View Full Version : uitlaat dicht maken
1800 16v kr
18-07-2006, 08:17
hoe kan je dat het beste doen op de verloopstuken van de tunneldemper naar de midden demper en van de middendemper naar de eind demper
is hier nog iets speciaals voor ik heb al cun cum gebruikt werkt tijdelijk maar dan heb je het zelfde lawaai zo weer
is hier iets voor of hoe doe jij het zelf altijd ik hoor het graag wordt er namelijk een beetje gek van
vw dennis
18-07-2006, 09:10
Mischien nieuwe moffen proberen, en voordat je ze erop zet de uitlaat, waar die moffen overheen komen, insmeren met uitlaatpasta
1800 16v kr
18-07-2006, 09:26
moffen wat zijn dat precies als ik vragen mag :rolleyes:
vw dennis
18-07-2006, 09:29
Dat zijn die verloopstukken waar jij het over heb ;)
vwleusden
18-07-2006, 09:37
goed monteren en juiste klemmen gebruiken. In principe moeten ze zonder uitlaatcement ook lekdicht zijn.
vw dennis
18-07-2006, 09:53
Ja dat is ook zo, heb het eerlijk gezegd ook nog nooit met montagepasta oid moeten doen.
1800 16v kr
18-07-2006, 09:58
dan heb ik denk ik de verkeerde klem erom heen
ik had men uitlaat dwars door de midden heen toen heb ik een tijdelijke tussen demper opgehaald
hij lekt trouwens aan beide kanten van de middendemper
als ik er zo middendemper vervanger tussen zet krijg je daar veel meer herrie van
ik heb het als volgt gemonteerd
eerst de uitlaat vanaf de vlamdover er onder weg gehaald
alle stukken goed schoon gemaakt met lammelenschijf
uitlaat klem er om heen tunneldemper om de vlambover heen geschoven
met hamer aan getikt tot ie niet verder kon toen de uitlaat klem vast gedraaid
daarna de middendemper gemonteerd en daarna de eind demper
dan moet ik zo nog maar een weekje zo door rijden tot mijn nieuwe uitlaat systeem binnen is denk ik
hij maakt trouwens ook niet eens echt lawaai het is gewoon dat ie niet dicht is
let er ook op hoe je de uitlaatklem monteert. je moet zorgen dat je (afhankelijk van welk type klem je hebt) altijd de tapeind(en) weg hebt bij de inkepingen vandaan en dat je de klem monteert op de plek waar de inkeping begint.
beetje lastig voor me om zo uit te leggen maar hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel en anders hoor ik het wel
oh ja en over die uitlaatpasta. heb al heel wat uitlaatjes gemonteerd op me werk maar heb nog nooit zo een tube in me handen gehad. als je die pasta nodig hebt doe je of iets niet goed of je uitlaat past niet
veel succes!
gr gary
1800 16v kr
19-07-2006, 22:45
let er ook op hoe je de uitlaatklem monteert. je moet zorgen dat je (afhankelijk van welk type klem je hebt) altijd de tapeind(en) weg hebt bij de inkepingen vandaan en dat je de klem monteert op de plek waar de inkeping begint.
beetje lastig voor me om zo uit te leggen maar hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel en anders hoor ik het wel
oh ja en over die uitlaatpasta. heb al heel wat uitlaatjes gemonteerd op me werk maar heb nog nooit zo een tube in me handen gehad. als je die pasta nodig hebt doe je of iets niet goed of je uitlaat past niet
veel succes!
gr gary
ik snap het helemaal en ik heb die klemmen er zo op gezt maar dat ga ik morgen even iets anders doen
maar ik moet dus de klemmen direct aan het begin van de inkeping zetten
bedoel je daar de (als de demperlos licht)de buiten kant van de inkepping of het einde van de inkeping (het punt als je de slijptol er in zouzetten en daar verder slijpt)
en wat ik nog niet helemaal begrijp is waar de moeren moeten zitten zeg maar.
o als ik het lees moet dus als de inkepingen horizontaal zitten de klem er van onderen tegen aan het opschuif stuk zeg maar waarje de bouten tegen aan draait
Golf_1_gts
19-07-2006, 23:05
Ik gebruik vaker uitlaatcement :D
Die van Gun Gum vind ik zelf ook erg slecht.
Beste vind ik nog de uitlaatpasta van Bosal :)
en eigenlijk moet je inderdaad uitlaten monteren zonder dat spul....maja..
1800 16v kr
19-07-2006, 23:45
Ik gebruik vaker uitlaatcement :D
Die van Gun Gum vind ik zelf ook erg slecht.
Beste vind ik nog de uitlaatpasta van Bosal :)
en eigenlijk moet je inderdaad uitlaten monteren zonder dat spul....maja..
ik heb ook klemmen van bosal kan dat klopen goud kleurige
Golf_1_gts
20-07-2006, 00:35
ik heb ook klemmen van bosal kan dat klopen goud kleurige
exact....vind ik trouwens ook de betere uitlaten... :)
Mijn uitlaat lekte ook wat bij 1 aansluiting.
(Komt omdat ik de demper er eff af had)
Vandaag dicht gemaakt met gum gum.:D
Kon niet anders,geprobeerd met een andere sluiting maar dat was helemaal niks.
Dus weer snel de orcinele sluiting van vw er onder.
gum,gum er tussen en dicht.
Maar er bleek nog ergens een lek te zijn,boven de middendemper zit een gaatje.
Maar een geboord gaatje,is dit normaal??:confused:
Golf_1_gts
20-07-2006, 18:37
ja zitten normaal weleens geboorde gaatjes aan de onderkant om evt condens vocht etc eruit te laten....maar aahn de bovenkant :D?
Ik begrijp het ook niet,het is volgens mij een orcinele midden demper.:confused: Met een gaatje aan de bovenzijde.:D
Ik hoop dat ze bij de keuring hem niet vinden,om hem te lassen moet die hele demper er tussen uit.
Echt geen zin in.
1800 16v kr
20-07-2006, 21:55
Ik begrijp het ook niet,het is volgens mij een orcinele midden demper.:confused: Met een gaatje aan de bovenzijde.:D
Ik hoop dat ze bij de keuring hem niet vinden,om hem te lassen moet die hele demper er tussen uit.
Echt geen zin in.
als je er met de keuring een stukje gun gum op smeert hebje nergens last van de uitlaat moet dicht zijn hoe maakt niet echt veel uit helemaal niet als ze het niet eens zien ;)
1800 16v kr
20-07-2006, 21:56
ik krijg binnen kort ook weer de orginele uitlaat klemmen de helemaal ronde met een bout die maken de uitlaat 100% dicht
en een rvs uitlaat systeem als alles mee zit dus dan moet he t helemaal goed wezen
Die klemmen met 1 bout zijn echt de besten.
Ik heb vandaag eff 1 gekocht (nood gedwongen) zoon ring met 2 bouten.
Er meteen er weer af getieft!
Je draait hem helemaal aan tot die verrot is,en dan nog lekken als een zeef.:D
Hup die orcinele er weer op,zo erg op was hij toch nog niet.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.