Log in

View Full Version : Verlichting en temperatuur

Jan Jaap
19-07-2006, 20:03
Hoi allemaal,

ik heb een probleem met mijn golf 2 uit 1984, het is een 1.3 benzine. Het heeft te maken met de combinatie van de verlichting en de temperatuur.

Bij het rijden:
1. de motor is warm, bij driekwart streepje knippert het temperatuur waarschuwingslampje en slaat de ventilator aan. Dit werkt goed.

2. als ik het gewone licht aan doe en weer uit en de temparatuur is halverwege of driekwart knippert het temperatuur waarschuwingslampje en gaat dan door de koeling vanwege het rijden weer uit.

3. als ik het licht aan doe gaat het grote licht branden in plaats van het gewone licht. Door de richtingsaanwijzerhandel naar me toe te bewegen gaat het grote licht uit en brandt het gewone licht. Dan gaat wel het blauwe lichtje branden van het grote licht. Dit gaat dus precies andersom dan zou moeten.

Ik weet niet hoe het komt, heeft iemand een idee? Het lijkt te maken te hebben met de combinatie van warmte en licht. Zekeringen heb ik al bekeken en ook de relais. Zou het in de stuurkolom kunnen zitten, ik zag iets in en posting daarover maar kan het niet meer vinden.

Onlangs is zowel de dynamo, de ventilator, de radiateur en de thermostaat vervangen. Het probleem bestond hiervoor ook al en is dus niet weggegaan.

Thanks,

JJ