PDA

View Full Version : defect stuurhuis golf 2 16V

Edward
15-07-2006, 15:18
Haai,

al 2 maanden voelt sturen een beetje als een spons, zo met een gangetje van 100km/h vind ik hem wat aan de late kant reageren. Het is niet zo dat ik seconden moet wachten ofzo..... Als ik rem, schokkend voel ik eerst een 'tik' alvorens hij aangrijpt. Wat de neuk is dat? Alle bouten zitten goed vast, ik heb niets gemist.

De wiellagers zijn ok, geen hortizontale of verticale speling op het wiel zelf. Kep hem net wel ff op de krik gehad en als je bij het wiel zelf een stuurbeweging forceerd dan zit er wel links en rechts een tikje in....maar niet zo een als dat je wiellager naar de knoppen is.

Kan iemand het nog volgen? :D

Is dit een serieus ernsitge zaak? Het is nooit goed, dat weet ik..... :cool:
Wat zijn de symptomen van een kapot stuurhuis?

Edstra

Stijn
15-07-2006, 15:49
Stuurhuis is niet zomaar kapot, kan echter wel speling krijgen (er zit daarvoor een stelbout op het huis waar je stuuras het huis in gaat, schroef met contramoer - slag dieper is minder speling).

Zijn je fuseekogels of stuurkogels niet gewoon versleten?

Ik had laatst ook nog een Golf2 waarbij het stuurhuis los op het subframe stond, zitten alle beugels goed vast?

Edward
15-07-2006, 15:53
goed punt, ik zal er morgen eens onder gaan liggen......versleten kogels zou betekenen dat ze beide versleten zouden zijn met dezelfde speling. Klinkt mij iets te toevallig in de oren.

Jurgen Santana
15-07-2006, 16:53
Twee even oude kogels die hetzelfde voor hun kiezen krijgen elke dag met dezelfde speling, zou kunnen toch?

Edward
16-07-2006, 08:01
ik sluit het niet uit....

Edward
31-12-2006, 11:09
probleem opgelost: 2 kapotte stuurhoezen en meteen de stuurkogels vervangen.
Sturen gaat veel strakker nu. Straks die veerpootbruggen erop en er onder en van het voorjaar eindelijk een schroefset.