefilter toendertijd niet hebben vervangen en kwam er ook achter dat niet alleolie terug stromt naar het carter dus denk dat de olie filter wel de boos doener is
maar goed als het dus wel de lagerschalen zijn of oliepomp wat zijn hier de kosten van ik ben vrijhandig
heb brug tot beschikking en al het gereedschap wat er in de garage licht
Nou om even in te haken, ik had 5w40 olie. Tijdje terug de olie + filter vervangen. Olie is nu 10w40 full syntheet. Met een goed merk oliefilter. En nu knippert tie af en toe, het olie lampje. Heb op de temperatuur gelet, die is gewoon normaal (lees bij mijn KR tussen de 85 en 115 graden celcius, afhankelijk van het weer en waar ik rij).
Wat kan dat betekenen?
snap niet dat iedereen altijd van de 0w en5w wil rijden.. gewoon normale olie pakken en vaak verschonen..zal iedere goede tuner je vertellen..
lagerschalen zijn niet veel werk opzich.. en niet prijzig.. 75 eurie ongeveer..
oliepomp hetzelfde.. sloop heeft er zat..
1800 16v kr
30-06-2006, 22:53
ik heb er gewoon 10w40 in zitten van valvoline full synthetische elke 10000 km vervang ik het met de oliefilter
Drhardstyle16v
02-07-2006, 22:11
ik had dit zelfde probleem bij mij was het gewoon een oliesensor
1800 16v kr
02-07-2006, 23:17
wat had jij ook om presies te zijn het gezoem zo jah welke sensor heb je toen vervangen als ik vragen mag
Die 5w40 had ik er niet in gedaan. Dat had de vorige eigenaar gedaan. Er zit nu ook niet voor niks 10w40 in (van Bardahl).
Maar waar kan het knipperen bij mij aan liggen?
Die 5w40 had ik er niet in gedaan. Dat had de vorige eigenaar gedaan. Er zit nu ook niet voor niks 10w40 in (van Bardahl).
Maar waar kan het knipperen bij mij aan liggen?
Wat is het probleem dat je er geen 5W40 in zou kunnen doen?? De 5 geeft alleen de viscociteit aan in KOUDE toestand, dan is ie ietsje dunner dan 10W40
Dat komt de smering bij koude olie ten goede, omdat het dan beter overal kan komen....
de 40 is in beide gevallen gelijk, dus dat zal geen kwaad kunnen....
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.