einzer
03-08-2006, 08:00
CARe stopt met De Grote Beurt (http://www.bovagkrant.nl/index.asp)
Autoschadehersteller CARe Schadeservice zal niet langer meewerken aan het tv-programma De Grote Beurt. Volgens commercieel manager Mark de Vos van CARe Schadeservice gaan de autometamorfoses steeds meer richting tuning en ligt de focus in mindere mate op schadeherstel.
In de afgelopen tweeëneenhalf jaar gooide Veronica hoge ogen met het programma DGB, waarin saaie auto’s in de werkplaatsen van CARe Schadeservice werden omgetoverd tot lieveheersbeestjes en rijdende schoenen. Maar na vier opnameseizoenen vindt de autoschadehersteller het nu welletjes. ‘We hebben onze doelen met het programma bereikt’, zegt Mark de Vos van CARe Schadeservice. ‘We hoopten dat het programma 200.000 kijkers zou trekken, dat bleken er al gauw 500.000 te zijn. Daarnaast hebben we op de buis laten zien dat autoschadeherstel helemaal niet zo duur of louche is als sommige consumenten denken. Wat dat betreft vind ik dat we onze branche beter op de kaart hebben gezet.’ Een van de redenen om de medewerking aan DGB te beëindigen, betreft de metamorfoses zelf. ‘Veronica merkte dat met name tuning in de smaak viel bij de doelgroep, en dat is niet onze core business. Wij zijn nou eenmaal schadeherstellers en geen taartscheppers’, zegt De Vos. Of het succesvolle tv-programma een vijfde seizoen gaat beleven, hangt af van de vraag of Veronica en producent Stokvis een nieuwe hoofdsponsor voor het programma weten te vinden.
Autoschadehersteller CARe Schadeservice zal niet langer meewerken aan het tv-programma De Grote Beurt. Volgens commercieel manager Mark de Vos van CARe Schadeservice gaan de autometamorfoses steeds meer richting tuning en ligt de focus in mindere mate op schadeherstel.
In de afgelopen tweeëneenhalf jaar gooide Veronica hoge ogen met het programma DGB, waarin saaie auto’s in de werkplaatsen van CARe Schadeservice werden omgetoverd tot lieveheersbeestjes en rijdende schoenen. Maar na vier opnameseizoenen vindt de autoschadehersteller het nu welletjes. ‘We hebben onze doelen met het programma bereikt’, zegt Mark de Vos van CARe Schadeservice. ‘We hoopten dat het programma 200.000 kijkers zou trekken, dat bleken er al gauw 500.000 te zijn. Daarnaast hebben we op de buis laten zien dat autoschadeherstel helemaal niet zo duur of louche is als sommige consumenten denken. Wat dat betreft vind ik dat we onze branche beter op de kaart hebben gezet.’ Een van de redenen om de medewerking aan DGB te beëindigen, betreft de metamorfoses zelf. ‘Veronica merkte dat met name tuning in de smaak viel bij de doelgroep, en dat is niet onze core business. Wij zijn nou eenmaal schadeherstellers en geen taartscheppers’, zegt De Vos. Of het succesvolle tv-programma een vijfde seizoen gaat beleven, hangt af van de vraag of Veronica en producent Stokvis een nieuwe hoofdsponsor voor het programma weten te vinden.