PDA

View Full Version : welke speakers


breadfan83
31-07-2006, 20:41
tegen t eind van de zomer wil ik eindelijk wat muziek in de golf hebben. enig probleem is: ik heb absoluut geen verstand van auto-audio
ik heb wel al een Alpine radio/cd klaar liggen, maar das dan ook alles (owja, n condensator van B52 heb ik ook nog)

omdat ik niet alles in een keer kan kopen met mijn budget zal ik de installatie in stappen moeten doen
- speakers voorin
- versterker(s)
- sub
- speakers achterin

voor de gewone speakers (voor en achter) ben ik na wat zoekwerk op twee merken uitgekomen
- DLS
- Hifonics

mijn voorkeur gaat uit naar de Hifonics (Brutus-serie), niet zozeer voor de prestaties, maar meer voor t uitzien
qua prestaties zitten ze geloof ik wel ongeveer gelijk

mijn eisen voor de speakers zijn
- redelijke prijs
- zuivere hoge tonen en midden tonen
- lang leven!
- ze moeten in de originele speakergaten passen (9 en 13 cm)
- en als t kan moeten ze dr ook n beetje leuk uitzien

als iemand me hierbij kan helpen hoor ik t graag, ook als iemand n anders merk weet dat in dezelfde prijsklasse zit
ik heb in de search al wat nagekeken, maar niet echt iets gevonden

levis
31-07-2006, 20:51
hey

speakers voorin houden en de bas achter. achter is niet echt nodig om speakers in te bouwen. wat mooi werkt is zon ronde speaker met externte tweeter voor op het dashboard.

breadfan83
31-07-2006, 22:34
hey

speakers voorin houden en de bas achter. achter is niet echt nodig om speakers in te bouwen.

daarom had ik t ook achteraan op mn to-do lijstje gezet.
ze komen dr uiteindelijk wel in, maar als laatste pas...


wat mooi werkt is zon ronde speaker met externte tweeter voor op het dashboard.

k wil speakers in t dash en in de deuren, zijn ze dan ook zo te splitten dat ik bijvoorbeeld de middentonen in de deur doe en de hoge in t dash? of moet je dan alsnog n combo-setje in de deur EN een combo-setje int dash?

Dubweiser
01-08-2006, 00:55