PDA

View Full Version : Golf 1 1.1MX 1980

Pages : [1] 2

ArjenE
13-07-2006, 18:23
Nou jongens... ik heb mn stoutste dromen waargemaakt :D

Ik heb vanmiddag een golf mk1 1.1 MX uit 1980 gekocht! met 140.000 km op de teller.
En het model met de tietenteller en de kleine achterlichten!

Er zit een groen interieur in, voorstoelen zien er nog erg goed uit, achterbank begint helaas de stof van los te laten... Maar ja, verder heeft de auto wel wat roestplekjes, maar geen serieus grote plekken. De dorpels is al eerder gelast en met een spuitbus zilver gespoten :eek:
En apk tot december, dus nog een half jaartje en goede banden met leuke 13 inch velgjes!

Kheb hem net lekker gewassen en uitgezogen, ziet er weer stukken beter uit.
Ik ben helemaal blij, en ik vind het jammer dat ik vanavond t/m zondag-avond naar berlijn ga. Dus ik kan maandag pas ff goede foto's maken van de golf.

Groeten,
Arjen

o ja, wat heb ik ervoor betaald????

500 euro :rolleyes:

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/oud02.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/oud01.jpg

motortje toen:

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/oud03.jpg

motortje na het schoonmaken/opknappen:

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/oud04.jpg

Timmetje20
13-07-2006, 18:39
zoow leuke auto zeg, gave auto voor dat geld :D succes ermee!

Golf_1_gts
13-07-2006, 18:42
zo moet je een golf ook kopen :D...en idd lekker wagentje

BBS-roy
13-07-2006, 19:23
van harte, nu nog ff schroefsetje en klaar ;)

robertjan007
13-07-2006, 19:32
Join the club!!!!

eddie-polo
13-07-2006, 19:36
gefeliciteerd arjan echt geweldig wagentje

ArjenE
13-07-2006, 20:49
gelijk maar ff een vraagje:

Die handmatige choke? die trek je uit voordat je start, en als je rijdt en hij warm is, schuif je hem weer in?
maar kan het kwaad als hij aan blijft staan?

Ik had hem net nog aanstaan op de snelweg, en reed zo'n 100/110, toen ging de golf opeens stotteren, en viel die uit :(

Geen goed begin met de golf... en het enige waar ik aan kon denken was de choke... :(

Iemand een idee? of kan het ergens anders aan liggen? het was in ieder geval niet een lege tank, want die zat helemaal vol...

Stijn
13-07-2006, 20:52
Goeie score, weer een MX erbij :)

Spatbordverbreders achter horen er overigens niet op, zal nog wel een pretpakketje onder zitten ;)

ArjenE
13-07-2006, 21:57
maar ja, net ff weer een rondje gereden, dit keer met gelijk de choke uit, en geen problemen... misschien dat ie verzopen was?

Stijn
13-07-2006, 22:00
handmatige choke? Een MX heeft electrische choke!

Arnaud
13-07-2006, 22:01
Geen geld man! :eek: Inderdaad een goede score, veel plezier ervan! En de Jetta blijft wel?

Stijn
13-07-2006, 22:08
Je omschrijft het trouwens raar, voor de duidelijkheid:
chokeknop uittrekken = choke AAN (koude start)
chokeknop terugduwen = choke UIT (normale stand)

ArjenE
13-07-2006, 22:11
Sorry, had het ff te snel neergezet, bedoelde:

Die handmatige choke? die trek je uit voordat je start, en als je rijdt en hij warm is, schuif je hem weer in...

Maar ja, heb een beetje typtyfus :)

Enne, als een MX uit 1980 elektrische choke heeft, dan heb ik geen MX, maar denk dat een grapjas dan een mx logo achterop geplakt heeft :confused:
En ik denk dat de wielkuip-randen achter er gewoon achteraf op geschroeft zijn, er is namelijk achter gelast. Dus ik voor het mooie gedaan :rolleyes:

Je omschrijft het trouwens raar, voor de duidelijkheid:
chokeknop uittrekken = choke AAN (koude start)
chokeknop terugduwen = choke UIT (normale stand)

Edrik
13-07-2006, 22:17
Cool!
Heb zelf ook een MX :D
Zie wel wat verschillen met die van mij, ik heb namelijk ook een toerenteller, en geen klokjes in de middenconsole!

Mooi hoor :rock:

ArjenE
13-07-2006, 22:21
dan ben ik toch bang dat ik geen mx heb :D
staat het trouwens bij jou ook op het kenteken (bij de rdw)

in mn middenconsole zit trouwens links de toerenteller en rechts een klokje... (werken allebei niet, alleen de verlichting)

maar ja, ik breng hem volgende week zowieso naar de garage voor een kleine beurt en een algemene controle... pas daarna kan ik zeggen of ik een goede aankoop heb gedaan :D

Stijn
13-07-2006, 22:24
Een MX heeft geen toerentellert origineel, dus dat klopt dan juist aan de jouwe, Arjan.

Heb hier een MX folder, zal eens een keer posten wat er wel en niet op hoort. In ieder geval hoort er eigenlijk een electrische choke op, en een enkele teller.

Mijn MX (die dan weer een kleur heeft die eigenlijk niet kan op een MX...volgens mij heeft PON maar wat gedaan toen):

http://home.planet.nl/~koni1691/79/IMG_2112.JPG

ArjenE
13-07-2006, 22:28
sow... die is rood :D

en die is een stuk roest-vrijer dan de mijne :) vooral boven de sproeier op de achterklep...

Edrik
13-07-2006, 22:42
Ik heb dan wel weer een auto-choke..
Volgens mij staat t ook op t kentekenbewijs, heb mn papieren niet bij de hand nu.

Neill_s
14-07-2006, 08:34
Gefeliciteerd! Met deze kun je idd wel gelijk een schroefset kopen... Goeie vondst!

DeNB3rt
17-07-2006, 01:51
Spatbordverbreders achter horen er overigens niet op, zal nog wel een pretpakketje onder zitten ;)

LOL :tongue:

ArjenE
17-07-2006, 07:36
tja, alleen jammer dat ze erop geschroeft zijn (door de bovenkant heen) en dat die schroefjes nu ook aan het roesten zijn :(

Zal ze ff vervangen voor roestvrijstaale...

ArjenE
17-07-2006, 13:19
maar nu....

De golf staat nu bij de vw-garage, zn verdeelkap, ontsteking, boegie's en boegiekabels etc. worden vervangen. Dit allemaal omdat ie niet wou blijven lopen :(

Ze hopen hem in de loop van de week klaar te hebben, zal wel donderdag of vrijdag worden... Maar het is echt kut, ik heb hem pas 4 dagen en ik had allemaal plannen voor deze komende dagen om de golf wat op te knappen...

En nu staat ie daar maar :( (helemaal in zn eentje tussen nieuwe golfjes) :D

ps: wat denken jullie? deze grill houden, of embleemloos met enkele lampen?

Groeten,
Arjen

levis
17-07-2006, 13:30
embleemloos :iamwithst mooi origineel grilletje, zo houden of engele gril origineel

Denniz
17-07-2006, 14:26
Gespot!!!

Golfje van ArjanE bij ons in de Werkplaats

We zijn er hard mee bezig Arjan!

arnus71
17-07-2006, 14:28
Poe, hoop niet voor je dat je ook de volledige VW werkplaats prijzen mag gaan betalen. Dan ben je echt aan de beurt!

steven16v
17-07-2006, 14:29
Vind een grille met 2 koplampen mooier. Maar inderdaad geen embleemloze grille.

ArjenE
17-07-2006, 14:34
Gespot!!!

Golfje van ArjanE bij ons in de Werkplaats

We zijn er hard mee bezig Arjan!

Zijn jullie er nu al mee bezig? :eek:

wanneer istie klaar? :D

ps: grappig dat ie ook zo gespot wordt :rolleyes:

Denniz
17-07-2006, 14:36
Zijn jullie er nu al mee bezig? :eek:

wanneer istie klaar? :D

Dat durf ik niet te zeggen, beetje afhankelijk van of de onderdelen voorradig zijn. Maar we zitten in hetzelfde schuitje, mijne heeft me ook in de steek gelaten, stationair gezien dan!!

ArjenE
17-07-2006, 14:41
tja, het zal dan wel allemaal bestel-werk worden... zulke oude onderdelen hebben ze meestal niet 1,2,3 op voorraad :)

en tja, het zal inderdaad wel weer aardig wat gaan kosten, en dan moet ie eigenlijk ook nog voor een grote beurt, maar dat kan ik volgens mij beter bij de garage-boer om de hoek laten doen... :rolleyes:

Denniz
17-07-2006, 14:52
tja, het zal dan wel allemaal bestel-werk worden... zulke oude onderdelen hebben ze meestal niet 1,2,3 op voorraad :)

en tja, het zal inderdaad wel weer aardig wat gaan kosten, en dan moet ie eigenlijk ook nog voor een grote beurt, maar dat kan ik volgens mij beter bij de garage-boer om de hoek laten doen... :rolleyes:

Ik geloof dat je mazzel hebt, hij staat buiten en is daar op eigen kracht gekomen, ik kan verder niks zeggen, maar ze bellen je!!

ArjenE
17-07-2006, 14:54
laten we het hopen... t zou wel fijn zijn in ieder geval :D

BBS-roy
17-07-2006, 15:36
en hebben ze al gebeld?? en wat koste het?? :chair:

ArjenE
17-07-2006, 15:40
nog niets gehoord... (16:39) Dus ik neem aan dat ze toch wat onderdelen hebben moeten bestellen. :(

Dan maar hopen dat ie morgen klaar is! :D

breadfan83
17-07-2006, 16:13
mooie bolide arjen!
golfje 1... hmmmm

ziet er eigenlijk nog wel goed uit, vooral voor dat geld dat jij dr voor betaald hebt!
en idd, je trekt de choke alleen maar uit bij koude start, en zelfs dan issie maar n minuut of 5-10 nodig, daarna moet ie weer uit
bij warme start laat je m gewoon ingedrukt staan

onderdelen bestellen kost meestal 1 of 2 dagen, en k geloof niet dat die dingen nou echt de wereld kosten. t zijn meer de uren die je betaald. maarja, als ze dan helemaal in orde is heb je dr tenminste plezier van
enne voor die grote beurt...laat je denniz toch na zijn werk een beetje bijbeunen! :D

iig veel plezier met je golf, en hou ons op de hoogte!

Geen geld man! :eek: Inderdaad een goede score, veel plezier ervan! En de Jetta blijft wel?

de jetta is toch al tijdje weg, of niet?

ArjenE
17-07-2006, 21:50
De jetta is inderdaad weg... en de golf staat alweer voor de deur!
ik werd om 17:15 gebeld dat ik hem kon komen halen...

De condensator was kapot, dingetje koste 8 euro + 45 euro arbeid + btw: 63,00 euro

Veels teveel geld voor zo'n kleine reparatie :(

Maar ja, ik ben blij dat ik hem in ieder geval weer terug heb :D

Heb gelijk de dorpel weer mat-zwart gespoten (was heel lelijk glimmend zilver gespoten met een spuitbus)

Tis niet geweldig zo, maar een stuk beter! ;)

ArjenE
17-07-2006, 22:00
edit

Golf-mk1-owner
17-07-2006, 22:09
ziet er goed uit zeker voor het geld en weer een golf 1 rijder in zoetermeer aan de foto's bij de garage voor de deur te zien :)

ArjenE
17-07-2006, 22:26
bijna... berkel en rodenrijs

(moest genoodzaakt naar de vw-garage in zoetermeer, omdat ie niet meer reedt)

Jurgen Santana
17-07-2006, 22:38
De condensator was kapot, dingetje koste 8 euro + 45 euro arbeid + btw: 63,00 euro

Veels teveel geld voor zo'n kleine reparatie :(

Dan had je hem niet moeten laten repareren. Jij denkt zeker dat een garage van bedankjes kan bestaan :D

ArjenE
18-07-2006, 06:57
tja... de wegenwacht wou me niet naar mn eigen garage slepen. Dus dan maar naar de dichtbijzijnste vw-garage ;)

Airtime
18-07-2006, 07:11
Leuk ding man! Zeker voor dat geld. :rock: Jammer van de pech met de condensator, maar ja, schijt geschiedt! :rolleyes:

Ik kom je vast wel eens tegen in Berkel (of Rodenrijs, natuurlijk!) :cool:

ArjenE
18-07-2006, 14:02
tja... hier rijden regelmatig kevertjes en busjes naar volksrepairs :)

Golf-mk1-owner
18-07-2006, 15:09
mijn golfje gaat ook naar volksrepairs die is er gisteren dus ook doorheen gereden en ik rij er dagelijks met mijn daily door heen naar mijn werk dus ik zal je ook nog wel eens tegen komen :)

ArjenE
18-07-2006, 21:44
je golfje naar volksrepairs? doen ze ook watergekoeld dan? :S

Golf-mk1-owner
18-07-2006, 22:12
je golfje naar volksrepairs? doen ze ook watergekoeld dan? :S

ja golfjes me een carburatie motor wel
die van mij is er gekeurd en ook wel eens geweest om hem af te laten stellen

ArjenE
19-07-2006, 19:01
shit! de golf staat weer stil, weer precies hetzelfde probleem :(

Dus de vw-dealer heeft hem toch niet zo goed gerepareerd 2 dagen geleden :(

Edrik
19-07-2006, 20:28
Klote!
Zonde om zo'n mooie MX stil te zien staan!

ArjenE
20-07-2006, 10:28
foto's doen het weer :D

ArjenE
20-07-2006, 18:53
heeft een golf 1 ook gewoon steek 4x100?

dus opel velgen met 4x98 kunnen er niet onder :(
jammer, had een mooi setje gezien in 13 inch...

Jurgen Santana
20-07-2006, 18:57
dus opel velgen met 4x98 kunnen er niet onder :(

Opel met 4x98? Nog niet eerder gehoord.

ArjenE
20-07-2006, 19:07
ohw sorry... had verkeerd gekeken, was geen opel... maar je vind echt veel setjes die 4x98 zijn :(

enne, dit klopt dan niet:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/auto_diversen/onderdelen_banden_en_velgen/33160958.html%3Frotid%3D5026-29028-4128-37

er staat: steek 4x98, komen onder een opel kadett vandaan :confused:

rickGT
20-07-2006, 20:45
tja... de wegenwacht wou me niet naar mn eigen garage slepen. Dus dan maar naar de dichtbijzijnste vw-garage ;)

uhh anwb brengt je auto toch ook thuis als je pech hebt, had je toch gezegd dat je daar woont!?

is die vw garage in berschenhoek niet dichterbij dan?

nou ja, leuke golf voor dat geld

ArjenE
20-07-2006, 20:59
nee, ik stond ik zoetermeer stil, en ik woon in berkel en rodenrijs (kwartiertje slepen)
maar hij stond erop dat we naar de vw-dealert in zoetermeer gingen :P

ArjenE
20-07-2006, 21:03
en er staat een golf 1 verlagingset 80-80 te koop op het internet.

Is dat een beetje te doen? ook als daily ride?
of kan ik dan beter een 60-60 setje kopen? (of een schoefset natuurlijk) :roll:

ArjenE
21-07-2006, 07:19
maar? is 80-80 verlaging een beetje te doen? of is het net iets te? :confused:

Edrik
21-07-2006, 10:40
80mm LIJKT me nogal veel voor dagelijks gebruik. Zeker met kleine velgjes moet je dan erg oppassen voor drempels. Het is natuurlijk wel te doen, je moet even kijken hoeveel pijn je wil lijden :P
Ligt er natuurlijk ook aan waar je woont, hoe de weg in de omgeving is enz.
Je zou ook eerst 80mm kopen, bealt het niet, doe je hem weg en haal je 60mm ?

OrginalOldskool
22-07-2006, 16:13
Die auto heb je zeker in Bolsward (Friesland) gekocht daar stond die volgens mij te koop bij autobedrijf Joost Bijlsma ik had in het begin ook wel intresse die velgen waren toch als Optie leverbaar bij de Mx uitvoering ? Die moet je gewoon eronder houden gewoon orgineel laten dat is het mooiste! Je ziet de MX uitvoeringen de laaste tijd wel veel op internet

ArjenE
22-07-2006, 17:02
nee, ik heb hem van een particulier in den haag gekocht, en die velgen zijn volgens mij inderdaad wel origineel geleverd onder de golf...

Hou deze er waarschijnlijk wel onder, wil ze alleen wel opknappen (misschien opnieuw spuiten)

Edrik
22-07-2006, 20:24
Zijn de velgen die je nu hebt de originele MX velgen?
Zoek namelijk ook een setje ori velgen, maar kan nergens op internet wat informatie vinden over de MX uitvoering...

Edit : Zou je een foto van je dashboard kunnen maken? Of anders, wat zit er bij jou langs je gevarenlichtknopje? (wat een woord trouwens)

ArjenE
22-07-2006, 21:54
pfff... zal ik ff na moeten kijken

maar volgens mij mn achterruit-verwarming en mn mistlampen knopje :confused:

Maar ik zal ff kijken of ik er een foto van heb, en anders kan posten ;)

ArjenE
24-07-2006, 19:42
maar ja... morgen kan ik de golf weer ophalen! :D

de contactpunten zijn vervangen, de de motor is weer goed afgesteld!

morgen-avond ook de 15 inch bbs-jes eronder :)

Denniz
25-07-2006, 07:44
maar ja... morgen kan ik de golf weer ophalen! :D

de contactpunten zijn vervangen, de de motor is weer goed afgesteld!

morgen-avond ook de 15 inch bbs-jes eronder :).

En eh schroefsetje? Tot de grond dat ding! valt allemaal wel mee met drempels ik heb (bijna) nergens last van

ArjenE
28-07-2006, 09:13
Nou, de bbs-jes gingen niet door (ik kwam bij de verkoper aan en toen laadde iemand anders ze net in zn auto... verkocht...)

Maar om een indruk te geven hoe de golf er nu bij staat:

voor: (2 weken geleden gekocht)

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/voor01.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/voor02.jpg

wat heb ik gedaan?

- natuurlijk goed schoongemaakt
- gedeeltelijk gepolijst
- lijm-tape resten verwijderd van de zijkant (met caramel-schijf)
- dorpel zwart gespoten
- plekjes bijgewerkt met lak-stiftje
- radio ingebouwd
- velgen 3 x ingesprayd met velgenreiniger, en daarna schrobben :)
- bumpers en lijsten weer mooi zwart gemaakt
- motorruimte gereinigd
- chromen plaatje in deurklink (van de sloop)
En vast nog wel meer, maar dit komt nu zo ff in me op :rolleyes:

Toekomstplannen:

- zorgen dat de motor het helemaal goed doet (hij doet nu alleen maar vaag)
- schroefsetje
- ats cup velgen eronder (weet ik nog niet zeker, dit staat ook wel apart)
- enkele grill met chromen rand
- andere achterbumper zonder trekhaak eraan

Groeten,
Arjen

DeNB3rt
28-07-2006, 09:21
mooi, goede plannen,veel succes!

ArjenE
01-08-2006, 21:41
nou jongens, de golf is niet weg te slaan bij de garage...
de bobine, contact-punten en verdeler-kap zijn vervangen, en nog heeft ie problemen. :(

Wat is het probleem nu:
Als je gaat rijden begint eerst het orange/gele temp.lampje te branden, na een tijdje begint ie te stotteren en gaat het rode temp.lampje branden!
Daarna wil die helemaal niet meer starten/rijden...

Iemand een idee hoe of wat?

breadfan83
01-08-2006, 21:58
heb geen idee wat dat golfje van jou heeft :confused:
is wel echt balen zeg

zou trouwens die velgjes dr gewoon op laten zitten (weet dat je zorgen op t moment ergens anders zitten, maar effe afleiding he :tongue)
ATS-jes zijn al o pzo vel golfjes gekwakt dat t aardig saai begint te worden... BBS-en ook, weet ik, maar das toch wat anders vind ik
die velgen die er nu op zitten staan mooi

hoop dat ze dr snel wat van kunnen maken, succes dr mee!

ArjenE
02-08-2006, 06:50
ps: de radiator-vin slaat wel aan, en het koelvloeistof-niveau is ook goed :confused:

René
02-08-2006, 09:47
nou jongens, de golf is niet weg te slaan bij de garage...
de bobine, contact-punten en verdeler-kap zijn vervangen, en nog heeft ie problemen. :(

Wat is het probleem nu:
Als je gaat rijden begint eerst het orange/gele temp.lampje te branden, na een tijdje begint ie te stotteren en gaat het rode temp.lampje branden!Daarna wil die helemaal niet meer starten/rijden...

Iemand een idee hoe of wat?

zijn dit ook niet de lampjes die branden als je de auto alleen op contact hebt staan? ik bedoel...dat hij er tegenaan zit te hikken om uit te vallen als die lampjes beginnen te branden?

ArjenE
02-08-2006, 15:46
zijn dit ook niet de lampjes die branden als je de auto alleen op contact hebt staan? ik bedoel...dat hij er tegenaan zit te hikken om uit te vallen als die lampjes beginnen te branden?

nee, het zijn niet de rooie lampjes (accu en olie) die aanstaan voordat je start.
Het gaat om de 2 kleine lampjes rechts van de meters, die allebei het water-temp. plaatje hebben, en dan links=geel, rechts=rood...

En de rooie gaat uiteindelijk knipperen (al na 10 minuten rijden)

En het vreemde is, is dat je hem 2 uur stationair kunt laten lopen en dan gebeurt er niets.
En zodra je ermee gaat rijden, en toeren maakt, dan krijgt ie problemen? :confused:

ArjenE
04-08-2006, 09:07
niemand??? :(

ArjenE
05-08-2006, 21:30
tering... ging net ff bij de garage langs om te kijken bij mn golf (zou het als het goed was weer doen, contactpunten, bobine, accu vervangen)
staat mn raam op een kiertje, dus ik dacht; doe hem weer ff dicht, maar hij wou niet verder dicht :(
De ruit hangt los in de deur, en met moeite krijg je hem een beetje omhoog... zelfs als je hem helpt gaat ie niet helemaal dicht :confused:
Je hoort het systeem in de deur ook kraken (glas)

En het aparte is, het slot doet ook vreemd. Hij wil niet meer op slot (pinnetje omhoog, omlaag of met de sleutel) als de deur open staat. Het pinnetje staat ook heel vreemd scheef...
En pas als je de deur dicht slaat gaat het slot ook weer recht en kun je hem op slot doen :confused:

Vind het allemaal maar vreemd, lijkt niet alsof iemand heeft geprobeerd in te breken... :mad:

breadfan83
05-08-2006, 22:03
tering... ging net ff bij de garage langs om te kijken bij mn golf (zou het als het goed was weer doen, contactpunten, bobine, accu vervangen)
staat mn raam op een kiertje, dus ik dacht; doe hem weer ff dicht, maar hij wou niet verder dicht :(
De ruit hangt los in de deur, en met moeite krijg je hem een beetje omhoog... zelfs als je hem helpt gaat ie niet helemaal dicht :confused:
Je hoort het systeem in de deur ook kraken (glas)

En het aparte is, het slot doet ook vreemd. Hij wil niet meer op slot (pinnetje omhoog, omlaag of met de sleutel) als de deur open staat. Het pinnetje staat ook heel vreemd scheef...
En pas als je de deur dicht slaat gaat het slot ook weer recht en kun je hem op slot doen :confused:

Vind het allemaal maar vreemd, lijkt niet alsof iemand heeft geprobeerd in te breken... :mad:

weet t nie zeker, maar volgens mij gaat de bestuurdersdeur ook niet op slot als ie open is...
dr zit iig n beveiliging in tegen buitensluiten, dus t kan pas op slot als ie dicht is (dat was bij je jetta trouwens precies t zelfde)

die raammechanismes verslijten gewoon erg snel... al na n jaar of 20 :tongue:
gewoon effe n nieuwe dr in zetten en klaar is kee.... arjen
(ook dit was bij de jetta precies t zelfde :D die dingen gaan gewoon ooit eens stuk)

ArjenE
06-08-2006, 13:12
maar ja, het andere probleem, de golf doet het nog steeds niet...

Zodra je er ff mee gereden hebt gaat ie stotteren, en 2 sec. later valt ie uit.
De contactpunten, bobine, verdelerkap en accu zijn nu al vervangen, maar hij blijft het maar niet doen?

De man van de garage weet ook niet meer wat hij ermee aan moet :(

Weet niemand een golf 1-specialist omgeving rotterdam/zuid holland :confused:

ArjenE
06-08-2006, 19:28
edit...

ArjenE
09-08-2006, 10:19
Nou, vanavond (als het droog is) gaat er een nieuwe waterpomp in, en als het goed is doet alles het dan weer!

Maar vanochtend eerst ff de achterbank + kleed eruit gehaald, en tot mijn grote verbazing ligt er alleen maar zand en vuil onder, en weinig tot geen roest :D

Moet het nog wel schoonmaken, maar het begon nu te regenen... :(

Alleen een plekje in het reserve-wiel bak, daar is hij doorgeroest... :rolleyes:

arnus71
09-08-2006, 10:32
Dus het probleem met het stotteren is opgelost?

Jammer dat je een aantal problemen hebt met je Golfje, maar helaas is het soms niet anders met dat oude spul wat al een tijdje geen normaal onderhoud heeft gehad...

Binnenkant ziet er netjes uit muv de wielbak, maar volgens mij hebben bijna alle Golf 1'tjes dat!

DeNB3rt
09-08-2006, 13:39
elke geeft het gok ik, beide golfjes die ik heb, waren daar rot

breadfan83
09-08-2006, 13:47
dat rotte plekje is idd 't kleinste probleem.
als ie dalijk eenmaal rijdt kan je aan 't kosmetische beginnen.

ik hoop iig dat 't dalijk met die nieuwe waterpomp opgelost is, en je eindelijk plezier kan hebben van je golfje!

ArjenE
09-08-2006, 15:03
edit

Edrik
09-08-2006, 15:06
Ziet er een stuk beter uit!
Zit er bij jou geen stickertje met de kleur erop?Bij mij zit er links in de bak een stickertje met de kleur erop vermeld..

Airtime
09-08-2006, 15:08
Mooi hoor, maar is het probleem met het stotteren en afslaan dan nu opgelost? :confused:

ArjenE
09-08-2006, 15:22
Ziet er een stuk beter uit!
Zit er bij jou geen stickertje met de kleur erop?Bij mij zit er links in de bak een stickertje met de kleur erop vermeld..

jawel, dat is het stickertje rechts onderin de hoek:

diamandzilver L 97A ofzo (uit mn hoofd)

ArjenE
09-08-2006, 15:23
Mooi hoor, maar is het probleem met het stotteren en afslaan dan nu opgelost? :confused:

nee, is nog niet opgelost :(

ga er na 5-en met mn buurman naar kijken, ff een rondje mee rijden, en ter plekke kijken waarom hij dan wel of niet wil rijden :rolleyes:

Dirtbag
09-08-2006, 22:04
maar ja, het andere probleem, de golf doet het nog steeds niet...

Zodra je er ff mee gereden hebt gaat ie stotteren, en 2 sec. later valt ie uit.
De contactpunten, bobine, verdelerkap en accu zijn nu al vervangen, maar hij blijft het maar niet doen?

even een paar ideetjes:
heeft een golf 1 een electrische of een mechanische brandstofpomp(een plunjerpomp op de nokkenas)

probeer in beide gevallen of deze genoeg opbrengst heeft, dus de leiding naar de carb lostrekken en starten en kijken hoe veel er uitspuit (mag wel aardig wat stromen, gok ongeveer een bierglas in 30 seconden ongeveer)

als er echt veel minder uitkomt dan kijken of de brandstof pomp nog heel is, als je een plunjerpomp hebt op de nokkenas dan zou ik kijken of de membramen nog heel zijn en of het veertje dat erin zit niet weggeroest is.
(dit is dus alleen van toepassing op een membraam plunjer pomp) ik heb namelijk al wel eens soortgelijke problemen gezien bij het kwalitatief minste merk :) en een model uit 1993.

/edit nog een idee, trek de carb uit elkaar en kijk of deze niet geheel verstopt zit en kijk of de vlotter niet verbogen/lek/verkeerd afgesteld is.

db

ArjenE
10-08-2006, 19:51
nou jongens, vreemd genoeg rijdt de golf weer :confused: :rolleyes:

misschien toch omdat er zoveel troep in het koelsysteem zat en de thermostaat kapot was...

maar ja, gelijk maar ff van de gelegenheid gebruik gemaakt door het kofferbak-kleed goed schoon te maken

breadfan83
10-08-2006, 19:55
EUREKA!

eindelijk! 't werd eens tijd dat je eens plezier kon gaan hebben van je golfje!

kijken wat t volgende is :tongue:

ArjenE
10-08-2006, 20:06
zit nu alleen te twijfelen of ik de (kapotte/versleten) achterbank er weer in doe, of dat ik een mdf-plaat op maat maak en die erin leg??? :)
en daar dan mn audio op bouw...

dan is het alleen wel een 2-persoons/coupe wagen :rolleyes:

levis
10-08-2006, 20:59
bank weer terug in plaatsen en anders ff een ander bankje op de kop proberen te tikken.

Edrik
10-08-2006, 21:26
MOOI dat 'ie t weer doet!
Ik zou ook het bankje er weer in doen, of anders een ander bankje zoals levis zei.

breadfan83
10-08-2006, 21:36
bank weer terug in plaatsen en anders ff een ander bankje op de kop proberen te tikken.

MOOI dat 'ie t weer doet!
Ik zou ook het bankje er weer in doen, of anders een ander bankje zoals levis zei.

kan dr nix aan toevoegen :D

ArjenE
11-08-2006, 20:31
ok... de achterbank zit er weer in... welliswaar wel met een zwarte hoes eroverheen, want anders was het helemaal geen porum... :D

maar ja, gelijk maar begonnen met de audio in te bouwen.
ziet er nu nog niet uit, moet alle draadjes nog mooi wegwerken...

maar bij de bouwmarkt een mdf onderplaat gezaagt, daar subwoofer, condensator en 2 versterkers op vast gezet.
bij de mediamarkt 2 nieuwe 4x6 ovale speakertjes gehaald:
een setje pioneer 120watt 10watt rms voor in de voorkant (gewoon op de radio)
en een setje JBL GTO 120 watt 40watt rms in de hoedeplank-steunen (op een versterker aangesloten)
plus dan de 500watt subwoofert op een caliber monoblock :)

en voor de afwerking een mdf-hoedeplank met wat lucht/geluid gaten erin, en die word morgen afgewerkt met stof :cool:

ArjenE
12-08-2006, 11:52
Ik ga vanavond kijken naar een setje 15 inch alessio velgen voor de golf :D
zien er nog goed uit, met knappe 195-50-15 banden eromheen...

Hier alvast een photoshop impressie van hoe het er ongeveer uit gaat zien: :rolleyes:

Edrik
12-08-2006, 12:12
Welke afmetingen heeft die 'hoedeplank' die je hebt gezaagd? Ligt deze er gewoon los op?
Moet zelf nog een hoedeplank fixen..

Velgjes zien er we nice uit :)

ArjenE
12-08-2006, 13:24
ja, de hoedeplank ligt er gewoon los op, afmetingen waren 51 x 98,7 cm
ik heb 12mm MDF gebruikt...

98,7cm paste bij mijn hoedeplank-dragers er precies tussen, en heb de hoedeplank vandaag bekleed met stof, dus nu klemt ie er lekker tussen...

en de 51cm heb ik zomaar op de gok gedaan, en komt nu wel aardig uit, achteraf gezien had hij wel 51,5cm mogen zijn, dan ligt ook klem als de achterklep dicht is...

maar ja, ik zou maar gewoon de rolmaat erbij pakken, geen enkele golf/hoedeplank-drager is precies hetzelfde, en straks valt ie er bij jou gewoon doorheen :D

breadfan83
12-08-2006, 14:14
die velgen staan mooi dr op! golfje moet alleen nog 'n beetje zakken! :D

ga je de koffer zelf ook nog helemaal bekleden, of alleen de hoedenplank?
't begint iig al allemaal vorm te krijgen.

ArjenE
12-08-2006, 20:18
En de velgen onder de golf: :D

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/velgen01.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/velgen02.jpg

vind dat ze voor alleen wel erg uitsteken, en achter een beetje diep liggen :rolleyes:

breadfan83
12-08-2006, 20:28
ziet dr mooi uit, en je kan achter nog altijd spoorverbreders dr op zetten

maar k blijf dr bij: zakken!
t zijn wel echt mooie velgen voor de golf!

Edrik
12-08-2006, 20:31
Zijn inderdaad nette velgen!
En omlaag dat ding :tongue: (moet die van mij eigenlijk ook naar beneden gooien :rolleyes: )

ArjenE
13-08-2006, 20:14
en deze foto wou ik graag nog ff met jullie delen: :D

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/golf_bomen.jpg

ps: er zitten nu ook old-school stickers op de zijruitjes...

Edrik
14-08-2006, 13:56
Close-up vd stickertje :tongue:
En je mist die zwarte wielkastdingetjes voor valt me op op :)

ArjenE
14-08-2006, 14:45
de voorschermen zien er nog zo goed uit, is zonde om daar schermen overheen te doen ;)

maar ik was al een tijdje op zoek naar bumpers + grill met chromen randje, en aangezien ik die nergens "voor een redelijke" prijs kon vinden.
heb ik vandaag maar zelf wat gefabriceerd :rolleyes: als een tussendoortje totdat ik de bumpers gevonden heb..

Edrik
14-08-2006, 14:50
Hoe heb je dat randje gefixt?
Net trouwens langs de Fixet geweest, en zo'n plaat gehaald als vervanging van mn gare hoedeplank.

Alleen denk dat je met je 51 cm toch beter zit dan met 51.5, ik heb nu een plaat van 98,5 x 51.5 en dat word toch krap denk ik, zeker omdat er nog bekleding op moet.
Morgen even langs de stofwinkel en dan kijken we weer verder!

ArjenE
14-08-2006, 14:58
gewoon bij de automaterialen-zaak, is een chromen-sierlijst van 6mm dik.
je betaald voor een rol van 8 meter €12,95
en het is erg flexibel, dus bochten maken is geen probleem... :rolleyes:

het enige waar ik me aan ergerde, is dat het randje bij de grill niet helemaal recht loopt, aangezien de grill zelf ook niet helemaal recht is :D

breadfan83
14-08-2006, 15:14
vraag me na de vakantie effe over die grille, ik heb dr nog eentje liggen geloof ik, alleen zonder de hoekjes... moet ik effe zien

ziet dr zo al goed uit eigenlijk
stikkertje op de achterklep :D

en als t goed is heeft stijn nog een voorbumper met chromen randje, die zat op mn eerste golfje dat hij nou voor onderdelen heeft staan

ArjenE
14-08-2006, 16:57
edit

ArjenE
14-08-2006, 19:03
past een verlagingset van een golf 1 gti ook onder mijn golfje?

of is die van een gti anders? omdat een gti ook zwaarder is?

breadfan83
14-08-2006, 20:04
past een verlagingset van een golf 1 gti ook onder mijn golfje?

of is die van een gti anders? omdat een gti ook zwaarder is?

als ik 't topic over die supersport veren van Erdem goed gevolgd heb is dit allemaal gelijk

voor de mk3 kan je bijvoorbeeld zwaardere veren bestellen als je GTI of VR6 rijdt, maar voor de mk1 is dit alles 't zelfde als ik me niet vergis

ArjenE
14-08-2006, 20:07
en hoe is het merk bilstein?

BBS-roy
14-08-2006, 20:42
de voorschermen zien er nog zo goed uit, is zonde om daar schermen overheen te doen ;)
achter wel voor niet, :chair: :iamwithst

ArjenE
14-08-2006, 21:43
achter wel voor niet, :chair: :iamwithst

Tja, iemand moet toch de trend zetten :rolleyes:

Maar zonder dollen, zo heb ik hem gekocht, en zn achterschermen zijn verrot, en is aan gelast, vandaar dat ze daar schermen op hebben gezet.
En aan de voorkant ziet alles er nog goed uit, en ik vind dat het wiel dan ook veel mooier uit komt. Dus vind het zonde (en ook niet mooi) om voorop schermen te doen :rolleyes:

René
14-08-2006, 21:48
Tja, iemand moet toch de trend zetten :rolleyes:

precies! zo ben ik begonnen met menie op m`n auto te smeren :tongue:

persoonlijk vind ik het mooier als je `m rondom zou voorzien van die wielkuipjes....beetje gti-achtig, lijkt best dik...

ma goed...`t is jouw auto...jouw feestje ;)
verders ziet hij er al stukken beter uit dan toen je `m kocht! :rock:

ArjenE
14-08-2006, 21:52
ik zal kijken of ik ergens een setje wielkuipjes op de kop kan tikken... heb nog een setje liggen van een golf 2... die passen zeker niet? :D

René
14-08-2006, 22:09
die zullen er vast wel op kunnen.. maar of het wat lijkt.... ;)

breadfan83
14-08-2006, 22:42
waar zijn de achterste schermen rot?
als 't maar voor 'n klein deel rot is kan je miss van die halve maatjes d'r op zetten?

ik vind dit trouwens niet eens storend uitzien zo...

ArjenE
15-08-2006, 13:02
nou, vandaag weer vrolijk verder gegaan :)

- rondom alle plekjes bijgetipt met een lak-stiftje in kleurcode
- kleppendeksel zwart gespoten + kleppendeksel-pakking vervangen
- carter zwart gespoten (beide met hittebestendige lak)
- trekhaak gespoten
- ruitenwisser-houders gespoten
- chromen stripje op sommige stukjes beter vastgeplakt

en de volgende plannen:

- kijken of hij het ook daadwerkelijk trekt om me naar mn werk op en neer te rijden :D (2x60km)
- nog wat kleine dingetjes bijspuiten, onder de bumpers etc.
- morgen blauwe kentekenplaten (illegaal) :rolleyes:
- alu. velgen goed oppoetsen, lijmresten verwijderen...
- en natuurlijk een schroef of verlagingset, want de schokbrekers die er nu onder zitten zijn echt op :)

ArjenE
15-08-2006, 18:04
hier de foto's van de motorruimte met zwart gespoten kleppendeksel en carter:

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/motor01.jpg

ArjenE
17-08-2006, 08:19
passen amerikaanse bumpers eigenlijk zonder aanpassingen zo op een golf 1? :confused:

en dan de volgende vraag: doen? of gewoon origineel de euro-kunstof bumpers erop laten? :rolleyes:

ArjenE
17-08-2006, 12:06
nou, de "illegale" blauwe plaatjes zitten erop, en ik heb de voorstoelen ff een goede schoonmaaktbeurt gegeven! :D

o ja, en de "die van jou gaat harder, nou en?" fun-liner is er vanaf :)

OrginalOldskool
17-08-2006, 14:32
Hij word stukken beter en mooier die velgen passen er ook goed bij in combinatie zwart met grijs is mooi en die blauwe platen staan ook mooi , maar ik zou er geen amerikaanse bumpers opzetten als ik jou was die zwarte bumpers staan er veel beter op als combinatie

ArjenE
17-08-2006, 22:09
En nu is de grote vraag: WEL of NIET usa stalen bumper plaatsen :eek:

Het zijn stalen bumpers van een amerikaanse golf rabbit, en hebben een soort van dempers (schokbrekers) erop, zodat bij een aanrijding er minder schade is.
Het enige nadeel daarvan is dat ze een heel stuk uitsteken, zowel aan de voorkant als de achterkant :rolleyes:

Airtime
18-08-2006, 08:12
:puke:

Ziet er niet uit, steken veul te ver uit! Gewoon je oude bumpertjes houden. :)

volksfahrer.nl
18-08-2006, 08:16
:puke:

Ziet er niet uit, steken veul te ver uit! Gewoon je oude bumpertjes houden. :)
:iamwithst

ArjenE
18-08-2006, 09:04
Achterkant is hetzelfde principe, steekt ook zoveel uit.
Maar iemand heeft de onderkant zilver gespoten terwijl de vorige bumper er nog op zat... :confused: dus ik moet zelf nog ff schuren en spuiten voordat de stalen bumper er weer op kan :)

BBS-roy
18-08-2006, 09:44
En nu is de grote vraag: WEL of NIET usa stalen bumper plaatsen
NIET,naar mijn mening (maar wie ben ik) ;)

ArjenE
18-08-2006, 10:02
tja, het glad/mooi maken onder de bumper moet zowieso gebeuren :)
dus ze gaan er zowieso op, zal ook kijken of ik die dempers er niet tussenuit kan halen, zodat de bumper wel strak tegen de auto aan zit...

ps: deze wil ik ook: een golf 1 autotelefoon! :D

http://www.golf1-ig.de/galleries/prospectus/img/feuerwehr-2.jpg

Gijs
18-08-2006, 12:18
Nee, geen USA bumpers. Is geen gezicht, lijkt net een of andere stalen balk die ze in daken bouwen.
Kortom; originele er weer op :)

OrginalOldskool
18-08-2006, 19:12
Die Bumpers lijken nergens op lelijke uitstekende dingen we zijn hier in Nederland en niet in de USA toch?

Die plastic bumpers staan veel beter met het contrast gewone stalen bumpers zou ook niet raar staan

BBS-roy
18-08-2006, 19:18
lekker zelf weten t'is smaak he`

ArjenE
18-08-2006, 22:21
maar ja, ik ga zowieso kijken of ik de dempers niet gewoon kan inkorten (dat ze niet meer dempen) Staat denk ik een stuk beter als ze gewoon strak tegen de auto aan zitten :D
Ze zijn wel staal, kaarsrecht en bling :cool:

Der Typ Siebzehn
18-08-2006, 23:14
Maar ziehier de foto's en graag reacties!

http://members.lycos.nl/arjenellens6/bumpers01.jpg

http://members.lycos.nl/arjenellens6/bumpers02.jpg

http://members.lycos.nl/arjenellens6/bumpers03.jpg

Mijn reactie: niet doen, ziet niet uit, maar het is jouw auto, moet je zelf weten.

René
18-08-2006, 23:29
wat vind je er zelf van Arjen?
niet teveel vragen naar meningen van anderen hè ;)

ArjenE
19-08-2006, 08:49
1 ding: ze liggen al in de schuur, dus erop gaan ze zowieso, wat ze er hier ook over zeggen :D ik vind het zelf erg apart, en wel kick staan :)
maar ik was gewoon nieuwschierig wat ze hier en opt vw-forum ervan vonden, en zelfs die meningen zijn erg verschillend ;)

rallye16vt
19-08-2006, 09:25
jammer van je golf, vind de bumpers veels te lomp.

Stijn
19-08-2006, 09:41
Op VWForum weten ze vast raad met zo'n stukje metalen bumper?

Mijn mening: ziet er niet uit. Zou leuk zijn op een echte USA Rabbit maar daar houdt het ook mee op. Heb ook zo'n setje in de schuur liggen, daar ligt het mooi!

ArjenE
19-08-2006, 17:53
nou, het zonnetje scheen heel mooi vandaag, dus ik dacht: tijd om te klussen :)

de bumpers eraf, wat eronder zat was niet zo prettig, de linker-achterkant was aardig rot, dus heb ik 4 punten met een polyster reparatie-setje verstevigd :)

nadat het droog was alles opgeschuurd, en zowel de voorkant als de achterkant gespoten, nu dit er allemaal weer aardig uitzag konden de stalen bumpers erop. En ik moet eerlijk zeggen, ik vind het zeker niet verkeerd staan :D ;)

maar aangezien foto's meer zeggen dan woorden:

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/reparatie07.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/reparatie04.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/reparatie05.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/reparatie08.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/reparatie09.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/reparatie10.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/reparatie11.jpg

Stijn
19-08-2006, 18:11
Polyester matjes :eek!:

Prima quick fix, maar realiseer je wel dat je

1) dat binnen een jaar fatsoenlijk moet maken
of
2) binnen twee jaar alles weggerot is

ArjenE
20-08-2006, 04:24
zo, vanaf vandaag ga ik de golf echt de hele week gebruiken voor mn werk (120 km per dag) :rolleyes:

ik hoop dat de hele week zonder problemen verloopt :D

DeNB3rt
20-08-2006, 11:47
idd,quick fix, maar zeker repareren! zal er zoveel gezonder uitzien :)

izzi
20-08-2006, 20:31
Binnenkort maar eens vragen of er nieuw stuk ingelast kan worden, strak maken en overnieuw spuiten...

Hoe heeft de auto zich vandaag gehouden???

ArjenE
20-08-2006, 21:04
goed hoor :) met die harde wind op de A4 ging ie wel aardig heen en weer, maar voor de rest ging het wel lekker :D

ArjenE
21-08-2006, 17:15
photoshop van de golf met verlaging gemaakt door Arnout:

http://fatalm.serial.nl/images/Arwnie/justlow.jpg

Edrik
21-08-2006, 17:25
Bumpertjes vind ik persoonlijk ook niet zo mooi. Maar zoals gezegd : het is jouw auto!
Verlaging zal gaaf staan. Zit zelf te denken aan een Supersport schroefsetje..

izzi
22-08-2006, 08:46
Ik zou eerst mooie set 13ers of 14ers zoeken, vind deze wielen zo groot

DeNB3rt
22-08-2006, 14:33
Met huidige wielen (dikke band) gaje wss op die hoogte niet kunnen uitdraaien... hadk ook met mijn dikke ballonbanden en binnenschermen

ArjenE
22-08-2006, 14:50
ja joh, tis ook maar een photoshopje :)
maar hij kan voor zowieso wel iets van 5 a 6 cm zakken zonder problemen, en met een schroefsetje kun je voor en achter lekker goed levellen...

en het blijft wel mn daily auto he, moet ook nog bij mn werk de parkeergarage in kunnen ;)

rickGT
23-08-2006, 18:57
ff een vraagje arjen, hoe heb je die uitlaat gemonteerd? :D

DeNB3rt
24-08-2006, 02:00
ff een vraagje arjen, hoe heb je die uitlaat gemonteerd? :D

tis een draadloze ;)

ArjenE
24-08-2006, 09:48
tja... de photoshopper had daar niet echt rekening mee gehouden... :D

ArjenE
30-08-2006, 11:46
Nou jongens... hierbij een klein shootje om 2 uur 's nachts in de parkeergarage van Endemol :)

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/garage01.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/garage02.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/garage03.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/garage04.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/garage05.jpg

Ferry24
30-08-2006, 14:51
en hoe houdt de tuut het op de lange afstand?

breadfan83
30-08-2006, 20:19
2 uur 's nachts?
je bent toch niet gestrand daar he :tongue:

mooi autootje, mooie foto's!
alleen volgende keer wel effe de antenne helemaal uittrekken :D

ArjenE
31-08-2006, 06:47
antenne kan niet helemaal uit, is een beetje verbogen :rolleyes:

en nee, was niet gestrand, maar was net klaar met werken, en moest voordat ik naar huis ging gewoon nog ff wat foto's maken :)

ArjenE
31-08-2006, 12:13
o ja, heb ook nog een setje achterlichten gekocht voor een tientje en die gedeeltelijk zwart gespoten
(wel met die speciale smoke-achterlichten spuitbus van motip)

tis natuurlijk niet origineel, maar vind het ook niet verkeerd staan :D

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/achterlichten.jpg

ArjenE
02-09-2006, 16:12
enkele grill met chromen lijstje op de sloop gescoord: :D

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/grill01.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/grill02.jpg

-Jens!-
02-09-2006, 17:00
een decimeter droppen en er mag voor mij een strikkie om.....goed bezig arjen!

breadfan83
02-09-2006, 18:08
een decimeter droppen en er mag voor mij een strikkie om.....goed bezig arjen!

:iamwithst

Edrik
02-09-2006, 20:19
Grilletje ziet er goed uit!

levis
02-09-2006, 22:31
laat je die bumper erop? de originele vind ik beter staan

breadfan83
02-09-2006, 22:33
http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/achterlichten.jpg

hoe zitten die wielbogen achteraan eigenlijk vast? lijkt wel of d'r grote parkers doorheen zijn geschroefd???

DeNB3rt
02-09-2006, 23:53
viel me ook al op, zou wel jammer zijn!

OrginalOldskool
03-09-2006, 15:32
Staat opzich wel apart die achterlichten komt weinig voor en die gril is ook mooi

ArjenE
03-09-2006, 18:23
hoe zitten die wielbogen achteraan eigenlijk vast? lijkt wel of d'r grote parkers doorheen zijn geschroefd???

klopt, zijn van die hele korte dikke RVS schroefjes :(
maar ja, het is niet anders, degene die erin zaten waren al helemaal verroest :rolleyes:

DeNB3rt
03-09-2006, 18:36
ArjenE, laatje die kasten binnen afzienbare tijd lassen? dan kunje die gaatjes ook dichten!

jetta mk1 '82
03-09-2006, 18:37
hele mooie golf maar vind de bumpers TE voor een mk1 maar de achterlichten vind ik weer wel netjes ;) !

gr. Martijn

ArjenE
03-09-2006, 19:38
tja, het zijn gewoon originele volkswagen golf 1 bumpers, dus ze zijn er wel voor gemaakt :D

ps: ga nog wel ff kijken op de vw mk1 meeting de 17e, denk niet dat iemand anders ook zo rondrijdt, en dat maakt het ook leuk :rolleyes:

ArjenE
05-09-2006, 20:30
hier nog een klein filmpje: (klik op het plaatje)

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/th_CIMG8242.jpg (http://s112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/?action=view&current=CIMG8242.flv)

jetta mk1 '82
05-09-2006, 20:38
kom de 17de ook naar assen met de mk1 dus kom ik ff bij jou golf kijken !
misschien vind ik ze live wel mooi ;) !?

gr. martijn

Berserker
05-09-2006, 23:28
Ik vind je golf helemaal super en vooral met die bumpers... echt gewoon erop houden, alleen heeft de ami versie ook altijd ene lipje onder de grill die de spleet tussen de bumper en grill overkapt, misschien dat je die nog moet toevoegen...

en verlagen...

maar voor de rest helemaal goed.... :rock:

DeNB3rt
06-09-2006, 00:18
verlagen zal het hem zeker doen, wielen zijn al net, en den bumpers zijn wel appart, zeker houden

ArjenE
06-09-2006, 17:13
verlagen is ook het eerste wat ermee gaat gebeuren (nog ff wachten op het geld) :D

ArjenE
08-09-2006, 18:40
http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/bos01.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/bos02.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/bos03.jpg

jetta mk1 '82
17-09-2006, 18:08
heyy,
ik heb je vandaag gespot op de A12 tussen gouda en zoetermeer !
ik was in de (groene) renault kliko van moeders dus je zal me wel niet gezien hebben !?

gr. martijn

DeNB3rt
19-09-2006, 22:52
http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/bos02.jpg

Ik krijg hoogtevrees alsk zie hoe hoog die dingen standaard hangen :rolleyes:

ArjenE
19-09-2006, 22:54
heyy,
ik heb je vandaag gespot op de A12 tussen gouda en zoetermeer !
ik was in de (groene) renault kliko van moeders dus je zal me wel niet gezien hebben !?

gr. martijn

Ok, ja, ik heb jou niet gezien :D
maar ik rij bijna dagelijks over de A12 vanaf zoetermeer naar de A27 richting Hilversum :)

ArjenE
26-09-2006, 12:10
nou, vandaag ff het brandstof filter en de brandstof-slangetjes/klemmetjes vervangen. en ook maar gelijk de boel een beetje schoongemaakt en wat olie en remvloeistof bijgevuld :)

en kijk eens waar mijn kilometerteller afgelopen week op stond :D

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/444444.jpg

ArjenE
01-10-2006, 09:31
gisteren ff een nieuwe antenne gescoord op de oldtimer-beurs :)

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/antenne01.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/antenne02.jpg

Airtime
01-10-2006, 12:01
Netjes!

Klein beetje offtopic: Ben je in Bleiswijk op de oldtimerbeurs geweest? Was het nog wat? Ik heb helaas geen tijd (gehad) om erheen te gaan... :(

ArjenE
01-10-2006, 13:07
Netjes!

Klein beetje offtopic: Ben je in Bleiswijk op de oldtimerbeurs geweest? Was het nog wat? Ik heb helaas geen tijd (gehad) om erheen te gaan... :(

ja klopt, was opzich wel leuk, maar vond het die 10 euro niet echt waard. Waren niet echt superveel of exclusieve auto's. Wel redelijk wat kevers en T2'tjes :)
Alle onderdelen doorzoeken naar iets aparts was opzich wel leuk :D

ArjenE
09-10-2006, 16:33
nou... aanstaande zaterdag krijgt de golf een grote beurt:

- remschijven + blokken en remschoenen vervangen
- olie verversen en oliefilter vervangen
- vulhals vervangen
- benzine-tank schoonspoelen
- nieuw brandstof-filter
- hoofdremcilinder vervangen
- remmerij ontluchten en nieuwe remvloeistof erin
- kleine dingetjes bijspuiten

en hier de spulletjes: (behalve de vulpijp dan)

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/spullen.jpg

ArjenE
15-10-2006, 17:18
nou, de grote beurt zit erop, voor nieuwe schijven + remblokjes, achter nieuwe remschoenen in de trommels, nieuwe hoofdremcilinder en de olie is vervangen :D

Maar het belangrijkste was nog de vulpijp.... :eek:
zie het verschil tussen oud en nieuw:

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/vulpijp01.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/vulpijp02.jpg

DeNB3rt
15-10-2006, 17:23
jeetje, mijne moet wss ook zo rot zijn, ik zie ook de straat erdoor als ik tank :D

ArjenE
15-10-2006, 19:15
o ja, er is nog een update geweest: :D

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/recaro.jpg

breadfan83
15-10-2006, 19:23
DIK!

Nu alleen nog wel effe andere deurpaneeltjes maken he!

Edrik
15-10-2006, 20:26
Zijn ze ook electrisch verstelbaar?
Vind ze te modern voor een mk1, maar geloof goed dat ze stukken beter zitten!

ArjenE
16-10-2006, 01:08
inderdaad ff zwarte deurpanelen vinden... en dan eigenlijk ook gelijk een zwart vloerkleed erin :rolleyes:

ze zijn elektrisch in hoogte verstelbaar. tenminste, als ik er een 12volt draad naar toe trek :D

DeNB3rt
16-10-2006, 11:26
leuk, uit wat voor auto komen deze?

breadfan83
16-10-2006, 16:41
leuk, uit wat voor auto komen deze?

Edition mk2

Sponze®
16-10-2006, 16:52
Als je t groene interieur kwijt
wilt hoor ik t wel ;)

Succes

PJVL_G60
16-10-2006, 16:57
Netjes dat interieurtje zo :)

breadfan83
16-10-2006, 16:59
Als je t groene interieur kwijt
wilt hoor ik t wel ;)

Succes

Hij wil het kwijt, voor niks. Had hem al gezegd dat jij het wel wilde hebben. :D

You're welcome! :tongue:

ArjenE
16-10-2006, 17:53
Nou... nog ff wat andere foto's van het interieur :rolleyes:

En aangezien de achterbank van de golf 2 niet past in de golf 1 heb ik de stof van de achterbank afgehaald, en die op de achterbank van de golf 1 gefabriceerd. was wel ff een klusje met flink trekken en rekken :D

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/CIMG8690.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/CIMG8694.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/CIMG8699.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/CIMG8702.jpg

(kwaliteit van de foto's is niet echt goed, met paint verkleind :) )

breadfan83
16-10-2006, 18:03
Nou, heb je nog erg netjes gedaan.
Hoe ziet het er aan de achterkant uit?

ArjenE
16-10-2006, 18:16
Nou, heb je nog erg netjes gedaan.
Hoe ziet het er aan de achterkant uit?

netjes... :D gewoon op de officiele manier, en dan nog wat knip en trek-werk erbij:

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/CIMG8686.jpg

breadfan83
16-10-2006, 18:18
Ziet er inderdaad nog netjes uit. Alleen aan de zijkant kom je een stukje stof te kort he. :tongue:
Nouja, daar zie je niks van. Het ziet er van voren in ieder geval erg mooi strak en netjes uit!

Veel zitplezier!

ArjenE
16-10-2006, 18:22
nee, was niet tekort :D
was tijdens die foto nog bezig met de bank, de stof zit gewoon rondom goed strak eromheen ;)

kheb nog nooit zo'n mooie golf 1 achterbank gezien :cool:

breadfan83
16-10-2006, 18:25
nee, was niet tekort :D
was tijdens die foto nog bezig met de bank, de stof zit gewoon rondom goed strak eromheen ;)

kheb nog nooit zo'n mooie golf 1 achterbank gezien :cool:

Als je toch aan het stofferen bent, kan je dan niet gelijk effe een leuke kleur blauw over die paneeltjes trekken? :tongue:
Ik denk dat dat beter staat dan zwart eigenlijk...

Ferry24
16-10-2006, 18:41
superdik zo :)

ArjenE
22-10-2006, 11:59
Nou, gisteren de oude versleten vieze emblemen eraf gehaald.
Die samen met mn broertje afgeplakt, opnieuw gespoten in de kleur van de auto, en het zwart weer mooi gemaakt :D

Aanschouw:
http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/MX01.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/MX02.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/MX03.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/MX04.jpg

ArjenE
26-10-2006, 16:38
zwarte deurpanelen op de kop getikt, en een victor 30cm sportstuurtje :D

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/deurpanelen01.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/deurpanelen02.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/deurpanelen03.jpg

ArjenE
26-10-2006, 18:20
sow... net ff rondje gereden met dit stuurtje... is nu echt hard werken :D

30cm stuurtje, geen stuurbekrachting en 195-50-15 :tongue:

o ja, door het stuurtje kan ik mn snelheidsmeter ook niet meer zien :cool:

vw dennis
26-10-2006, 18:26
Ziet er netjes uit dat interieur. Mooi gedaan met die achterbank :cool:

breadfan83
26-10-2006, 18:27
sow... net ff rondje gereden met dit stuurtje... is nu echt hard werken :D

30cm stuurtje, geen stuurbekrachting en 195-50-15 :tongue:

o ja, door het stuurtje kan ik mn snelheidsmeter ook niet meer zien :cool:

Dan ga jij ook eindelijk eens een beetje in de breedte groeien. :tongue:

Ziet er wel mooi uit, veel moderner en strakker.
En die meter heb je toch niet nodig, als jij gewoon keurig als afgesproken bij die vrachtwagens aansluit ga je niet te snel!

ArjenE
27-10-2006, 16:01
originele grill-hoekjes met chromen randje gevonden :D

en een kabelboom met zekering in mekaar geflanst voor de elektrische recaro's. en die doen het nu ook! :cool:

o ja, ook nog de groene hoedeplank-steunen vervangen voor zwarte, en daar gelijk speakers ingezet :rolleyes:

breadfan83
27-10-2006, 16:57
:postpics:

ArjenE
27-10-2006, 17:53
nog meer??? :P

breadfan83
27-10-2006, 18:11
nog meer??? :P

Ja. :D

Er zijn toch vorderingen? Niet?
Nou, foto's dus. :D

ArjenE
28-10-2006, 19:50
Er zijn toch vorderingen? Niet?
Nou, foto's dus. :D
mijn eerste shootje met een digitale spiegelreflex camera :cool:

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/golfje01.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/golfje02.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/golfje04.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/golfje03.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/golfje06.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/golfje08.jpg

ps: dit was trouwens niet echt een shoot... ging ergens anders foto's van maken, maar kon het niet laten om er ook een paar van mn auto'tje te schieten :cool:

breadfan83
28-10-2006, 20:18
Mag ik 't zeggen?
Nog een paar foto's van de vorderingen in het interieur!!! :tongue:

Neej, hele mooie foto's weer!
Als de mijne af is kom ik een keertje langs, mag je daarop schieten. :D

Dat zal toch trouwens niet jullie tuin zijn he?

Airtime
29-10-2006, 13:31
Klik! (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=350441#post350441) :cool: :D

Jurgen Santana
29-10-2006, 13:59
Net interieur zo.

Bij die emblemen had je wel even mogen poetsen terwijl ze eraf lagen:D

ArjenE
29-10-2006, 15:42
heb ik gedaan :( maar deze aanslag was echt te erg, kreeg het er echt niet af... zelfs niet met mn nagels ;)

ps: ik heb trouwens weer de originele achterlichten op zitten i.p.v. die zwarte.
vind ik toch weer een stuk netter staan met rood/oranje/wit :D

ArjenE
01-11-2006, 23:30
mijn wintervelgen: zwart staal met 195-60-14 banden :D

ps: JA, HIJ GAAT BINNENKORT ZAKKEN! :rolleyes:

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/Kever/gespot02.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/Kever/gespot03.jpg

Sponze®
02-11-2006, 17:41
je kunt nog mooi hoog de winter door
en in de lente zakken ;) :)

Ga vooral zo door!

Ferry24
03-11-2006, 08:01
dikke ballonbanden :)
Hij moet nodig zakken ja............ga je dat wel redden met je banden zoals ie er nu bij staat?

ArjenE
03-11-2006, 10:47
jawel... denk in de winteropstelling dat het 60mm voor en 40mm achter gaat worden.
dat redt ie wel :D

Ferry24
03-11-2006, 13:42
vanaf morgen de hele winter op 175/65/14 benieuwd hoe dat staat op de sletta :)

DeNB3rt
03-11-2006, 14:39
JA, HIJ GAAT BINNENKORT ZAKKEN! :rolleyes:

Je neemt me de woorden uit de mond :rolleyes: :D

ArjenE
13-11-2006, 15:14
de gele platen zitten er weer op, want hij moet woensdag voor zn APK!!!! :rolleyes:

ik hoop echt dat ie er zonder problemen doorheen rolt :(

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/geleplaten.jpg

Edrik
13-11-2006, 15:22
Spannend zo'n APK, maar daar komt ie wel doorheen. Toch?
Succes iig!

ArjenE
15-11-2006, 17:19
edit :tongue:

breadfan83
15-11-2006, 17:21
Heej Arjen,

Gefeliciteerd!
Je kunt er weer een jaartje tegenaan (zelfs iets langer zo te zien :confused: ).

Edrik
15-11-2006, 17:23
Feli dude!!

ArjenE
15-11-2006, 17:28
jaja, het 26 jaar oud beestje is zonder problemen door de apk gekomen :cool:
op naar zn 27e verjaardag :D

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/apk03.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/apk01.jpg

BBS-roy
15-11-2006, 20:15
Van harte,kan je er weer ff tegen.(zit net naar je foto's te kijken,jezus wat zijn die bumpers lelijk man man haal af die dingen) :D

ArjenE
15-11-2006, 20:22
bumpers? welke bumpers? ik zie geen bumpers? wat zijn dat: bumpers? :D

nee, gaat allemaal goed komen ;) ooit....

maar hou deze er van de winter nog onder, kunnen tenminste een stootje hebben als ik ergens tegenaan glij, of iemand tegen mij :rolleyes:
die plastic dingen breken dan gelijk... dit is nog RVS... :tongue:

BBS-roy
15-11-2006, 20:28
hahaha,goed bezig :rock:

DeNB3rt
15-11-2006, 21:02
van harte

Richard
15-11-2006, 21:23
pas die dingen aan of zo.. kort ze in want dit is geen potje

DeNB3rt
15-11-2006, 21:32
inkorten is wel een optie denkik, want die steken zelfs meer uit dan die amerikanen, niet?

ArjenE
16-11-2006, 06:21
dit zijn de amerikanen, dus dan steken ze toch even ver uit? ofnie? :D

René
16-11-2006, 08:24
las laatst op www.vwvortex.com dat ze die dempers in de bumpers in kunnen schuiven...
hoe het precies zat weet ik niet, maar het leek echt 100x beter...

maar als jij dit mooier vind.... ;)
gefeli met je APK!

VKM
16-11-2006, 10:23
Die bumper ziet er een heel stuk beter uit dan mijn zwarte kunststof bumper !

BTW hoe kan de APK pas in dec 2007 aflopen ?
hij is toch maar een jaar geldig of zit er een soort van mazen in t net ?

Ferry24
16-11-2006, 11:52
je mag een auto 2 maanden voor de vervaldatum apk keuren. Hierdoor kan het dus zijn dat je auto 14maanden goedgekeurd is

ArjenE
27-11-2006, 16:16
nou... de nieuwe blauwe platen zitten er weer op (+ chromen kentekenplaathouder) en de donkere achterlichten zitten ook weer op hun plek :)
aanstaande zaterdag gaat de schroefset eronder! :cool:

hier dan alvast 2 foto'tjes :rolleyes:
hoop dat de schroefset er zonder problemen onder gaat :)

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/CIMG9030.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/CIMG9026.jpg

Richard
27-11-2006, 16:19
je kan de bumpersteunen wisselen... dan steken die dingen ook niet meer zo achtelijk uit.. en stel je voorbumper ff af of is die altijd zo opgewonden omhoogstaand?

ArjenE
27-11-2006, 16:27
ja, maar die kleinere us bumpersteunen kan ik echt nergens vinden :(
en het moeten echt de amerikaanse zijn, de europese zijn net te klein om ze eraan te bevestigen.

dacht er ook aan om misschien die haak eraf te slijpen, en dan deze steunen verder door te schuiven in de balk. en dat ik hem dan vastmaak met 1 ipv 2 bouten :confused:

Edrik
27-11-2006, 16:27
:)
aanstaande zaterdag gaat de schroefset eronder! :cool:

hoop dat de schroefset er zonder problemen onder gaat :)

Moet geen probleem zijn, middagje klussen en ze zitten eronder :)

ArjenE
27-11-2006, 16:30
Moet geen probleem zijn, middagje klussen en ze zitten eronder :)
heb jij trouwens ook nog iets anders vervangen bij het plaatsen van de schroefset? die rubbers of toplagers ofzo?
of is het gewoon oude poot eronderuit, nieuwe eronder, en vastdraaien?
en moet je ze stellen voordat je ze plaatst? of kun je dat ook doen als ze er al onder zitten? :confused:

(allemaal zenuwachtige vraagjes) :D

Edrik
27-11-2006, 16:33
Ik heb niks vervangen. Maar je zou die conische rubbers die er tussen zitten kunnen vervangen.
Wat ik heb gedaan is dus oude poot eruit, rubbers overgezet, nieuwe poter erin.
Ik heb de eerst (op het oog)goed gezet voordat ik de eronder heb gemonteerd.
Dus kijken hoeveel schroefdraad je aan de ene kant overhoud, en dat dan ook aan de andere kant overhouden.

ArjenE
29-11-2006, 14:21
nou, ik heb de schroefset eronder gestoken, maar ik vind het maar vies tegenvallen :( zoveel verlaagd ie helemaal niet :rolleyes:

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/schroefset.jpg

breadfan83
29-11-2006, 14:48
Ja, nogal logisch dat ie zo niet goed verlaagd, je hebt hem ook verkeerd gemonteerd slimmerd.

Hij moet andersom. :D

Soumensch
29-11-2006, 16:25
Zou je van tijdens de montage van je schroefset foto's kunnen maken en plaatsen op het forum?? Ik moet mijn supersport schroefset ook nog monteren maar ik krijg er ook allemaal zenuwachtige vragen bij.

Ferry24
30-11-2006, 21:02
pak meteen je veerpootlagers mee als je je schroefset monteert. Bij de jetta liggen ze er echt compleet uit nu..... Als je het toch in je handen hebt kan je het beter meteen mee pakken voor die paar tientjes

ArjenE
30-11-2006, 21:26
nieuwe toplagers zijn al besteld, en liggen als het goed is morgen klaar :D

Ferry24
01-12-2006, 11:12
kijk eens aan dan heb ik niks gezegd :) :thumbup:

vwgolf1
01-12-2006, 12:59
Net interieur zo.

Bij die emblemen had je wel even mogen poetsen terwijl ze eraf lagen:D

TIP : tandpasta...gekgenoeg werkt dit top

ArjenE
01-12-2006, 14:24
TIP : tandpasta...gekgenoeg werkt dit top
thanx voor de tip... ik ga zo wel ff met mn tandenborstel en tandpasta poetsen!

Ferry24
02-12-2006, 18:25
en is ie al verlaagd???

ArjenE
02-12-2006, 23:30
nou, na lang ploegen, rotte stukken, afgebroken bouten, slijptollen, spoorverbreders, omhoog, omlaag, omhoog, omlaag en uitlijnen is dit het resultaat geworden:

ff een snelle foto, morgen komen betere :D

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/schroefset01.jpg

mijn dank gaat uit naar BAS (chaos) van het poloforum, die de schroefset heeft geplaatst! :cool:

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/bas.jpg

DeNB3rt
03-12-2006, 02:14
ziet er al stukken beter uit!
Nu nog eff andere wielen met lager profiel :thumbup: