Log in

View Full Version : een nieuwe daily!

bugs
30-07-2006, 22:35
a.s zaterdag ga ik mijn nieuwe daily ophalen bij forumlid pieter.
het is geen oliestokert geworden omdat ik er (nog) geen naar mijn smaak kan vinden. en om te wachten totdat de veelsteveelkilometer er mee kapt, tjah, dat is wel een risico omdat ik een auto nodig heb om naar het werk te komen.

dit is um geworden:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/1/DSCN3582.JPG

een Golf 2 :D 1800I met net geen 140d km op de klok. dus daar kunnen we weer even mee vooruit.

deze week ga ik nog lekker rijden met de grijze, de week voor VW mania gaat ie de schuur in, de bruikbare onderdelen gaan mooi op de schap en een aantal dingen waaronder het interieur en de vloerbekleding gaan in de 1.8I.
de rest gaat naar de sloop of de metaalhandelaar. er komt gewoon niemand meer mee te rijden
best raar om na 7 jaar zeeeer trouwe dienst afscheid van het ding te moeten nemen, maar ja je kunt er wel geld in blijven stoppen. als de carroserie beter was dan was er nog over na te denken. maar dit is niet zo......

dit is mijn huidige daily, een golf 2 1600 GL van 1985 met nu 485.000 km op de klok, oftewel: hij heeft zijn beste tijd gehad, de aandrijfassen hebben speling, de carburateur werkt niet meer en de carroserie begint flink te roesten helaas. eigenlijk wil ik hem nog niet kwijt, maar ja, je kunt er wel geld in blijven pompen....

http://img.photobucket.com/albums/v235/ivo9401/IMG_1277.jpg

volgende week volgen meer foto's

mvg bugs

breadfan83
30-07-2006, 23:54
ziet dr mooi uit, zonde dat dr een andere voor moet wijken, maarja, is niet anders

die sebrings staan ook goed, vind t supervelgjes!
zou alleen die jetta lip voop weg halen

wat gaat dr met de ouwe gebeuren eigenlijk?
en met de nieuwe?

bugs
01-08-2006, 10:54
wat gaat dr met de ouwe gebeuren eigenlijk?
en met de nieuwe?

Van de oude gaan de nog bruikbare onderdelen en het interieur er uit. schakelaars en de oude type deuren komen misschien nog wel van pas bij de 16 klepper, en een motorkap kan altijd handig zijn.
De stuurbekrachtiging, waarschijnlijk het interieur (zwart skai), de kofferbakbekleding, vloerbekleding en de verlagingsset word overgezet op de nieuwe
de rest wat niet meer bruikbaar is gaat naar de sloop of een metaalhandel.

verder word de nieuwe helemaal mooi gepoetst, en krijgt een flinke onderhoudsbeurt: distributieriem, olie en alle filters worden vervangen en wat eventueel nog meer nodig is.
en dan gaan we lekker rijden met het ding :)

corrado-usa
01-08-2006, 10:57
Mooie auto, succes ermee.

NickiGreenEyes
03-08-2006, 19:00
ej bugs alles goed? vette nieuwe daily!! hoe gaat met die nieuwe shed?
je uitlaat gaat er weer onderuit! wat een herrie zeg:D

we moeten nog ff het een en ander regelen voor mania maar we bellen wel!
gr. tostie

bugs
03-08-2006, 21:57
Jow tostie!
gaat goed in de nieuwe schuur! echt een mooi hok al zeg ik het zelf.
jij ook succes met jouw GolF!

Alberto
05-08-2006, 07:15

jetta lip ???????
mooie auto lijkt op die van mij toen ik hem op haalde

Edition_one
05-08-2006, 15:03
zien er beide wel Leuk uit :D
succes met je nieuwe daily
gr Mark

OakgreenVR6
06-08-2006, 18:52

jetta lip ???????

Hij bedoeld de onderstrip van de grille, die komt van een Jetta af. En als ik Daniel's plannen goed begrepen heb komt er sowieso een hele andere grille in (best jammer, maar das mijn smaak). Idem met het GTI interieur wat er nu in zit (wat in vrijwel perfecte staat is!). Maar ik zal m'n mond verder houden, de auto is niet meer van mij... :(

Maaruhhh...Daniel, veel plezier met de auto, ik hoop dat je er net zoveel lol mee zult hebben als dat ik 1,5jaar heb gehad en mijn broers samen ook een jaar of 2.

bugs
02-01-2007, 17:26
het topic is er nog, dus even een update:

de Golf bevalt echt perfect, nog geen dag spijt gehad dat ik hem heb gekocht. ondertussen heb ik er al weer 10.000 mee gereden :)
met de grote beurt hadden ze geen noemenswaardige mankementen gevonden, meteen is de distributieriem en de snaren vervangen.

ondertussen is ie 60/40 verlaagd met een fk setje. en na een flinke poetsbeurt zag hij er zo uit :)

http://i25.photobucket.com/albums/c95/daniel079/IMG_1631.jpg

http://i25.photobucket.com/albums/c95/daniel079/IMG_1628.jpg

http://i25.photobucket.com/albums/c95/daniel079/IMG_1633.jpg

ook zit het interieur en de zwarte vloerbekleding van mijn oude golf er in

http://i25.photobucket.com/albums/c95/daniel079/IMG_1635.jpg

http://i25.photobucket.com/albums/c95/daniel079/zwartegolf011.jpg

verder heb ik nog kleine mankementjes verholpen en wat dingetjes veranderd:
-de alarmlichtschakelaar werkte niet zo fijn meer, en is dus vervangen
-ook werkt de kentekenplaat verlichting weer via de originele kabels
verlichting in de kofferbak aangelegd
-boven de uitlaat de uitparing uitgezaagd, zodat de uitlaat niet half boven het gat
hangt
-originele grill en koplampen gemonteerd

dat was het voorlopig weer even, van de zomer komen er nog andere wielen, verder eigenlijk weinig plannen er mee. gewoon lekker rijden en het geld in de GTI stoppen :D

sanderz
02-01-2007, 17:42
nette golf hoor!! :thumbup:

Mister Cool
02-01-2007, 23:01
Goed bezig, ziet er netjes uit :thumbup:

J_Fix
02-01-2007, 23:46
Ziet er mooi strak uit, ook heel mooi interieurtje trouwens :thumbup:

OakgreenVR6
03-01-2007, 08:10
Blijft een prachtige wagen Daniel, ben blij dat ik 'm aan jou heb kunnen verkopen. Die Jos Voet sticker roeleert wel zeg, dat doet 't em gewoon! :D

Mijn interieur nog verkocht tegen een mooie prijs? Was weinig op aan te merken. De oude V-snaar was trouwens nog geen jaar oud.

classicline
03-01-2007, 10:38
Hey daniel,

ziet er goed uit, en... kan nog makkelijk 3 ton mee;)

bugs
03-01-2007, 16:56
Blijft een prachtige wagen Daniel, ben blij dat ik 'm aan jou heb kunnen verkopen. Die Jos Voet sticker roeleert wel zeg, dat doet 't em gewoon! :D

Mijn interieur nog verkocht tegen een mooie prijs? Was weinig op aan te merken. De oude V-snaar was trouwens nog geen jaar oud.

ik heb het interieur niet verkocht, het is nog zo netjes dat ik het niet verkoop. wie weet zet ik het er weer een keer in of laat het bekleden met leer.
heb je toevallig de reserve sleutel en het lijstje onderaan de grill nog terug gevonden?

OakgreenVR6
03-01-2007, 20:13
heb je toevallig de reserve sleutel en het lijstje onderaan de grill nog terug gevonden?

Had je maar 1 sleutel van me gekregen dan? :confused:

En lijstje onderaan de grille, wat bedoel je?

bugs
04-01-2007, 16:47
ja, ik had maar 1 sleutel gekregen ;)

onderaan de grill zit die metalen strip, er zat er 1 van een Jetta op, maar die grill heb ik compleet met spoiler en die jetta lijst verkocht

OakgreenVR6
04-01-2007, 17:18
Dat had je dus niet moeten doen! ;) De originele grille van je Golf heb ik jaaaaren geleden al verkocht, incl. strip volgens mij. Er is toen een grille met verstralers en booskijker in gegaan, alles in een bijna gelijkende kleur. Deze grille heb ik nog liggen.
Als ik jou was zou ik gewoon een spuitbus in de juiste kleur kopen en die strip zelf spuiten, kun je gelijk de krasjes/plekjes op de auto aanpakken.
Voor de sleutel zal ik vanavond nog eens de kast doorzoeken.

bugs
04-01-2007, 18:06
:thumbup: ok dan, alvast bedankt!