View Full Version : tweede auto verzekeren???
Ik ben klaar met me studie en nu wil ik niet elke dag met me GTI 16V meer gaan rijden en een tweede auto kopen voor naar me werk.
Alleen zijn hier mee nog voor delen kwa verzekering en wegen belasting?
Mijn GTI komt uit 1989 dus ik kan geen oltimerverzekering aanvragen en ik wil een golf 2 of polo er bij voor naar me werk.
Heeft iemand ervaring hier mee?
Bussie komt zo
26-07-2006, 14:02
Ik ben klaar met me studie en nu wil ik niet elke dag met me GTI 16V meer gaan rijden en een tweede auto kopen voor naar me werk.
Alleen zijn hier mee nog voor delen kwa verzekering en wegen belasting?
Mijn GTI komt uit 1989 dus ik kan geen oltimerverzekering aanvragen en ik wil een golf 2 of polo er bij voor naar me werk.
Heeft iemand ervaring hier mee?
Wegenbelasting, de naam zegt het eigenlijk.
Leuker kunnen we het niet maken wel makelijker!
Voordeel bij de belasting? was dat maar waar.
Verzekeren kan gewoon, zelfs met de no-claim van je eerste auto.
Tenminste bij mijn verzekering. heb iets van 74% no-claim op allebei mijn auto's
Berserker
26-07-2006, 14:08
ik heb er zelf geen ervaring mee maar je kunt geloof ik 1 auto als 1e doen en 1tje als 2de auto waarvoor je minder premie hoeft te betalen maar ook minder kms mag doen...
oké
Maar betaal jij ook minder voor je tweede auto bij de verzekering?
Der Typ Siebzehn
26-07-2006, 14:24
in mijn geval, ik had een Golf 1 GTI Pirelli (voor voorjaar/zomer) en een Golf 2 GT(winterauto), betaalde ik hetzelfde bij de verzekering, bij de belasting trouwens ook dezelfde omdat deze twee auto´s in dezelfe gewichtscategorie vallen.
even mierenneuken: wegenbelasting bestaat al jaren niet meer! het heet tegenwoordig houderschapsbelasting en nee: das niet een andere naam voor t zelfde beestje.
Vaak kun je op dezelfde polis 2 auto's verzekeren: 2e gezinbak zeg maar. Krijg je op de 2e auto direct t aantal schade vrije jaren dat je ook op je 1e al hebt opgebouwd.
Ik ga het gewoon proberen en dan zien we wel.
Allemaal bedankt voor de hulp en we gaan even info op doen bij mij verzekering.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.