Log in

View Full Version : Bonkend geluid: homokineten?

Zweiter
23-07-2006, 19:48
Bij mijn golf uit 90 heb ik tijdens het rijden een bonkend geluid van linksvoor. ik hoor het geluid licht tijdens het rijden, bij (redelijk) scherp insturen naar links en tijdens het intrappen van de koppeling tijdens het rijden. graag jullie ideeen?? homokineet kapot???

is dat zelf te vervangen?? hoeveel kost een nieuwe ongeveer? zit ik diep in de shit?? :D graag jullie reacties...

vw dennis
23-07-2006, 20:37
Homokineet zou idd kunnen... Gewoon aandrijfas eronder vandaan, hoes eraf. en je slaat hem er gewoon met een hamer af. Wel weer voorzichtig erop slaan. Prijs durf ik je niet te vertellen, kan eventueel gewoon van de sloop gehaald worden

levis
23-07-2006, 20:41
makkelijk klusje, kosten a 100 tot 125 euro voor een nieuwe. inruilen van versleten homokineet kan, dan krijg je statie geld ervoor terug. op de sloop is ook genoeg te vinden, meestal worden deze apart opgeslagen en betaal je 25 euro.

golf mkII 16v
23-07-2006, 21:26
los wiel??

Zweiter
24-07-2006, 11:40
nee is geen los wiel, dat had ik al gecheckt. ik voel ook geen trilling in het stuur. zal vanavond even onder de auto, na de vakantie de homokineet maar eens vervangen... dank allen voor uw reacties en ik hou u even op de hoogte...