trolleke
03-07-2006, 15:04
Hoe stel je een 1600 benzine af ?
Het gaat over een golfke met een EZ motor.
Het ding zuipt als een tempelier, ongeveer 270 km met een volle tank. Dat vind ik echt wel wa teveel, of zit ik er naast ????
Het mengsel is te rijk: zwarte rook bij doorblazen, de motor houdt zich in, dreigt te verzuipen, ...
Ook na effe rijden, de motor een 10tal minuutjes afzetten, heeft hij echt wel startproblemen (draait ettelijke keren rond, start dan pruttelend, blijft soms op een te laag toerental hangen, valt soms stil, ...)
Na zo'n startbeurt, riek je de benzine tot binnen.
Als je de gas lost tijdens het rijden, ploft de motor lekker na in de uitlaat (is wel een leuk geluidje, maar ni erg gezond denk ik)
Ook stationair draait hij niet vlot.
Ik heb de CO eens laten nazien, maar dat hielp echt ni veel (opnieuw af te stellen, veronderstel ik)
Ook nieuwe bougies, bougiekabels, delcokap en alle filters vervangen.
Ik heb deze week wat vakantie en zou er graag zelf wat aan sleutelen.
Ik leg er deze week ineens ook een nieuwe waterpomp en thermostaat in. Hij warmt op (3/4) bij file of vertraagd rijden.
Wie zet mij op t juiste spoor ?
Thanks, Trolleke
Het gaat over een golfke met een EZ motor.
Het ding zuipt als een tempelier, ongeveer 270 km met een volle tank. Dat vind ik echt wel wa teveel, of zit ik er naast ????
Het mengsel is te rijk: zwarte rook bij doorblazen, de motor houdt zich in, dreigt te verzuipen, ...
Ook na effe rijden, de motor een 10tal minuutjes afzetten, heeft hij echt wel startproblemen (draait ettelijke keren rond, start dan pruttelend, blijft soms op een te laag toerental hangen, valt soms stil, ...)
Na zo'n startbeurt, riek je de benzine tot binnen.
Als je de gas lost tijdens het rijden, ploft de motor lekker na in de uitlaat (is wel een leuk geluidje, maar ni erg gezond denk ik)
Ook stationair draait hij niet vlot.
Ik heb de CO eens laten nazien, maar dat hielp echt ni veel (opnieuw af te stellen, veronderstel ik)
Ook nieuwe bougies, bougiekabels, delcokap en alle filters vervangen.
Ik heb deze week wat vakantie en zou er graag zelf wat aan sleutelen.
Ik leg er deze week ineens ook een nieuwe waterpomp en thermostaat in. Hij warmt op (3/4) bij file of vertraagd rijden.
Wie zet mij op t juiste spoor ?
Thanks, Trolleke