View Full Version : Aansturing brandstofpomp met DTA E48
vwleusden
26-07-2006, 13:13
Ik hoop deze week mijn 16V weer eens terug te krijgen van de testbank, nu zit er uiteindelijk dan toch DTA E48 want het is toch even een stukje fijner dan het wat trage Digifant 1. Nu is het zo dat de Digifant 1 normaal de brandstofpomp inschakelde zodra hij geconstateerd had dat alle geschakelde massa's ok waren. Uiteraard gebeurt dit niet meer en zo heb ik nu een rode en een rood/gele draad over die naar de brandstofpomp gaan. Nu dacht ik heel simpel, naar de DTA ecu gaat een geschakelde voeding vanaf het contact, deze kan ik ook gaan gebruiken voor de brandstofpomp... is dit de juiste oplossing ?
Alvast bedankt :)
Als het goed is zit er op de DTA ecu een aantal uitgangen waarop je dit soort schakelingen kan aansturen.
Wat jij wil kan wel, maar ik zou dan de geschakelde plus vanaf het contactslot gebruiken als stuurstroom voor een relais die de stroom levert voor de brandstofpompen.
De pompen trekken best wat stroom en ik zou ze daarom niet zonder relais aansturen.
vwleusden
26-07-2006, 21:11
Ok, dank je wel. Ik zal die vent nog ff vragen of hij die kabels erbij aan maakt, kerel maakt normaal alleen crossauto's klaar :)
steven16v
27-07-2006, 08:48
Nu dacht ik heel simpel, naar de DTA ecu gaat een geschakelde voeding vanaf het contact, deze kan ik ook gaan gebruiken voor de brandstofpomp... is dit de juiste oplossing ?
Is het nou niet zo dat de brandstofpomp altijd loopt als de auto op contact staat? Ook als is de motor zelf uit.
Dus dat komt er op neer dat als je een ongeluk of iets dergelijks krijgt dat de brandstofpomp mooi door gaat met pompen.
vwleusden
27-07-2006, 08:52
Ik ga er niet vannuit dat ik een ongeluk krijg maar je zit er toch naast.
Als jij een ongeluk krijgt heb jij toch ook niet direct je contact uit ;) Als je een ram krijgt of uitdeelt en deze is hard genoeg wordt de pomp automatisch uitgeschakeld ;)
steven16v
27-07-2006, 09:01
Hoe wordt de pomp uitgeschakeld dan als je een ongeluk oid krijgt? Dus als je hem op de geschakelde voeding hebt van het contact.
vwleusden
27-07-2006, 09:05
Hoe word je contact uitgeschakeld als jij een ongeluk krijgt ?
steven16v
27-07-2006, 09:47
Niet dus. Maar als je een zwaar ongeluk hebt dan heb je een grote kans dat de motor wel uitgaat. En dus ook normalitair de benzinepomp. Maar als je hem dus via je contact hebt lopen blijft de pomp dus lopen. Dat is dus wat ik er mee wil zeggen.
Ik vind het iig niet de veiligste manier om de pomp zo aan te sluiten.
vwleusden
27-07-2006, 11:18
Daarvoor zit er een schakelaar achter die de brandstofpomp uitschakelt bij een goede beuk.
Die DTA uitgang je originele relais laten schakelen en klaar, zo doe ik het altijd met DTA behalve in mijn eigen auto waar ik het via een schakelaar heb.
vwleusden
27-07-2006, 17:30
Gaat nu ook gebeuren :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.