Log in

View Full Version : kabelboom golf gti dx :(

Golf_1_gts
19-07-2006, 22:54
Vandaag serieus aan de slag gegaan met de kabelboom van mijn projectje...

van 1.1 -> 1.8 gti (bouwjaar 1983)

Ik wilde graag een kabelboom van een gti dx hebben, maar deze was nergens te vinden en heb ik mij laten overhalen om het met een golf 2 gti kabelboom te doen.
De aansluiting in het dashboardkastje kwam overeen en verder de blauwe, groene en bruine stekker op het blok (koudstartsproeiert, warmdraairegelaar...en nog zoiets :rolleyes: )
Ook met het stuk kabelboom van de ontsteking kwam ik goed weg.

Maar ik hou een hoop stekkers over waar totaal geen aansluiting voor op het blok zit. Twee zwarte (soms aansluitingen van een luchtmassameter op golf 2 gti?)...en een lange witte stekker met 5 kabels eraan (volgens mij aansluiting computervoor toerentalstabilisatie ofzo?) iemand enig idee wat ik hiermee kan gaan doen. Snap er momenteel ff niks van en heb de hoop ook even laten vliegen dat het gaat werken :rolleyes:
Verder snap ik nog niks van de relais wat aan het zekeringenkastje zitten; op de stekker waar de motorkabelboombinnenkomt zitten bijv geen relais...hoe wordt deze dan doorgekopppeld? :confused:

Verder zit ik nog steeds met de brandstofpompen te klooien. Drukpomp komt bovenin onder de achterbank waar normaal de vlotter zit?
Hoe werkt de brandstofhoeveelheidsmeter dan nog? De drukpomp is maar zo kort die zit toch bijna nooit met zijn filtertje in de benzine? en wordt deze doorverbonden met de gewone pomp? de aansluiting van de drukpomp is 8 mm en de gewone pomp 10 mm bij het inlaat gedeelte.
verder moet ik nog nieuwe brandstofleidingen trekken...zou ik hiervoor gewoon 8 mm koperen leidingen nemen?

bedankt om het hele verhaal door te lezen :D...

golf mkII 16v
20-07-2006, 17:47
1 van de stekkers die over is zit bij een golf2 op een schakelaar bij het gasklephuis
en de andere op een soort vacuumpot bij de luchtweger

en die witte weet ik niet??????

Golf_1_gts
20-07-2006, 18:32
maar...kan ik die zomaar weg laten dan?
En die witte.....tja...uuh plat wit en 5 kabels op een rij...waaronder toerental (geel-zwart).

golf mkII 16v
20-07-2006, 21:04
je moet hebben 1 stekker op de extraluchtschuif[zwart,achterop het inlaatspruitstuk]
en 1 op de koudestartinjector [blauw
en 1 op de warmdraairegelaar[groen]
en 1 op de zender op de bovenste koelwaterslang [tussen 3en4cilinder] [bruin]
en een paar lose voor olietemp. en watertemp. en oliedruk

Golf_1_gts
28-07-2006, 14:23
je moet hebben 1 stekker op de extraluchtschuif[zwart,achterop het inlaatspruitstuk]
en 1 op de koudestartinjector [blauw
en 1 op de warmdraairegelaar[groen]
en 1 op de zender op de bovenste koelwaterslang [tussen 3en4cilinder] [bruin]
en een paar lose voor olietemp. en watertemp. en oliedruk

ja die heb ik allemaal gevonden..maar daarnaast hou ik dus nog die stekkers over van de luchtweger en die platte witte dus....daarvan weet ik niet wat ik ermee moet doen :D

Verder nog suggesties op de benzinepompen en leidingen? :)

golf mkII 16v
28-07-2006, 17:28
verder heb je niets nodig om een DX blok te laten draaien

Golf_1_gts
28-07-2006, 19:34
Okej dan sluit ik deze gewoon aan..laat ik de rest erbij hangen....was nl bang dat een signaal gecombineerd zou worden als ik bijvoorbeeld gedeeltes niet aansloot.
wederom bedankt golg mkII 16v :wuv:

yal
28-07-2006, 20:26
een normale gti met DX blok, dus geen cabrio heeft geen opvoerpomp.
Alleen een brandstofpomp onder de auto en daarachter de drukaccumulator.

Tankvlotter laat je gewoon voor wat ie is.
Volgens mij de rood/zwarte draad voor het toerental.

succes ermee,
grtn yal

Golf_1_gts
29-07-2006, 15:26
ja maar mijn plan was om met de originele 1100 tank te blijven rijden en dan met een brandstofsysteem van een cabrio te werken :)
zijn opvoerpomp en drukaccumulator niet hetzelfde?

yal
29-07-2006, 18:39
ja maar mijn plan was om met de originele 1100 tank te blijven rijden en dan met een brandstofsysteem van een cabrio te werken :)
zijn opvoerpomp en drukaccumulator niet hetzelfde?

een cabrio met injectie heeft beide, een normale gti heeft geen opvoerpomp maar wel een drukaccumulator en natuurlijk de pomp.

De steunen kan je wel van een sloop auto halen, scheeld je een hoop gedoe met een andere plaats zoeken etc.

grtn yal

Golf_1_gts
29-07-2006, 19:52
steun is niet zo het probleem....

maar leidingen pompen en alles eigenlijk wel...ben stiekem maar aan het overwegen om ook op carbs over te gaan stappen...

golf mkII 16v
30-07-2006, 21:01
vlotter van een GTI erin en een aansluiting onder aan de tank maken [solderen met een grote soldeerbout]

Golf_1_gts
30-07-2006, 23:02
ja die oplossing heb ik eerder eens gehoord maar kan me er niks bij voorstellen....dat soldeer gedeelte dan

golf mkII 16v
30-07-2006, 23:31
het te solderen gedeelte goed schoon maken en met S39 insmeren en met tin solderen
heb zo ooit een gaatje in een tank gerepareerd
maar het moet wel met een GROTEsoldeerbout ivm de warmte
en NIET met een VLAM

Golf_1_gts
31-07-2006, 01:38
het te solderen gedeelte goed schoon maken en met S39 insmeren en met tin solderen
heb zo ooit een gaatje in een tank gerepareerd
maar het moet wel met een GROTEsoldeerbout ivm de warmte
en NIET met een VLAM

dat snap ik wel...(thnx)

maar je maakt dus een gat voor een 10 mm aansluiting op het laagste punt in de tank.....meer niet eigenlijk dan? :)

golf mkII 16v
31-07-2006, 10:33
niet het allerlaagste punt ivm vuil aanzuig
het moet de grote hebben van de slang die aan je pomp zit
het beste kan je het pijpje aan de binnenkant voorzien van een zeef/filter
om het grove vuil tegen te houden

Golf_1_gts
10-08-2006, 00:26
Omdat, het me allemaal wat te lastig werd :D;

toch maar overgestapt op dubbele carburateurs (solexen).

Ik wil deze benzine gaan geven met een mechanische pomp van een golf 2 1600. Levert dit genoeg op?

Anders met een electrisch pompje. Ik heb gehoord dat de (max) druk maar 0,35 bar hoeft te zijn, klopt dit :)?
http://cgi.ebay.de/Neue-Facet-Kraftstoffpumpe-fuer-Pflanzenoel-Diesel-Benzin_W0QQitemZ190018441827QQihZ009QQcategoryZ33555QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Zo een pompje bijvoor bijvoorbeeld; zogenaamde tikkerpompjes die stoppen bij overdruk...dus als de vlotterkamers vol zijn.
Maar deze voorbeeld pomp leverd 0,48 bar...is dat niet teveel? of stopt die weer braaf :)

http://cgi.ebay.de/Hardi-Kraftstoffpumpe-fuer-Pflanzenoel-12Volt-und-24Volt_W0QQitemZ190016981035QQihZ009QQcategoryZ33555QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Anders zou deze dan ook weer geschikt zijn :).

Waar plaats je bij voorkeur zo'n een electrische pomp? Normaal zo dicht mogelijk bij de tank? Of kun je zoeits ook goed onder de motorkap plaatsen?

Iemand nog tips :)

Moroder
10-08-2006, 20:12
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/9/7/P1010140-1.JPG

Kijk een JA-Roel ;)! Hier heb ik em zitten. Stukje aluminium gepakt van 1 cm dik. Daar gaatjes ingeboord die overeen komen met de gaten in het plaatje waar normaal de warmdraairegelaar op zit. En die dus laten verzinken (de inbusboutjes). Daarin weer gaatjes boren, draad erin tappen, en de pomp erop schroeven :)

golf mkII 16v
11-08-2006, 11:01
bij de machanische pomp zit een kunstof verdikking met een rubberring[die moet je evennieuw halen]dan moet het ook lukken