Log in

View Full Version : Achterkant naar beneden


Lieuwe
04-07-2006, 14:00
Mijn Golf1 is achter flink wat te hoog vind ik. Als ik de auto lager zet loopt het allemaal snel aan bij elke hobbeltje etc. Bumpstops vind ik niet echt een goeie optie, omdat dat de wegligging verslechterd. Is er nog een goeie oplossing voor mijn probleem of moet ik gewoon velgen hebben die niet zo breed zijn zodat er een grotere veerweg mogelijk is zonder aanlopen. Het is trouwens een FK Schroefset (niet in hardheid instelbaar). Veel mensen rijden hier met die Supersport setjes zijn deze dan veel stugger achter ? Als ik nu achterop de bumper ga staan zakt de auto zo een 5cm+ naar beneden. Heb ook gehoord dat de achterkant niet al te stug moet zijn, omdat deze dan gaat stuiteren bij hard remmen ?

http://members.home.nl/sjoukje.devries/Golf/Eigen%20Golf/Einzer.JPG

Larsv5
04-07-2006, 15:48
Wat een stoere wagen....

Maar of je nou dumpstops neemt of een setje die in hardheid te verstellen is, volgens mij blijft het idee het zelfde....?? En wie heeft je verteld dat het een slechtere wegligging geeft.........???? Heb ik nooit last van gehad.

ctb
04-07-2006, 16:09
Super karretje!

Ik zou he eens proberen met andere veren of de voorspannings veren er tussen weg.

heineken787
04-07-2006, 16:24
nou mijn supersport setje gaat echt geen 5cm naar beneden als je achterop gaat staan.
mijn jetta heeft links achter lichte last van aanlopen maar mijn spatboord staat maar 0,5cm van me band af.
zou idd gaan informeren voor andere veren.

Lieuwe
04-07-2006, 18:11
Wat een stoere wagen....

Maar of je nou dumpstops neemt of een setje die in hardheid te verstellen is, volgens mij blijft het idee het zelfde....?? En wie heeft je verteld dat het een slechtere wegligging geeft.........???? Heb ik nooit last van gehad.

Als je bumpstops hebt dan veert de veer in en dan in 1 keer is het gebeurd. Dan ben je wel een deel van je progressieve veerkarakter kwijt. Weet ook niet echt hoe het in de praktijk dan werkt, maar het lijkt mij geen goede oplossing. De looks zijn ook wel belangrijk voor mij, maar wegligging gaat wel voor. Had ik dan toch maar gelijk een in hardheid instelbare schroefset moeten kopen ? :rolleyes:

RubenD
04-07-2006, 18:57
Een schroefset is net echt progressief.

Wat betreft de bumpstops, dan is het inderdaad invoeren en dan een klap op je body. Zou ik ook niet echt blij van worden.

Lagere ET-waarde misschien?

1800 16v kr
04-07-2006, 21:52
kameraad vn me rijd ook met een schroef set geleverd door stroeve motorsport geloof ook super sport hang me er niet aan op met de stugste veren wie er leverbaar waren

die is 14,5 cm naar beneden gegaan en loopt niks aan alleen iets met het sturen :rolleyes:
let niet op de velgen zittennormaal gesprokn c2tjes op black chroom dit was tijdelijk
http://www.mijnalbum.nl/Foto=6LLMJPUB

als je met 2 man achter op gaat staan komt hij nog niet naar beneden

en ik heb er alleen stops tussen zitten voor als er mensen achterin zitten dat hij dan ook niet aan loopt ik ga toch niet hard over drempels

Black Devil
04-07-2006, 22:02
5cm is wel erg veel van het goede :)

Tommy_cc_
05-07-2006, 10:58
Tja.. dat klinkt meer als een nieuw setje (of alleen losse veren) bestellen.. voor supersportsetjes moet je bij black devil zijn (PM) ik geloof dat hij er nog wel wat had.. :)

Lieuwe
05-07-2006, 11:04
Als ik een andere set zou kopen dan zou ik gelijk een KW/Weitec variant 2 nemen of iets in die richting.

Kan wel eens informeren of er nog andere veren te krijgen zijn die iets stugger zijn.

1800 16v kr
05-07-2006, 11:39
Als ik een andere set zou kopen dan zou ik gelijk een KW/Weitec variant 2 nemen of iets in die richting.

Kan wel eens informeren of er nog andere veren te krijgen zijn die iets stugger zijn.


ik neem aan dat er gewoon stugereveren verkrijgbaar zijn
stroeve leverde deze set normaal ook met minder stugge veren
maar kon wel andere bestellen
maar als het echt fijn rijd je maag gaat echt gewoon helemaal heen en weer op en neer zelfs op de snelweg :D
maar hij raakt echt helemaal niks ik ben ermee over drempels gegaan dat ik dacht als dit maar goed gaat

variejantje
05-07-2006, 12:17
kameraad vn me rijd ook met een schroef set geleverd door stroeve motorsport geloof ook super sport hang me er niet aan op met de stugste veren wie er leverbaar waren

die is 14,5 cm naar beneden gegaan en loopt niks aan alleen iets met het sturen :rolleyes:
let niet op de velgen zittennormaal gesprokn c2tjes op black chroom dit was tijdelijk
http://www.mijnalbum.nl/Foto=6LLMJPUB

als je met 2 man achter op gaat staan komt hij nog niet naar beneden

en ik heb er alleen stops tussen zitten voor als er mensen achterin zitten dat hij dan ook niet aan loopt ik ga toch niet hard over drempels

Hey deze auto heeft in zwolle gereden????

en:
5 cm, kan wel weet jij hoe zwaar topicstarter is???

Lieuwe
05-07-2006, 13:59
Ik ben niet zo zwaar hoor :D (rond de 80kg). 5cm is misschien iets overdreven, maar als er 2 mensen in de auto gaan zitten zakt ie achter al een stukje in en dan nog bij elke hobbel/drempel een paar cm.

Ik ga binnenkort wel even informeren ergens voor stuggere veren.

Zweiter
05-07-2006, 17:13
hee lieuwe gaaf gebakje hoor! dit weekend nog zelf even in het echt mogen aanschouwen/horen. sorry voor de off-topic maar het moest even!

rallye16vt
05-07-2006, 17:16
Ik denk dat je met stugere veren ook niet vrij van aanlopen blijft, ik heb er een stugge supersport onder en schuurde ook aan, heb later van die rubberen blokken om de zuigerstang gezet, nu is het verleden tijd.

PluRRie
05-07-2006, 18:55
Maar die blokken gaan ten koste van je weg ligging.

Stuggeren veren monteren lijkt mij de goede optie. En daardoor zal bij gewicht toenamen bij de achterkant(mensen achterin) ook minder inveren.

BBS-roy
05-07-2006, 19:02
Maar die blokken gaan ten koste van je weg ligging.

Stuggeren veren monteren lijkt mij de goede optie.
als maar stugger gaat ook ten koste van je wegligging :tongue:

Lieuwe
05-07-2006, 19:21
Ik denk dat je met stugere veren ook niet vrij van aanlopen blijft, ik heb er een stugge supersport onder en schuurde ook aan, heb later van die rubberen blokken om de zuigerstang gezet, nu is het verleden tijd.

Dat zijn dus van die bumpstops die je wegligging weer verslechteren.

Maar die blokken gaan ten koste van je weg ligging.

Stuggeren veren monteren lijkt mij de goede optie. En daardoor zal bij gewicht toenamen bij de achterkant(mensen achterin) ook minder inveren.

Zit geen achterbank in .. dus mensen achterin is nvt :tongue:

Stuggere veren is ook niet beter.

Oftewel gewoon geen velgen kopen die uitsteken is de beste optie :D

Moroder
05-07-2006, 19:28
Tijd voor een 2de 16v achterin ala Durocco! Problem Solved :)

1800 16v kr
05-07-2006, 20:32
Hey deze auto heeft in zwolle gereden????

en:
5 cm, kan wel weet jij hoe zwaar topicstarter is???


jah dat kan klopen reed hij rustig dan was het zijn vriendin reed hij niet rustig dan was hij het zelf

PluRRie
05-07-2006, 23:09
Laat je je vriendin in je auto rijden!? :eek:

Baaaaaad :chair:


Korteren schokdemperstangen een optie(als dat mogelijk is)?

1800 16v kr
06-07-2006, 11:18
Laat je je vriendin in je auto rijden!? :eek:

Baaaaaad :chair:


Korteren schokdemperstangen een optie(als dat mogelijk is)?

jah het is mijn auto niet hij is van kameraad vasn me en als mijn vriendin rijbewijs had mocht ze mijn auto ook gewoon mee daarvan weet ik ten minste cker dat hij goed is onderhouden


ik zou is contact op nemen met stroeve motorsport die is gespecialiseert in vw en is zelf ook bezig met een gruwlijke golf 1 die echt mega snel wordt er licht al een 20vt blok in de showroom met minimaal 300 pk als ik me niet vergis


tel 0523-266216 die kunnen je vast en cker verder helpen

rallye16vt
06-07-2006, 12:04
Het is het een of het ander, als je met een lagere et dan 33 op een golf1 rijd krijg je problemen met verlagen, of wat om je zuigerstang of je randen naar de haaien. (als er nog randen inzitten)
Of je neemt een hogere et waarde, dan gaat het ook goed.
Wat ik meestal doe is het volgende: veren eraf, dempers erop ,velgen erop, en dan de hoogte bepalen dat ie de kuip net niet raakt, en dan zagen/ opvullen met je rubbers.
Dan kunnen je veren erop, de auto kan nu veren tot ie op de rubbers komt, nu zul je de randen/ kuip nooit kunnen raken.

Lieuwe
10-07-2006, 11:04
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=22755

Toch maar opzoek naar een setje 7" brede RS.

Als dat niet lukt maar weer de boel demonteren en andere randen erop zetten.

Zal trouwens nog eens bekijken wat voor ET mijn velgen zijn voor :tongue: