PDA

View Full Version : motorvraagjes


thysen
08-04-2004, 23:08
hallo, ik ben nieuw hier op het forum, ze hebben mij van vwforum.nl doorverwezen naar hier ivm een paar vraagskes over 1.3 polo motoren, kga gewoon mijn topic kopiƫren...

Is de polo coupƩ(86c) fox niet altijd met een 1.3 blok? :confused:
ik dacht van wel, stond zo'n wrak ervan bij een vriend thuis, en de motor zag er identiek uit aan die van in mijn golf mk2 1.3 (motorcode 2G, is zelfde als MH trouwens) dus ik dacht, gauw ff naar goeie onderdelen zoeken!

maar tijdens het sleutelen en zoeken naar voor mij bruikbare onderdelen werd mij al gauw duidelijk dat er verschillen waren tussen dat polo blok en het blok van mn golf, ik dus motorcode gezocht, nu eindigde die van de polo op HZ, ik dat ff gaan opzoeken, nu blijkt HZ een 1.1 te zijn


eerst hoopte ik al dat die HZ een van de krachtigere (60/75pk) 1.3's te zijn en dat ik mijn 1.3 met 55pk ook zonder veel problemen zou kunnen upgraden naar 60/75pk met de onderdelen van dat wrak.. blijkt dus niet te gaan lukken nu,
maar is dat mogelijk om een MH om te bouwen naar een GK, HH of 3F
of alleszins zonder sportuitlaat 60 of 75pk uit mn 1.3 te krijgen

sjampoo
09-04-2004, 07:32
Mmm veel codes en vragen zo vroeg op de morgen..

-Polo Coupe is niet altijd met 1.3 blok
-Polo blok met code HZ is een 1.0, geen 1.1. Er bestonden wel 1.1's, maar die hebben
een kleinere boring dan de 1.0, maar een langere slag.

of het mogelijk is een MH om te bouwen naar een GK, HH of 3F, zonder sportuitlaat?

Nee. GK en HH zijn sleeptuimelaars: dan zou je om het blok om te bouwen allereerst de kop moeten omzetten..

3F zou nog kunnen, maar ik weet niet het dan verstandig is om te bouwen, of blok om te hangen.

Maar goed: Je vraagt of je een MH blok tot een andere motorcode om kunt bouwen: Ja, dat kan, maar nee, dat wil je niet.

Je zou beter kunnen vragen: Kan ik uit mijn MH blok 60 of 75 pk persen?

Ja dat kan. Maar niet door 'gewoon wat onderdelen over te schroeven'.

De MH heeft een niet zo hoge compressie, dus het GK verhaal vergeet maar. De carb van een GK is bijna gelijk aan de MH. Heeft alleen een andere sproeier bezetting en een elektronische ontsteking met kennfelden. Zonder compressie verhoging zul je dus geen 75 pk op de GK manier gaan krijgen.

HH is zowieso onmogelijk: Die heeft een verbrandingsruimte in de kop, een de MH juist in de zuiger.

Wat je wel kunt 'zien' aan de HH, is dat ie met een relatief lage compressie, toch aan de 60 pk komt.. enige bijzondere: de relatief scherpe nokkenas.

Dus, als antwoord op uw niet gestelde vraag;

Pak voor een beetje vermogens winst, een scherpere nokkenas, stel de boel opnieuw af (ontsteking, nokkenas timing), en gaan met die banaan.

Wil je (veel) meer: trek dan de kop eraf, en ga kop + spruitstuk bewerken.
Kan je dat niet zelf: vraag het Serge Pot.

Nieuwe nokkenas: rond de 200 euri bij Van Kronenburg in Geldrop (bij Eindhoven)
Kop bewerken: rond de 200 euri bij Spot Tuning in Ede (Serge)
Inlaatspruitstuk bewerken: op aanvraag Spot Tuning in Ede (Serge)

thysen
09-04-2004, 11:52
:-) thx, het is mij al heel wat duidelijker nu

en goed gezien die ongestelde vraag ;-) hehe

serge pot
09-04-2004, 20:23
gk onderblok met mh kop gaat heel goed ,gezien de blauwe polo van mij ..............