View Full Version : Radiator G60??
cabbyG60
20-07-2006, 11:21
Hoi,
Ik ben bezig aan een cabrio G60. Welke radiator gebruiken jullie in een golf 1 G60, ik zit te denken aan een radiator van een golf 2 1300cc. Maar zou eens graag weten wat de andere mogelijkheden zijn. Ik werk met een mercedes sprinter IC...
Als tweede vraag, waar plaatsen jullie een oliekoeler?
Alvast bedankt
Greetz
Jan
rallye16vt
20-07-2006, 11:44
Koeler van een corrado gaat prima.
De originele oliekoeler van een G60 blok gebruiken.
cabbyG60
24-07-2006, 14:17
Bedankt voor de reacties, maar ik heb me vandaag een radiator van een golf 2 1300cc besteld.
Nu zoek ik dus nog een plaats voor mijn oliekoeler... Waar hebben jullie deze hangen/staan.
Alvast bedankt
Greetz
Jan
CabrioSlicK
24-07-2006, 15:00
Ik heb in mn cabrio een Corrado radiateur daarvoor de Sprinter IC en daarvoor heb ik mn oliekoeler zitten,gewoon achter de grille.
VolkswagenRacing
24-07-2006, 16:52
Corrado VR6 radiateur past ook nog achter de sprinter IC.
En is nog een slagje groter.
cabbyG60
24-07-2006, 17:12
Ik heb in mn cabrio een Corrado radiateur daarvoor de Sprinter IC en daarvoor heb ik mn oliekoeler zitten,gewoon achter de grille.
Heb je hier mischien een foto van? Hoe lopen je leidingen en dergelijke dan?
Alvast bedankt
Greetz
Jan
Ik heb net als Slick een radiator van een Corrado G60, ik heb geen oliekoeler en ook niet nodig tot op heden.
Wss heb ik een betere doorstroming van koellucht door mij Rally interkoeler want op de bak na zijn de specs van Slick's en mijn cabbie gelijk. ( > 200 pk..)
Slick heeft de oliekoeler tussen zijn interkoeler en zijn grille zitten, de slangen hebben we op maat laten maken.
Is een 1300-radiator niet veel te klein joh?
Mijn 1300 liep al tot 3/4 vd meter na de inbouw van de 3F-nokkenas...
Of kan je door gebruik van een oliekoeler een kleinere radiator plaatsen?
cabbyG60
27-07-2006, 12:12
Is een 1300-radiator niet veel te klein joh?
Mijn 1300 liep al tot 3/4 vd meter na de inbouw van de 3F-nokkenas...
Of kan je door gebruik van een oliekoeler een kleinere radiator plaatsen?
Normaal zou dat moeten lukken hoor. We zullen zien wat het geeft, anders komt er een G60 radiator in.
Niemand nog foto's van oliekoeler in een golf 1 G60?
>Alvast bedankt
Greetz
Jan
Als ik jou was zou ik de radiator van de 1300 cancelen. Heb gekeken bij de 1300 met een G60 Radiator in mijn hand en er zijn wezenlijke verschillen in formaat.
Suc6 met je project.
Ik heb in mijn project topic de uitleg staan hoe je de kokerbalken aan moet passen zodat de span inrichting van de multieriem past. (anders past de g60 niet (of vrijwel niet) in een type 1)
Ik heb bij mijn eigen G60 ook de kokerbalk aangepast, maar heb er ook een aantal in onderhoud die dat niet hebben gedaan en het past gewoon.......
cabbyG60
27-07-2006, 16:16
Idd, normaal gaat het ook zonder, maar de mijnne wordt aangepast...
Alvast bedankt
Greetz
Jan
dubster.be
31-07-2006, 11:30
zijn er hier mensen die met een grote radiator en G60 rijden zonder expansievat?
Zo ja, van welke model hebben jullie de radiator geleend, mijn motorcompartiment staat namelijk helemaal clean, en ik ga dus zeker geen expansievat gebruiken...
Golf1 1500 radiateur misschien iets ?
* edit * Picje van René zijn ex Golf1 met die radiateur * edit *
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/forum2_246018_original.jpg
peter139
31-07-2006, 13:53
of zoals de amerikanen doen: een vuldop in een van de waterleidingen bouwen.
http://vortex3.rely.net/gallery/albums//Events/Enthusiast/Waterfest/2005/A2%20Golf-Jetta-GTI/061.jpg
Rallye-VR6t
31-07-2006, 18:22
http://www.mijnalbum.nl/Foto=LAFLPHLQ
Oude foto...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=IC4KD8R4
Nieuwe foto 2 10inch spal ventilatoren zorgen voor koeling als het nodig
mocht zijn.
Snap het niet, heb helemaal geen ruimte gebrek.. :D
cabbyG60
04-08-2006, 09:50
@Gti1-G60; wat voor IC gebruik jij? Zoveel plaats heb ik niet om mijn radiator te zetten. Maar ik heb de indruk dat jij met een grote IC van VW rijdt. Dan heb je mischien meer plaats dan met de sprinter IC? Of is dit een sprinter IC?
Greetz
Jan
1800 16v kr
04-08-2006, 10:51
en een radiateur van een bmw e36 dan op een 3.18 zit er ook een met het expantsie vat er gewoon naast
Rallye-VR6t
04-08-2006, 12:18
@Gti1-G60; wat voor IC gebruik jij? Zoveel plaats heb ik niet om mijn radiator te zetten. Maar ik heb de indruk dat jij met een grote IC van VW rijdt. Dan heb je mischien meer plaats dan met de sprinter IC? Of is dit een sprinter IC?
Greetz
Jan
Golf G60 geheel dus niet inhoogte ingekort.
Ik heb ook de grote ic van de Golf G60....de sprinter ic is me veel te zwak ( plastic...).
De Golf ic zit bij mij voor een deel verzonken in het front.
Ik gebruik die van een Iveco Turbo Daily. Flow is beter als die van een sprinter IC en deze is iets compacter en volledig van Alu.
rallye16vt
05-08-2006, 12:36
De sprinter ic voldoet opzich prima voor een g60, je rijd tenslotte met max 1bar druk, heb je meer dan heb je geen flow in je kop, en staat het voor je kleppen te drukken.
En 1bar dat kunnen de plastic kappen ruimschoots aan.
Ze zijn goedkoop in aanschaf, en past zonder veel aanpassing in je front, met een golf ic moet je aan het zagen en lassen in je front, of de ic een aantal rijen inkorten, ook laswerk dus.
De Sprinter IC is getest tot 2.2 bar af fabriek had ik ergens gelezen in een specificatie sheet.
Bij een type 1 is het toch wel aan te raden om de accu te verplaatsen of 90 graden te draaien bij montage in een golf/caddy 1.
Om dat je anders zit met de G-Lader.
1800 16v kr
05-08-2006, 13:37
De Sprinter IC is getest tot 2.2 bar af fabriek had ik ergens gelezen in een specificatie sheet.
Bij een type 1 is het toch wel aan te raden om de accu te verplaatsen of 90 graden te draaien bij montage in een golf/caddy 1.
Om dat je anders zit met de G-Lader.
ik meende gelezen te hebben dat het een clean look wordt
en dat hij geen koelvloeistof recervour wilde hebben
dus neem ik aan dat de accu ook een ander plekje zal krijgen
en niet onder de motor kap neem ik aan
rallye16vt
05-08-2006, 17:19
De Sprinter IC is getest tot 2.2 bar af fabriek had ik ergens gelezen in een specificatie sheet.
Bij een type 1 is het toch wel aan te raden om de accu te verplaatsen of 90 graden te draaien bij montage in een golf/caddy 1.
Om dat je anders zit met de G-Lader.
Je zit niet met je g-lader, je buis loopt erlangs.
Je draaid je bak een slag en je accu past weer, een accu hoort tenslotte linksvoor in je motorruim bij een golf1.http://www.volksforum.com/albums/files/2/8/6/2/DSC01865_770804.JPG
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.