View Full Version : veren jetta
ik ga dan morgen eindelijk mijn eerste wagentje ophalen :D
een hele nette 91 jetta 1.3cl in het wit :D
nu is hij al supermooi maar een stukje omlaag zou niet erg zijn :cool:
nu zag ik in ergens een setjes tekoop van 60/40 of 60/60 voor een jetta2 1.6
past dit bij mij erop?
kan dit op de originele dempers afrader? zoja waarom?
kan ik dit (ben wel handig maar nooit eerder gedaan) zelf doen?
daarna wel uitlijnen toch?
(en als hij er morgen is komt er topic met pics :cool: )
Jetta MaNiA
12-07-2006, 07:28
Verlagingsveren op standaard schokbrekers werkt wel. Maar wel een tijdelijke oplossing. Die schokbrekers zijn gewent om op een heel ander bereik te werken dan met die verlagingsveren dus zijn binnen de kortste keren lek. Of worden erg slap.
Als je een verlagingsset aanschaft met verkorte schokbrekers (achter is meestal in hoogte verstelbaar dmv ringen) dan heb je een set die ervoor gemaakt is om laag te gaan. En daarbij is die set ook veel stugger.
60/60 is geen gezicht op een Jetta. 60/40 of 70/50 of 80/60 dat zijn de maten.
Uitlijnen moet uiteraard, maar pas doen als je helemaal tevreden bent met je verlaging.
Nog nooit eerder gedaan? Het is te doen, maar haal er 1 bij die het wel eerder gedaan heeft.
Succes! Johan.
Bij een Jetta hangt hij in de kont bij gelijk verlaging voor en achter. Achter worden namelijk altijd veren van een Golf gemonteerd. Hierdoor zal hij dus gaan hangen -> zwaardere kont. En is dus niet mooi.
Ga je verlagen met de OEM dempers ga dan niet verder als 40mm. Beter is om te zoeken naar een set met schokbrekers. Als je op de achteras ook ringverstelling wilt hebben moet je dit wel speciaal aangeven. Niet er vanuit gaan dat dit er automatisch opzit.
Het probleem van de OEM dempers icm verlagingsveren is de dempingsgraad. De werkslag wordt beperkt door de stuggere veren. Daarnaast gaat de demper ook nog in een verkeerd gebied werken (lees onderin ipv in het midden) en door de kortere werkslag is de dempingsgraad niet afdoende. Dit kun je herstellen met andere dempers.
dus jullie raden aan om een setje 60/40 of 60/80 aan te schaffen?
wat gaat me dit ongeveer kosten dan?
en is 60/80 nog te rijden met de dikke bumpers? of word dat schrapen tot en met?
Jetta MaNiA
13-07-2006, 07:18
80/60 word schrapen als je een 15 inch met lage ET waarde rijd met een 195-50 band.
Bumpstops bieden vaak uitkomst. Als je 16 inch rijd met die verlaging moet je eigenlijk wel een erg platte band rijden. Geld ook voor die 15 inch.
Mijn Jetta ligt 80/60 verlaagd, met 15 inch ET 28 voor, ET 13 achter. Bandenmaat 175-55.
http://www.onh.zolties.nl/albums/album167/DSC00844.sized.jpg
Ik heb op mijn Golf 60/50 verlaging met 16" banden ET35 en 215/40 rubber. Als je dus voor een 60/40 verlaging gaat dan moet het wel goed zitten. Vind ik ook laag zat met al die hobbels in Nederland.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.