Log in

View Full Version : Schakelaar elec. ramen

Christiaan
12-07-2006, 17:56
Waarschijnlijk zit de stekker in het deurpaneel, bestuurderskand, van de schakelaar voor de ramen niet helemaal vast meer. Of de schakelaar is vuil...

De schakelaar kan zowel het raam van de bestuurders zijde, als van de bijrijders zijde openen en dichtdoen..... normaal gesproken. De ene keer werkt de schakelaar goed, de andere keer kan ik alleen het raam aan de bijrijders kant openen/sluiten.

Hoe krijg ik deze schakelaar uit het paneel? Moet hiervoor het hele paneel eraf? ik wil toch een keer het paneel eraf halen, want er zit ook nog iets los (rammeltje). Misschien heeft het wel met elkaar te maken...

Maar hoe haal ik het paneel er netjes af, zodat het er ook weer (heel) inpast :D ?

Antoineveld
12-07-2006, 17:58
Nee alleen greep eraf nemen en schakelaar uit de greep halen. Zie anders ook mijn website, staat volgens mij voldoende handleidingen op (met foto's) waar je de deurpanelen kunt zien zonder de greep.

www.vwgolf-info.nl

Christiaan
12-07-2006, 18:03
Kijk, daar heb ik wat aan! Bedankt!

VWJYI
12-07-2006, 21:21
mijn broertje had bij zijn cabrio hetzelfde probleem... je moet effe controleren of de stekker nog goed op de motor zit was bij hem niet het geval...

Christiaan
13-07-2006, 17:21
Waar zitten de schroefjes van de greep allemaal verstopt? Voordat ik het hele deurpaneel sloop :D

Pedaalemmer
13-07-2006, 17:49
onder het afneembaar kapje

Lexo
13-07-2006, 17:49
er zit een kapje over de greep zelf, die kan eraf!

ff goed kijken, en je vind de rest ;)

Antoineveld
17-07-2006, 16:13
Staat ook in de handleidingen, maar buiten de 2 die onder de handgreep zitten, zit er nog een heel kleintje bij de spiegel verstelling. Verder moet de deurpin eruit evt. box en/of highline deurlamp.

Christiaan
20-08-2006, 10:55
Gisteren eindelijk maar eens de boel losgehaald :redface:

Alle stekkers e.d. gecontroleerd in de deuren, en schoongemaakt.. alleen, het probleem is hiermee niet verholpen.

Als ik een een raam open doe, hoor ik wel een relais tikken, maar de ramen (beide aan de voorkant) gaan niet open (de ene keer wel, de andere keer niet).

Echter werken de ramen wel aan de achterzijde. Zit er een regelunit voor de ramen ergens in de auto verstopt? En zitten voorruiten en achterruiten gescheiden?

Zit eraan te denken dat het misschien wel eens een massaprobleem zou kunnen zijn.. of heeft iemand een ander idee?

Pedaalemmer
20-08-2006, 11:59
Als ik me niet vergis hebben elektrische ramen dezelfde plus en dezelfde massa alleen word deze opgesplitst vanaf het relais naar de motortjes.

Marco
20-08-2006, 21:44
ff meten op het motortje of er spanning op komt als je ze bediend, spanning wordt naar ik ff aan neem omgepoolt als je ze open cq dicht doet. Ik zeg, motor slecht

Christiaan
21-08-2006, 17:17
ff meten op het motortje of er spanning op komt als je ze bediend, spanning wordt naar ik ff aan neem omgepoolt als je ze open cq dicht doet. Ik zeg, motor slecht

Hmm.......

Christiaan
07-03-2007, 19:33
Ff een update (na lange tijd).

Probleem is inmiddels gevonden. Draadbreuk, in het kabelboompje wat door de deurstijl loopt...

3 nieuwe draden getrokken, en probleem opgelost...

Bijrijders kant is exact hetzelfde probleem. Die moet ik nog een keer los gaan halen.