PDA

View Full Version : hoe de tunneldemper er tussen

1800 16v kr
23-07-2006, 21:39
ik heb een vraagje hoe maoet de tunnel demper er tussen

er staat een merk op walker moet dit onder boven links of recht

er zit een flouwe bocht in moet deze van af het spruitstuk naar links naar techts naar boven of naar beneden (voor de gene wie het wel weten maar niet met merk walker)

Marco
23-07-2006, 22:56
misschien ietsje duidelijker...

Welk type golf gaat het om? En bedoel je de vlambover of een Kat? Oftewel zit er een driehoekige flens aan of is het gewoon een pijp?

1800 16v kr
23-07-2006, 23:03
nou om precies te zijn het gaat om het gedeelte na de vlamdover
het gaat om een 1800 16v 1991 kr

en het is gewoon een pijp wat je er zo overheen schuift

Marco
23-07-2006, 23:11
Neem aan dat je de demper tussen de vlamdover en de demper voor de achter as bedoeld?

Kan maar op 1 manier ertussen als het goed is.. of de tekst naar beneden of boven wijst maakt niet uit. Aan de ene kant van de demper die jij bedoeld zit een flens en aan de andere kant niet, want die schuift in de flens van de volgende demper

1800 16v kr
23-07-2006, 23:17
jah klopt das het probleem ook niet maar de demper is niet 100% recht er zit een flouwe bocht in
en dat zal niet voor niks zijn neem ik aan ik had hem gemonteerd maar toen kwam de eind demper tegen de bumper aan en das niet de bedoeling natuurlijk

vwleusden
24-07-2006, 08:06
klemmen los en spelen met de positie van de dempers (lees draaien).

1800 16v kr
24-07-2006, 09:21
klemmen los en spelen met de positie van de dempers (lees draaien).

jah das de enige manier dan denk ik jah alles gewoon vast zetten en dan de tunneldemper los en dan kijken hoe de eind demper het beste zit

vwleusden
24-07-2006, 13:24
Je heb uitlaatspruitstuk, mogelijk een kat, vlamdover, middendemper en einddemper.

Verder is het ook handig om nieuwe rubbers te monteren, kosten geen drol. Als je rubbers van de middendemper bijvoorbeel slecht zijn en doorhangen en die van je einddemper zijn strak weet je precies wat er gebeurt ;)

Tunneldemper zal wel weer een limburgs woord zijn net als koelvloeistofoverslagbakje ;)

Drhardstyle16v
24-07-2006, 17:01
tunneldemper is de demper onder je tunnelbak die lange ronde demper
ik heb daar een pijp tussen maar goed heb ff naar de demper gekeken en ik heb er geen flauwe bocht in zitten :confused:

1800 16v kr
24-07-2006, 21:47
tunneldemper is de demper onder je tunnelbak die lange ronde demper
ik heb daar een pijp tussen maar goed heb ff naar de demper gekeken en ik heb er geen flauwe bocht in zitten :confused:

jah als je hem gewoon van de buitenkant kijkt ziet je het ook niet
maar al je er door heen kijkt is die toch echt lichtelijk krom zeg maar
of ik heb niet de goeie
het is tijdelijk er komt een andere onder als stroeve weer los is

en het woord tunneldemper heb ik niet zelf verzonnen maar hier van het forum gelezen en wist dus niet beter sorry als het verkeerd is
als julie maar weten wat ik bedoel
en nee ik kom niet uit limburg maar uit overijssel :D

en ik heb
spruitstuk met vlamdover eraan
dan de demper onder de tunneldemper(tunneldemper)
dan de middendemper
en dan de einddemper

Drhardstyle16v
24-07-2006, 22:35
inderdaad na ff in de demper gekeken te hebben..
heb ik er ook een flauwe bocht in zitten..
maar goed hoe hij er onder moet..ik geloof met t flauwe stuk richting midden demper

1800 16v kr
24-07-2006, 22:42
inderdaad na ff in de demper gekeken te hebben..
heb ik er ook een flauwe bocht in zitten..
maar goed hoe hij er onder moet..ik geloof met t flauwe stuk richting midden demper

jah ik heb hem er nu onder zitten en heb het gevoel dat de bocht naar boven of beneden moet ik heb hem nu als je voor de auto staat gezien de bocht zeg maar naar rechts zitten en nu zit hij niet echt mooi in de midden van de tunnel

en als ik nu een beetje logisch nadenk den ik dat hij naar boven moet
omdat de midden demper ook lichterlijk om hoog loopt en je zo en betere flow zult hebben ik kan het helemaal mis hebben hoor

ik hoop dat er iemand is die alles nog orgineel onder de auto heeft
en mij kan vertellen hoe die nu precies moet

de rest iig bedankt voor de reacties

Drhardstyle16v
24-07-2006, 23:00
zoals vwleusden ook al zei ..
je zult gewoon moeten spelen met de dempers draaien dus..
net zo lang tot ze goed hangen allemaal

1800 16v kr
25-07-2006, 10:57
zoals vwleusden ook al zei ..
je zult gewoon moeten spelen met de dempers draaien dus..
net zo lang tot ze goed hangen allemaal

jah ik weet het
maarjah je kunt met allemaal wel een beetje spellen
nu hangt de middendemper en eind demper wel weer goed maar zit de (tunneldemper) er niet mooi onder
ik zet hem binnenkort wel op de brug en dan zet ik alles er goed onder

maar goed hij is wel dicht nu ik de klemmen er zo op heb zitten als julie zijden