PDA

View Full Version : welke club???

svr6-Turbo
26-07-2006, 11:47
Ik vraag me af welke club (vb Dub05 / MIVW / etc) er nou het gezellgst is onderling en de meeste meetings in clubverband bezoekt.....

Waarom wil ik dit weten???

Ik rijd nu al ruim 6 jaar in mijn corrado, veel aan gedaan, en momenteel met echt de allerlaaste heel ingrijpende verandering bezig...
Alleen moet ik eerlijk zeggen dat ik in die 6 jaar eigenlijk alle meetings alleen heb bezocht en dus eigenlijk vrij weinig bekende heb in het wereldje...

Nu wil ik dat aan de ene kant toch proberen te veranderen door lid te worden (indien mogelijk en welkom ) Bij een van de clubs, om vervolgens op die manier meer mesen te leren kennnen en hierdoor denk ik dat de hobby langer leuk blijft.

alleen ik weet dus niet zozeer welke clubs ik leuk zou vinden ( en zij mij als lid) ik ben zelf altijd zeer gecharmeerd van de auto's van DUB05 , MIVW en Cleaned....(en naar een van die clubs gaat dus ook mijn voorkeur uit)
Op meetings spreek ik eigenlijk geen van die jongens aan omdat ze dan meestal lekker staan te kletsen met elkaar, en dan heb ik zoiets van.... ach komt wel joh.... maar goed nu dan even op deze manier.

Alleen ik heb het idee dat die auto's allemaal wel een beetje de Cult Style hebben.... en mijn auto gaat absoluut heel anders worden...(beetje Cleaned, beetje racey maar ook heel strak qua originele lijn van auto) dus waar zou ik en mijn auto het meest tot zijn recht komen...

Dus vandaar dit (misschien ) wat vage topic.......

geef me eens jullie bevindingen, en misschien voor de "voorzitters" van een club, laat eens weten wat voor dingen jullie waarde aan hechten in de club (qua gedrag en qua auto)

Hoor het allemaal van jullie.....

Alvast hartelijk dank voor de reacties

Groet Stephan (svr6-Turbo)

Jurgen Santana
26-07-2006, 12:05
Tja, ik vind MIVW de gezelligste club;)

Alleen is MIVW geen club waar je lid van wordt door een formulier in te vullen en vervolgens contributie te betalen. Alle leden, behalve de oprichters dan, zijn er langszaam maar zeker ingerold.

Op deze manier blijft het echt een vriendenclub.

svr6-Turbo
26-07-2006, 12:12
ahaaa dat dact ik idd al , maar dat is denk ik een beetje bij allemaal wel zo, als je de sites bezoekt dat staat er meestal idd dat het een vriendenclub met een passie voor vw is...

sixpack
26-07-2006, 13:33
je kunt je aanmelden bij dub05

niet geschoten is altijd mis ! ;)

Der Typ Siebzehn
26-07-2006, 13:50
Ik ben lid van deze club: http://www.golf1-ig.de
Deze vereniging is vooral voor mensen die een zoveel mogelijk in originele toestand zijnde Golf 1, G1 Cabrio, Jetta 1, Caddy 1 in hun bezit hebben, maar ook voor de bewonderaars van de Golf 1 en zijn bovengenoemde afstammelingen. Het in bezit zijn van een van deze bovengenoemde auto´s is geen verplichting. Ikzelf b.v. ben sinds een jaar niet meer in het bezit van een Golf 1, maar dus wel nog steeds lid van die vereniging.

Berserker
26-07-2006, 14:00
Ik ben lid van deze club: http://www.golf1-ig.de
Deze vereniging is vooral voor mensen die een zoveel mogelijk in originele toestand zijnde Golf 1, G1 Cabrio, Jetta 1, Caddy 1 in hun bezit hebben, maar ook voor de bewonderaars van de Golf 1 en zijn bovengenoemde afstammelingen. Het in bezit zijn van een van deze bovengenoemde auto´s is geen verplichting. Ikzelf b.v. ben sinds een jaar niet meer in het bezit van een Golf 1, maar dus wel nog steeds lid van die vereniging.

maja hij zoekt vooral mensen om mee te gaan naar meetings, zit er bij jou in de buurt geen vw club (dan wel een redelijk nette) ??

svr6-Turbo
26-07-2006, 14:05
nou nee eigenlijk niet nee...... omgeving utrecht.

en idd , ik vind het vooral belangrijk om gezellig met een groepje naar de meetings te gaan.... als je wat meer aanspraak hebt met elkaar dan maak je er ook meer een dag van he...

neem nou bijvoorbeeld de MIVW 2006 meeting, was echt een heel goede meeting, met eigenlijk alleen maar pluspunten.....
maar ik was met ongeveer 2 uurtjes klaar (Nou scheelt het wel dat ik dit seizoen nog steeds niet de beschikking heb over mijn eigen auto) en dan mis ik toch echt wel de gezelligheid....
9 van de 10 keer ben ik met mijn zwager of mijn vriendin, en dan blijft het puur bij genieten van de auto's......

Berserker
26-07-2006, 14:09
hehe ik moet altijd uren zeuren voordat ik mijn vriendin meekrijg....

dit jaar eigenlijk nog bijna geen meetings gedaan alleen Budel samen met Berendd van hier opt forum...

je kunt toch ook afspreken met mensen van hier ofzo?

Der Typ Siebzehn
26-07-2006, 14:18
zit er bij jou in de buurt geen vw club (dan wel een redelijk nette) ??

ehhhhmmmm, ik ben er geen lid van, en ben zeker ook niet van plan daarvan ooit lid te worden:D : de VW Club Zuid-Limburg.....

Berserker
26-07-2006, 14:25
t was eigenlijk bedoelt voor svr6-turbo...

jij schreef over golf1ig maja die mensen zie je nooit en kun je niet mee naar meeetings dus daar heeft ie weinig aan..

hehe vw club zuid limburg die meeten bij mij achterom (tamoil tankstation) op zaterdag avond....

svr6-Turbo
26-07-2006, 14:34
hehe....... ze gaat idd ook niet heel vaak mee hoor....

idd afspreken hier op het forum zou ook een optie zijn.

Het overgrote deel licht ook aan mezelf hoor, ik ben heel erg op mezelf, en als ik met mijn auto op de shows stond had ik ook altijd wel aanspraak....
Maar leg zelf nooit zo makkelijk contact....

Maar wie weet meld ik me idd aan op DUB05......

Het grote voordeel van lid zijn van een van deze clubs, is ook het naat buitenlandse shows gaan in "clubverband" Belgie, Engeland, < Oostenrijk

Ik denk dat ik mijn plaatwerker maar gewoon flink achter zijn vodden aan moet zitten om te zorgen dat mijn auto snel klaar is :D

vwleusden
26-07-2006, 14:40
nou nee eigenlijk niet nee...... omgeving utrecht.

en idd , ik vind het vooral belangrijk om gezellig met een groepje naar de meetings te gaan.... als je wat meer aanspraak hebt met elkaar dan maak je er ook meer een dag van he...

neem nou bijvoorbeeld de MIVW 2006 meeting, was echt een heel goede meeting, met eigenlijk alleen maar pluspunten.....
maar ik was met ongeveer 2 uurtjes klaar (Nou scheelt het wel dat ik dit seizoen nog steeds niet de beschikking heb over mijn eigen auto) en dan mis ik toch echt wel de gezelligheid....
9 van de 10 keer ben ik met mijn zwager of mijn vriendin, en dan blijft het puur bij genieten van de auto's......

Omgeving Utrecht is weinig te bespeuren, kom zelf uit Leusden (Amersfoort). Ben zelf lid van Team VW-Speed.nl, ook hier ben ik gewoon ingerold.

Der Typ Siebzehn
26-07-2006, 14:40
t was eigenlijk bedoelt voor svr6-turbo...

jij schreef over golf1ig maja die mensen zie je nooit en kun je niet mee naar meeetings dus daar heeft ie weinig aan..

hehe vw club zuid limburg die meeten bij mij achterom (tamoil tankstation) op zaterdag avond....

ja, haha, heb ik even verkeerd begrepen, maareh, die mensen van de Golf 1 ig zie ik nooit? Nou, ik mindstens 3 keer per jaar, en als men wil deelnemen aan een Pinkster en/of Herfsttocht zelfs 5 keer per jaar!

Van de wekelijkse vw club zuid limburg meetings bij tamoil weet ik, ik dacht zelfs ook op woensdagavond, ik ben iig ooit eens met mijn in originele toestand zijnde Pirelli-GTI die ik toen had eens wezen kijken op een woensdagavond, interesse van hun in die auto: tamelijk lauw, zelfs nog van de een of ander van hun dom commentaar gekregen :chair: maar ja, in originele toestand zijnde Einser Golfjes is nou ook weer niet bepaald hun wereld.....

sjampoo
26-07-2006, 14:44
Dat is geen meeten, dat is samenscholen :)

@svr6: Tja, corrado's.. dat zijn iets te vaak, iets te voute auto's. Net als de scirocco, die in de jaren 80/90 echt alleen maar 'vaute figuren' aantrok.. Het wordt ondertussen minder qua faute figuren, en ook moeilijker een nette, normale te vinden... en voor je het weet,. is een corrado net zo stoer als een scirocco 1/2. Clubs: Wat wil je? Samenscholen of echte 'treffen' bezoeken (wortelsee, inters, mania?) D'r zijn er hier op volksforum genoeg die daar (in georganiseerde bende) heen gaan....

svr6-Turbo
26-07-2006, 14:52
Enn foute auto wat zeg je me nou joh............. grapjas!

nee hoor gein... er rijden idd heel veel echt foute corrado's met ook het verkeerde volk er in rond...
Maar ik durf toch wel van mijzelf te zeggen dat ik geen verkeerd volk ben en al zeker geen foute corrado heb...

Maar het gaat mij om de echt grote en goede shows, Worthersee, inters, edition38, en dichterbij huis de cleaned, club charlys MIVW DUB05 etc....

maar niet zozeer het avondje, of zondag middagje meet...

LRR
26-07-2006, 14:54
Ja, ti's veelal een kwestie van naar meetings gaan en mensen aanspreken over hun auto's. Meestal is de sfeer redelijk relaxt, en zwets je zo je dag vol met jan en alleman.

Zo kom je ook vanzelf in contact met "club-members" !!!

Grtz.......... LRR

Jurgen Santana
26-07-2006, 17:21

Op die manier heb je een meeting inderdaad sneller gezien. Ik heb juist het omgekeerde, rijd ik 2 uur heb een supergezellige dag en bedenk me dan thuis dat ik nog niet eens de helft van de auto's heb gezien :redface:

Gelukkig hebben we dan de foto's nog :D

Naar iets als Mania oid gaan is nog niet zo moeilijk hoor. Ik ben ooit naar de Polo-meeting te Minden geweest met mensen van het Polo86C Register die ik alleen nog maar van internet kende.

Gewoon een berichtje op het forum gezet wie er ruimte in de tent had, want die had ik toendertijd zelf nog niet.

Mark1
26-07-2006, 17:40
Ik ben ooit naar de Polo-meeting te Minden geweest met mensen van het Polo86C Register die ik alleen nog maar van internet kende.

:iamwithst

Same here.
Dezelfde meeting, zelfde cluppie nota bene.
Heb toen zelf ook via forum/pm ff gevraagd of aan mocht haken richting Minden.
Dat is alweer een paar jaartjes geleden.....inmiddels ben ik Admin + "bestuurslid" + pegelmeester bij Het Polo86c Register :D

svr6-Turbo
26-07-2006, 22:25
hmmm idd via het forum kun je eigenlijk wel gewoon contacten leggen ja....

Nou bij wie mag ik vanavond in zijn tent slapen :D

LuNaTiK
26-07-2006, 22:40
Ik zou zeggen verkoop je Rado en haal een vette kontenbak (jetta/santana/passat/bora/vento/polo/derby/eos ook? ja eos ook van mijn part)... dan ben je altijd welkom bij onze TrunkSociety!

http://www.performancevwmag.com/clubs-and-events.htm

"The guys visit a wealth of European shows"

www.trunksociety.com

svr6-Turbo
26-07-2006, 23:02
haha... sorry corrado zal zeker niet weggaan......

sjampoo
27-07-2006, 06:25
Nou bij wie mag ik vanavond in zijn tent slapen :D

[inside joke mode on]
'Thomas heeft nog wel een gaatje'.
[/inside joke mode on]

Als je nou ff een fotoke post van jouw 'raddo, dan zullen wij allen aardig voor je zijn als we je tegen komen op een meeting :)

M.I.V.W
27-07-2006, 08:35
Spreek eens 1 van ons aan op een meeting ,net wat Jurgen zegt ,je moet er een beetje inrollen.
Onze club is een beetje ontstaan door mensen die je elke keer tegen komt op de bot naar england en op de snelweg naar woertersee en zo ontstaat er een soort band.
Zo blijft het ook gezellig in de club en hoor je nooit mensen zeuren over contributie want die hebben we niet en als er geld nodig is dan wordt dat geregeld ter plekke.
En de leden kennen elkaar ook goed en dat is bij andere clubs nog wel eens niet zo.

vwleusden
27-07-2006, 08:50
Ik zou zeggen verkoop je Rado en haal een vette kontenbak (jetta/santana/passat/bora/vento/polo/derby/eos ook? ja eos ook van mijn part)... dan ben je altijd welkom bij onze TrunkSociety!

http://www.performancevwmag.com/clubs-and-events.htm

"The guys visit a wealth of European shows"

www.trunksociety.com

Je gaat toch geen Ghetto ass bak rijden :iamwithst ;)

sanderz
27-07-2006, 11:11
laat eens foto's zien van je c ben wel benieuwd volgens mij hebben we een beetje dezelfde smaak.

mzzl sander

OakgreenVR6
27-07-2006, 11:20
Stephan,
Je mag wel met mij mee naar de meetings hoor :D ;)

En laat idd eens zien hoever je nu bent met je Corrado, ik wil die geile wielen van je en verbrede spatborden ook wel weer eens zien!

svr6-Turbo
27-07-2006, 11:27
aaahh das aardig Pieter......

De carrosserie is inmiddels bijna klaar....... en dan alles weer opbouwen.... ook het blok nog weer opnieuw bouwen. (check je mail straks ff)

Sanderz als jij de foto's kunt plaatsen voor mij dan zal ik vanavond ff een pic sturen van voor de "verbouwing"

sanderz
27-07-2006, 16:33
burningsmokingtyressander@hotmail.com

zend maar door

svr6-Turbo
28-07-2006, 09:11
Ik waai wel eens aan op mania Emiel.....

wie weet klikt het wie weet niet.......... zelfde met de jongens van Dub05, ook daar kom ik wel ff kijken op mania...

dat is wel het makkelijk van jullie sites, dat de leden met hun auto's erop staan....zo weet je dus wel gelijk wie je voor je hebt.

Emiel hoe gaat het trouwens met MIVW-cardesign is alles al opgestart, en wanneer gaat de site de lucht in???

sanderz
28-07-2006, 12:04
dit is het monster dan, voor mij een vrij bekende auto heb hem regelmatig op shows gezien bij verhoeven op de stand en volgens mij heb je ook in de automaxx gestaan, klopt dat???
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/5/9/stephan2.JPG

svr6-Turbo
28-07-2006, 12:20
he bedankt sander.... idd ook in de automaxx..........

heineken787
28-07-2006, 15:15
kom op mania ook is een sapje drinken bij ons joh.
hangt een 2.5 m spandoek met dutch.dub erop.
ook zullen we herken baar zijn aan de rookpluim die de hele dag boven ons kamp hangt.
overigens is iedereen welkom om ff een l*l praatje te houden.

vwleusden
28-07-2006, 15:28
he bedankt sander.... idd ook in de automaxx..........

Dat is dan weer jammer.... :rock:

svr6-Turbo
28-07-2006, 15:40
HAHA das waar ja......... ik kwam in de automaxx omdat mijn zwagertje fotgrafeerde voor hen, ik moet eerlijk zeggen dat ik het in eerste instantie ook niet alles vond... maar uiteindelijk als je pur naar de opzet van het artikel kijkt (Dus niet de tekst leest, want die is onder de maat) dan is het wel een aardige repo geworden...

bedoeling is na de verbouwing van de C toch zeker in in PVW te komen.... :)

M.I.V.W
28-07-2006, 16:02
kom op mania ook is een sapje drinken bij ons joh.
hangt een 2.5 m spandoek met dutch.dub erop.
ook zullen we herken baar zijn aan de rookpluim die de hele dag boven ons kamp hangt.
overigens is iedereen welkom om ff een l*l praatje te houden.

De jongens van de "REAL" Dutchdub bestaan nog steeds,ze wonen toevallig vlak bij mijn zaak in de buurt en ik spreek ze zo nu en dan wel eens,gekke shit .
Ze bouwen alleen maar Syngro Corrado's en golfjes voor klanten en hebben voor hun eigen auto's weinig tijd,de bekende golf van de site is nog steeds in aanbouw en is zeker nog niet dood.
Als ik wat meer weet laat ik het wel weten.

svr6-Turbo
30-07-2006, 17:18
zijn fraaie werkzaamgeden wat zij doen.... top hoor....