PDA

View Full Version : Cabrio uitvoeringen

jeroenk
11-07-2006, 11:23
Hallo Liefhebbers,

Op dit moment ben ik mij aan het orienteren op een mk1 cabrio.

Via doppel-wobber.de kwam ik erachter dat er in bouwjaar 1992 de volgende types zijn gebouwd/geleverd:

- Acapulco
- Classicline
- Genesis
- Sportline
- Toscana

Omdat ik liever kies voor een wat 'nieuwere' cab wil ik één van de bovenstaande modellen.
Nu mijn vraag: ik kan via de doppel-wobbber site een aantal verschillen vinden. Dit zit hem vooral in het kleur van interieur, sportstuur, of meegespoten spiegels.

Wat weten jullie van de bovenstaande uitvoeringen? Zijn er een aantal zeldzame bij? Hebben jullie misschien zelf een uitvoering? Wat zijn concrete verschillen?

Ik ben benieuwd, foto's zijn ook welkom.

Groeten Jeroen

OakgreenVR6
11-07-2006, 12:09
www.golfcabrio.com zal je wat meer/sneller duidelijkheid daarover geven. Voor zover ik weet zijn nog geeneens de helft van bovenstaande uitvoeringen origineel in NL geleverd geweest.

classicline
11-07-2006, 13:20
Ik denk dat je hier wel wat aan hebt.
is wel niet in nederlands maar ik denk dat je het wel snapt.

de verschillen zijn idd altijd de kleur, interieur etc.

wat ik zelf altijd een hele mooie uitvoering vind is de etienne aigner. die is er ook nog uit 1991.
ik heb zelf een classicline.

als je nog wat vragen hebt kun je ook mailen.
of op golfcabrio.com kun je idd ook een hele hoop info.

modellen cabrio (http://vwcabriolet.fw.hu/golf1.htm)

succes

Timmetje20
11-07-2006, 17:13
Een vriendin van me heeft een Genesis, volgens mij zelfs uit 1993 (zal wel iets later op kenteken zijn gezet) maar die schijnen wel schaars te zijn! De rest weet ik zo niet.

Jeff
11-07-2006, 18:54
Alle boven genoemde modellen zijn nooit geleverd geweest via de importeur in Nederland. Al deze modellen zijn dus (duitse) import. Hoeft niet verkeerd te zijn.
Wees alert op cabrio's die naderhand omgebouwd zijn naar bovengenoemde uitvoering. Daarmee wil ik zeggen dat een witte Sportline uitvoering niet bestaat en een rode genesis ook niet.

Ik zou alle uitvoeringen wel willen hebben. De camee-kleurige Toscane of de paarse Genesis zijn bij mij veruit favoriet. ;)

En op www.golfcabrio.com kan je, zoals al gezegd, een hoop info vinden.

Suc6 met zoeken.

bolku
11-07-2006, 22:10
Zoals Jeff ookal schrijft zou ik idd eens gaan kijken op Golfcabrio.com.
Daar vindt je veel info en tips over de cabbies.
Ik heb een Classic Line uit 1991 te koop, blauw metallic met blauw stoffen dak en zwart leer met stoelverwarming.