PDA

View Full Version : Swallowtail!


vwmenneke
27-07-2006, 21:00
Wel een beetje werk maar het is wel een swallowtail (http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/volkswagen/43519027.html?return=eJwdyeEOgiAUhuF7cdOfEgoaOOfsRhoVSwYK85zSat170J%2Bz5%2F2OklR%2BjDx0ICmvZHZZ%2FQa6mxCDJMT6oJdyVqvF4JRCKBdH1AP9GcjTOwubuuuFXClvywlnN%2Byup8UNevR5PdK8Prl4RvFXlSbeJmLk24TEPbJiTStEqlcsxmreHGN5MOlZhJ6yrPv%2BAI%2BCM4M%3D&df=1&p=14&fta=) , iemand van het forum?

steven16v
28-07-2006, 08:27
Hmmm, niet echt veel geld voor een orig Nl'der. Wrom is mijn schuur nie groter :(

hajee
28-07-2006, 08:29
stond ie vorige week ook al niet op marktplaats bij iemand anders?

Stijn
28-07-2006, 10:13
Juist, dat verdenk ik dus ook....

Richard
28-07-2006, 10:20
die uit groningen?

Stijn
28-07-2006, 10:22
Die '73'er

Rinus66
28-07-2006, 10:29
tis dezelfde

ArjenE
28-07-2006, 10:34
volgens mij ook, aan de roest bij het voorscherm te zien :D

maare, desalniettemin, doe mij die grill en bumpers maar :)

steven16v
28-07-2006, 10:52
maare, desalniettemin, doe mij die grill en bumpers maar

Doe mij de hele auto maar. :)

Stijn
28-07-2006, 10:54
Gekocht door een 'echte liefhebber' dus, twee dagen later alweer te koop.

chrisjuh
28-07-2006, 11:03
Gekocht door een 'echte liefhebber' dus, twee dagen later alweer te koop.

Mja, of de 'echte' liefhebber is zn eigen kapotgeschrokken toen die even goed ging kijken.....

rallye16vt
28-07-2006, 11:08
Kijkdoosje zeker ...ha ha :D

arnus71
28-07-2006, 11:56
Mja, of de 'echte' liefhebber is zn eigen kapotgeschrokken toen die even goed ging kijken.....
:iamwithst

Matthijs de Graaf
28-07-2006, 16:13
Wil het hier toch even neerzetten, (maar) een maat van mij heeft deze auto gekocht.

Ik ben hem samen met hem wezen halen, helemaal in Groningen.
Voor hem zat er toch iets teveel werk aan, want voor het mooie zou hij toch helemaal gespoten moeten worden(,) en daar (zag) ziet hij toch echt tegen op.

Aangezien hij al een Corrado een Jetta1 en een Golf2 heeft.

Hij is nog aan het twijfelen, maar mocht er iemand zijn die hem op wil knappen dan gaat hij weg, anders zet hij hem in een hoekje neer.

En als dan de tijd en geld er is dan knapt hij hem op.

Ik weet wel dat hij er geen winst op hoeft te maken. Dus daarvoor is hij niet gehaald.

Maar hij had zich toch een beetje vergist in het werk, hij hoopte alleen op de dorpels maar zoals je op de foto kan zien zit er linksvoor ook wat op het scherm.
En nog wat plekjes, je krijgt er sowieso 2 roestvrije schermen bij en 2 nieuwe dorpels.

steven16v
28-07-2006, 16:19
Denk dat hij zo van deze auto af is. Ze blijven mooi die swallowtails. En ze worden alleen maar zeldzamer.

Matthijs de Graaf
28-07-2006, 16:25
maar hij wilde hem het liefst klaar hebben voor oostenrijk, maar hij had niet zin in teveel spuitwerk. maar je zal hem voor t mooie toch moeten spuiten.
en daar zag hij tog echt heel erg tegen op.

technisch is hij gewoon goed, wel ff andere schokbrekers, en uitlaat is lek, en nog wat klein spul. hij starten zelfs en er is nog stukje meegereden alleen was toen de benzine op haha.

maar we zullen zien als er een liefhebber voor is dan komt hij vanzelf wel, ik moet het allemaal op internet voor hem regelen want daar snapt hij niks van.

Stijn
28-07-2006, 16:52
Als je deze auto ziet, dan zie toch met een vinger in je neus dat het een volledige restauratie is? Bij iedere auto geldt: wat je aan de buitenkant ziet, vermenigvuldig dat een keer of vijf en zoveel roest/rot zit er ongeveer aan. Ik kan op de foto al zien dat dit een volledige resto is, en als je op het niveau zit van 'een beetje teveel spuitwerk, laat maar zitten' dan kan ik verklappen dat je bij dit soort auto's weg moet blijven.
Als het voorscherm zo rot is, is het binnenscherm al tien jaar op vakantie. Als op een 75er spatbordverbreders zitten, zit er een heel kerstpakket aan roest onder verstopt en ga zo maar door.

Coole auto, ik zou hem wel in de rij willen zetten voor full resto, succes met de verkoop, helaas kan ik het geld niet missen.

Wel beeeetje kortzichtig van die maat van je dat hij dacht dit zelfs zonder spuitwerk er vanaf te brengen ??

Gijs
28-07-2006, 22:47
Wat ik me nou steeds afvraag; Wat zijn nou de kenmerken van een swallowtail? Zijn dat alleen de kleinere achterlichten of hoe zit dat? :)

Der Typ Siebzehn
29-07-2006, 00:39
zoals ik al op 25 Juli op die vorige thread (VW Golf 1973? Te koop op marktplaats) over deze auto schreef "misschien dat deze binnenkort weer erop staat", na 2 dagen al......
Er worden de laatste tijd sowieso nogal wat van die oude beestjes gekocht, om ze kort erna weer verder te verkopen, vreemd.

René
29-07-2006, 00:54
http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/5/0/Picture123031.JPG

:rock:

Arnaud
29-07-2006, 09:21
Hij hoeft geen winst te maken, maar hij heeft wel snel even de chroomspiegel vervangen door een zwarte! ;)

BBS-roy
29-07-2006, 11:59
Hahaha, groot gelijk!!!

Larsv5
29-07-2006, 17:39
Ontdek de verschillen:

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/74ergolf003.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/5/0/Picture123031.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/8/3/temp019.jpg



Ik zie de verschillen,

1: Het plakband over de kentekenplaat. :iamwithst

2: De Ty-raps om de achter bumpert ;)

Berserker
31-07-2006, 08:27
toen ie nog uit '73 was, had ie wel chrome spiegels en nu zwarte :rolleyes: .....

maja inddd als je dat front al ziet weet je al hoe ver weg de rest is, is dus altijd volledige resto...

sorry had arnauds reply niet gezien...

rallye16vt
31-07-2006, 09:24
De meesten vergeten dat zo'n auto meer dan 30 jaar oud is :eek: , en als je zo'n oudje koopt, komt er vaak een hoop laswerk bij kijken :tongue: .
En natuurlijk duizenden euro"s als je hem er puik bij wil hebben staan, en daar staan veel mensen niet bij stil :woowoo: .

Edrik
31-07-2006, 11:55
Vet he, zo'n swallowtail :wuv:

steven16v
31-07-2006, 14:30
Vet he, zo'n swallowtail :wuv:

Idd heel vet zo'n swallowtail. En wie graag een swallowtail wil rijden moet gewoon diep in de buidel tasten.

Je moet er gewoon goed over nadenken of je het geld kan en wil missen.

Daarom staan er ook zo vaak van die half afgemaakte projecten te koop. Men begint er aan en trekt de hele auto uit elkaar. Ze kopen hier en daar een paar onderdelen. Maar op het moment dat het echt geld gaat kosten kunnen ze het niet meer opbrengen. En dan staat er weer een VW in onderdelen te koop. :(

Gelukkig is deze nog niet gestript. :)

Edrik
31-07-2006, 17:31
Idd heel vet zo'n swallowtail. En wie graag een swallowtail wil rijden moet gewoon diep in de buidel tasten.

Je moet er gewoon goed over nadenken of je het geld kan en wil missen.

Daarom staan er ook zo vaak van die half afgemaakte projecten te koop. Men begint er aan en trekt de hele auto uit elkaar. Ze kopen hier en daar een paar onderdelen. Maar op het moment dat het echt geld gaat kosten kunnen ze het niet meer opbrengen. En dan staat er weer een VW in onderdelen te koop. :(

Gelukkig is deze nog niet gestript. :)

Precies wat je zegt, mijn swallowtail was ook niet gratis, voor dat geld had ik 3 'gewone' golfjes kunnen kopen, maarja je moet het er voor over hebben. Laat ik toevallig gek genoeg daarvoor zijn :D

rallye16vt
31-07-2006, 17:52
En wat je nodig bent is: veel doorzettingsvermogen, want het is gewoon pleuris werk, je komt op momenten dat je denkt, waar ben ik aan begonnen. (Vooral als je totale restauratie doet van je casco)
Dat is vaak de drempel dat een project te koop komt.
Maar er zijn hier wel een aantal op het forum die het wel afgerond hebben :rock:
En voor degene die nog aan de slag moeten, succes :D

Berserker
01-08-2006, 08:12
indd iedereen heeft wel zo'n punt gehad in zijn restauratie denk ik...

ik iig wel :rolleyes:

steven16v
01-08-2006, 09:42
mijn swallowtail

Heb je daar foto's van. Of kunnen we niet een thread hier aan maken met wie er allemaal een swallowtail heeft. Ben er wel benieuwd na.

Berserker
01-08-2006, 10:05
Heb je daar foto's van. Of kunnen we niet een thread hier aan maken met wie er allemaal een swallowtail heeft. Ben er wel benieuwd na.

ik geloof dat erik niet precies weet wat een swallowtail inhoudt, en hij denkt dat zijn '79er MX een swallowtail is.

aangezien in zijn eerste post hier opt forum staat:

Ik zal me eerst even voorstellen.
Erik, 18 jaar en op zoek naar mijn eerste golfje
Heb me al een tijd geleden aangemeld hier, maar nooit iets gepost. Daar komt nu dus verandering in.

erik bij een swallowtail gaat t dus om de lijn aan de onderkant van de achterlampen daar zit dan een knik (zwaluwstaart) in, bij die van jou loopt ie gewoon recht...

DeNB3rt
01-08-2006, 10:50
dacht dat dit topic toch heel duidelijk aantoonde dat het om dat staartje ging :tongue:

breadfan83
01-08-2006, 10:54
dacht dat dit topic toch heel duidelijk aantoonde dat het om dat staartje ging :tongue:


tijdens t WK reden dr wel heel veel lion-tails rond :chair:

Edrik
01-08-2006, 12:35
ik geloof dat erik niet precies weet wat een swallowtail inhoudt, en hij denkt dat zijn '79er MX een swallowtail is.

aangezien in zijn eerste post hier opt forum staat:



erik bij een swallowtail gaat t dus om de lijn aan de onderkant van de achterlampen daar zit dan een knik (zwaluwstaart) in, bij die van jou loopt ie gewoon recht...

:stick: Hmm, mijn fout. Dacht dat t om die kleine achterlichten ging.
Weer iets bijgeleerd