PDA

View Full Version : ontsteking en carb's


bugdaddy
02-08-2006, 20:45
Ik sloop een 2.0 16v uit een golf en die wil ik in mijn bus gaan hangen.
Vooral door ruimte gebrek wil ik wat dingen aan het blok veranderen.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/6/IMG_2966_167478.JPG

Bij de 2.0 16v zit de ontsteking aan het eind van een nokkenas. Nu heb ik begrepen dat ik deze ook kan plaatsen naar de plek waar de ontsteking waar ze bij alle 8v motoren zitten. Hier zit bij mij ook diezelfde beugel en een soort "blinde dop".
Kan iemand mij hier meer over vertellen?
(dus hoe en wat heb ik allemaal nodig?)

Mijn andere uitdaging is dat ik rond de cilinderkop straks nogal krap kom te zitten. Vooral om deze reden wil ik van de injectie af en mechanische carburateurs monteren. Het liefste die van een motorfiets, want die lijken me kleiner qua omvang.....
Zelfde vraag; Graag advies/info/prijzen etc etc.

Fahrvergnugen
03-08-2006, 12:47
Ik sloop een 2.0 16v uit een golf en die wil ik in mijn bus gaan hangen.
Vooral door ruimte gebrek wil ik wat dingen aan het blok veranderen.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/6/IMG_2966_167478.JPG

Bij de 2.0 16v zit de ontsteking aan het eind van een nokkenas. Nu heb ik begrepen dat ik deze ook kan plaatsen naar de plek waar de ontsteking waar ze bij alle 8v motoren zitten. Hier zit bij mij ook diezelfde beugel en een soort "blinde dop".
Kan iemand mij hier meer over vertellen?
(dus hoe en wat heb ik allemaal nodig?)

Mijn andere uitdaging is dat ik rond de cilinderkop straks nogal krap kom te zitten. Vooral om deze reden wil ik van de injectie af en mechanische carburateurs monteren. Het liefste die van een motorfiets, want die lijken me kleiner qua omvang.....
Zelfde vraag; Graag advies/info/prijzen etc etc.

niet van een motor, maar wie weet?
http://cgi.ebay.de/2-DOPPELVERGASER-aehnl-WEBER-fuer-Golf-GTI-16V-etc_W0QQitemZ330011393110QQihZ014QQcategoryZ76044QQrdZ1QQcmdZViewItem

Fahrvergnugen
03-08-2006, 14:10
let wel op, als je je blok kanteld (zoals bij mij) dan hangen je carburateurs bijna verticaal naar beneden.


Gr,
Paul.

bugdaddy
03-08-2006, 14:17
let wel op, als je je blok kanteld (zoals bij mij) dan hangen je carburateurs bijna verticaal naar beneden.


Gr,
Paul.

Ja dat besef ik me ook, daarom heb ik Serge hier van het forum proberen te bereiken om een zelfbouw spruikstuk te bouwen. Alleen hij reageerd niet op mijn mail :(
Misschien is hij op vakantie.....

Fahrvergnugen
03-08-2006, 14:25
Ja dat besef ik me ook, daarom heb ik Serge hier van het forum proberen te bereiken om een zelfbouw spruikstuk te bouwen. Alleen hij reageerd niet op mijn mail :(
Misschien is hij op vakantie.....

okay, ben benieuwd.

bugdaddy
06-08-2006, 20:13
Niemand ??

berendd
06-08-2006, 23:58
inlaat bij serge (indien te maken) zal rond de 150E zijn.. maar welke mofi carbs het aankunnen?? moet je al flink spul hebben...

bugdaddy
07-08-2006, 06:39
inlaat bij serge (indien te maken) zal rond de 150E zijn.. maar welke mofi carbs het aankunnen?? moet je al flink spul hebben...

Dan moet Serge wel gaan reageren ;)
Ik heb een set Kei hin van 39mm op het oog..... lijkt dat je wat?

Niemand die me kan helpen qua ontsteking???

bugdaddy
10-08-2006, 07:36
Heb de injectie eraf gehaald, maar we zaten hartstikke fout Paul!!!

De carburateurs komen natuurlijk aan de andere kant als dat jij gewent bent bij je 1600!

Dus de carb's komen eerder omhoog te staan :rolleyes:
Maakt het inlaat spruitstuk een stuk simpeler.


Blijkbaar stel ik mijn vragen in op de verkeerde plek :confused: :confused: :confused:

zal een nieuw topic ergens openen :(

Fahrvergnugen
10-08-2006, 12:38
Heb de injectie eraf gehaald, maar we zaten hartstikke fout Paul!!!

De carburateurs komen natuurlijk aan de andere kant als dat jij gewent bent bij je 1600!

Dus de carb's komen eerder omhoog te staan :rolleyes:
Maakt het inlaat spruitstuk een stuk simpeler.


Blijkbaar stel ik mijn vragen in op de verkeerde plek :confused: :confused: :confused:

zal een nieuw topic ergens openen :(

dat maakt het zeker makkelijker, nu kun je zelfs carb's gebruiken die verticaal staan (voldoende ruimte in de motorruimte en makkelijker aan te komen)

suc6.

Gr,
Paul.

bugdaddy
05-12-2006, 08:02
Kan een slotje op

Ik heb een set dubbele carburateurs gekocht.

René
05-12-2006, 11:09
ff nieuwschierig...wat voor carbs heb je nu gekocht?

bugdaddy
05-12-2006, 11:12
ff nieuwschierig...wat voor carbs heb je nu gekocht?

40mm dellorto's

beetje klein voor een 2liter zou je zeggen, maar ik ga niet voor een hoge topsnelheid en veel toeren.
Het gaat mij om koppel.

René
05-12-2006, 11:14
en zijn het nu vlak- of valstroomcarbs geworden?

bugdaddy
05-12-2006, 11:33
en zijn het nu vlak- of valstroomcarbs geworden?

Het zijn vlakstroom, maar mijn blok hangt onder nogal een schuine hoek waardoor ze ook erg schuin komen te staan. (Eerlijk gezegd geen idee hoe schuin deze jongens gemonteerd kunnen worden en toch nog goed werken.)

Ik moet dus sowieso het spruitstuk aanpassen, als ik ruimte tekort kom, komen er misschien toch nog wel valstroom carb's op.