Log in

View Full Version : accu trekt leeg...

Reaper Kustoms
19-07-2006, 16:52
vanmiddag wat liggen sleutelen aan een mk2 van een vriend.

deze laadt de accu niet bij. ik heb de dynamo nagekeken, maar leek in orde. toch ff ene gemonteerd waarvan ik zeker wist dat hij het doet, maar dat mocht niet baten.

toen ik de dynamo met lopende motor meette gaf hij stationair een stroom af van 14 a 15 volt. echter als je gas geeft daalt deze naar 7 a 8 volt.
is dit normaal misschien? wat zou er aan de hand kunnen zijn?

ik dacht eerst dat de riem van de dynamo wat slap hing (dat hij dus misschien doorslipte). ik heb hem iets meer aangespannen. effect weten we morgen.

iemand die me hiermee kan helpen?

nog 1 vraagje. waarheen lopen de kabels van de dynamo? ik kon ze niet goed zien lopen. zou ik deze eventueel ook direct op de accu kunnen zetten of gaan die eerst via een soort gelijkrichter ofzo?

alvast bedankt!

VwPolo89
19-07-2006, 17:01
stroom is niet on volts maar ampere :)

wat ik mij herinner is dat er zeker 1 kabel rechtstreeks naar battery gaat, 1 is massa en de derde moet ik je schuldig blijven (ik denk een voorbekrachtiging wanneer de contactsleutel wordt omgedraaid omdat anders de dynamo niet kan werken), als er tenminste 3 zijn... anders is de behuizing massa.

de gelijkrichter zit ingebouwd in de dynamo dus daar is niets mis mee aangezien je al een andere hebt gemonteerd.

golf mkII 16v
19-07-2006, 18:29
voltage moet gelijk blijven ongeveer14V
anders is de spanningsregelaar kapot
er gaat 1+ draad naar de accu en daarna naar de startmotor en de zekeringkast

VwPolo89
19-07-2006, 18:46
spanningsregelaar blijft toch normaal aan de alternator hangen dus als je bij het vervangen van de alternator hetzelfde fenomeen hebt zal het hier toch niet aan liggen.

zou kunnen dat je geen voorbekrachtiging krijgt, of dat er iets scheelt met de battery

RubenD
19-07-2006, 18:57
Anders eens het witte blokje, spanningsregelaar omwisselen met die van de dynamo die wel werkt. Dikke kans dat tie dan altijd goede ampere afgeeft. Stationair laadt de accu ook niet bij he...

Reaper Kustoms
19-07-2006, 22:56
wat is voorbekrachtiging?

niet geprobeerd of hij stationair bijlaadt. eens checken.

kan ik de plus en de min van de dynamo nu direct op de accu aansluiten of niet?

hoeveel ampere moet hij geven?

kan een defecte spanningsregelaar ook het schommelen van het voltage (hierboven uitgelegd) verklaren?

Golf_1_gts
19-07-2006, 23:02
maareh...is de accu niet gewoon stuk....want die "trekt toch leeg"

en ja...gewoon direct op de accu aansluiten....spanningsregelaar zou het voltage tot maximaal 14,4 V moeten beperken, 15 V is teveel en niet goed