PDA

View Full Version : irritatiepuntje advertenties


vwleusden
03-07-2006, 10:18
Ik irriteer me aan mensen die elke dag "up" doen voor hun advertentie....
Waarvoor is dat nodig? Als mensen iets zoeken dan spitten ze het advertentie gedeelte toch wel door of ze gebruiken de zoekfunctie. Je creeert een ongelovelijke chaos door elke dag "up" te zeggen.

Als je advertentie niet bij jouw new posts staat zegt dat nog niet dat het voor iedereen zo geldt ;) Ook wekt het de indruk dat je echt letterlijk van dat ding af moet, dus dat laag bod misschien al voldoende kan zijn en dan gaat de adverteerder ineens zeuren dat er niet serieus geboden wordt.

Dan is het ook uitermate irritant dat sommige mensen de moderators niet inlichten dat een advertentie verwijderd kan worden omdat het object verkocht is waardoor je dus gewoon een puinhoop krijgt dus geen overzicht en sommige mensen zwaar teleurgesteld raken ;) laatste zal wel meevallen maar ik vind het zwaar irritant, denk je het onderdeel te hebben gevonden omdat het te koop staat en zegt men dat het een maand geleden al verkocht is.

En nee, ik ben niet chagerijnig ofzo, moest het gewoon ff kwijt, even goede vrienden.

Mvg Dennis

sjampoo
03-07-2006, 10:35
Het 'uppen' van advertenties is toegestaan, met een maximum van 1 maal per dag. Om de advertenties niet eindeloos lang te maken, modder(er)en wij d'r vaak een aantal upkes tussen uit. De aanbieder/verkoper kan dat trouwens zelf ook: onder edit kun je een posting deleten (zolang het niet de start-posting is)

Het 'verbieden' van 'upkes' is geen oplossing, want dat kan worden omzeilt, door er elke dag 'nieuwe' informatie aan toe te voegen :)

Voor het sluiten van topics na verkoop zijn wij inderdaad afhankelijk van de verkoper. Maar als hij/zij in gebreke blijft, dan krijgt hij/zij er vanzelf genoeg van als mensen blijven vragen naar de te koop staande spullen.

vwleusden
03-07-2006, 10:44
Als ze nieuwe informatie toevoegen dan zou je dat in de tekst van de advertentie moeten toevoegen zodat je advertentie overzichtelijk blijft... of denk ik nu onlogisch ?

rallyegolf driver
03-07-2006, 11:02
goeie topic Dennis, even "uppen"

Stijn
03-07-2006, 11:09
goeie topic Dennis, even "uppen"


:dance:

sjampoo
03-07-2006, 11:17
Als ze nieuwe informatie toevoegen dan zou je dat in de tekst van de advertentie moeten toevoegen zodat je advertentie overzichtelijk blijft... of denk ik nu onlogisch ?

Nee, je denkt zeker niet onlogisch, maar 't is natuurlijk wel 'de' manier om een advertentie 'illegaal' te uppen :)

Maar goed: Als je door de Up's het bos niet meer ziet,.. weet je ook dat de verkoper d'r mee omhoog zit: doe er je voordeel mee. Als je verkoper dan gaat lopen zeuren, dat er onzin biedingen binnen komen, kan ie de fout dus beter bij zichzelf zoeken..

ingrob
03-07-2006, 11:19
Nee, je denkt zeker niet onlogisch, maar 't is natuurlijk wel 'de' manier om een advertentie 'illegaal' te uppen :)

Maar goed: Als je door de Up's het bos niet meer ziet,.. weet je ook dat de verkoper d'r mee omhoog zit: doe er je voordeel mee. Als je verkoper dan gaat lopen zeuren, dat er onzin biedingen binnen komen, kan ie de fout dus beter bij zichzelf zoeken..

he's got a point :iamwithst

vwleusden
03-07-2006, 11:42
Dat dacht ik dus ook maar ik heb dat maar niet gepost :) maak er zelf ook wel eens gebruik van om zo iets goedkoop te kunnen scoren.

Berserker
04-07-2006, 08:52
kijk bij een forum zoals volksforum is het indd niet nodig om iedere dag te uppen maar gewoon afentoe als je er eens aan denkt, maar bij bijvoorbeeld www.cleaned.be als je daar 1 dag na je laatst gee upped hebt, je advertentie zoekt dan moeet je rekenen op 10-14 pagina's achteraan...

en veel mensen zijn heel erg lui en als ze t niet toevallig tegenkomen dan hebben doen ze zich geen moeite...

Lieuwe
04-07-2006, 09:56
Wat ik ook wel een goeie toevoeging vind voor het verkoopgedeelte is dat je niet kan posten in dat gedeelte, maar alleen PM`s / Mail / Telfoonnummers kan gebruiken. Dan heb je geen last van off-topic.

Zat hiervoor veel op scooterforum.net ( :rolleyes: ) en daar is dat toen ook ingevoerd .. werkt echt perfect daar.

sjampoo
04-07-2006, 11:40
Off-topic is 'hier' gewoon niet toegestaan: zelf-regulerend + modderaters.

Kwalitatief net iets beter (imho) dan een 'forum' waar je niet kunt reageren. Extra info komt toch vaak na vragen, en dat helpt: Soms weet de verkoper gewoon niet welke info er handig is om te plaatsen: Op welke auto's t onderdeel past bijvoorbeeld..

OakgreenVR6
04-07-2006, 13:05
Mijn ervaring is dat mensen niet of onvoldoende/verkeerd zoeken als ze spullen nodig hebben, waardoor "uppen" wel degelijk noodzakelijk is om de advertentie weer eens in de kijker te zetten.

Brazen
04-07-2006, 14:18
Mijn ervaring is dat mensen niet of onvoldoende/verkeerd zoeken als ze spullen nodig hebben, waardoor "uppen" wel degelijk noodzakelijk is om de advertentie weer eens in de kijker te zetten.

http://www.choiceshirts.com/images/A6/59/A6594D-lg.jpg

Of het heeft bij sommigen geen haast, dus zoeken niet echt, maar zien dan toch een leuk aanbod staan....

Pedaalemmer
16-07-2006, 14:08
de meeste aankopen hier zijn impulsief..mensen hebben het meestal direct niet nodig maar komen het toevallig tegen door een upje en daardoor een verschijning in de new posts

Domi
16-07-2006, 14:36
UP


:woowoo:


:D

Reaper Kustoms
19-07-2006, 16:40
ik vind de verkoopregels prima zoals ze zijn!
houden zo...

breadfan83
21-07-2006, 20:11
amen