View Full Version : Goedkope throttle bodies
Allart-Ghetta
08-04-2004, 23:13
Voor de handige donders onder ons: kijk eens op de sloop naar een Alfa Romeo 33 boxer 16v QV (logo van een groen klavertje vier). Vooral dat laatste is van belang, die hebben 2 gasklephuizen met in totaal 4 gaskleppen met injectoren en brandstofrail. Ik ben alleen nog vergeten de doorlaatdiameters op te meten.
Die apparaten zijn inmiddels ook al op elke sloop weggerot .
Das echt jaren terug dat ik uberhaupt en 33 heb rond zien rijden
Maar meer info is welkom .
Neem an dat ze electronicanisch zijn ...
Dat zijn toch die kopschade bakjes? meestal met 1 of 2 zijkanten ook voorzien van extra bruine snelheids-strepen?
Nee, die heb ik ook de laatste keer niet zien staan op de sloop
bobby-digital
09-04-2004, 10:43
de trhottle bodies zijn vaak niet de kosten de prog. injectie wel....
tip: je kan een computer met injectoren van een G60 ook programmeren, bij mij staat dit ook op de planning, JD heeft hier (uiteraard) ervaring mee.
Stroeve is op dit moment bezig met een golf 1 met TB's ism een G60 computer.... dan ben je voor zo'n 1500 euro klaar
Allart-Ghetta
09-04-2004, 17:03
de trhottle bodies zijn vaak niet de kosten de prog. injectie wel....
tip: je kan een computer met injectoren van een G60 ook programmeren, bij mij staat dit ook op de planning, JD heeft hier (uiteraard) ervaring mee.
Stroeve is op dit moment bezig met een golf 1 met TB's ism een G60 computer.... dan ben je voor zo'n 1500 euro klaar
1500?? wij hebben 45 betaald voor de gasklephuizen inclusief injectoren in brandstofrailen. Dan nog zelf een spruitstukje maken, en een G60 computer kost ook geen 1000 euro hoor.
Als je dr weer een op de sloop tegenkomt ..
Als het maar wat beter gaat als met de 15 inch staal velgen ;)
Die QV's zag je volgens mij zowieso al niet zo veel....
serge pot
11-04-2004, 11:56
op elke huidige motorfiets zitten al tb's ()gaap)waarom moeilijk doen als het wehkamp kan .zo vanaf de jaren 89 is men al bezig met injectie op motorfietsen mbv tb"s
Inderdaad, waarom moeilijk doen als het makkelijker kan
Allart-Ghetta
11-04-2004, 15:57
Als je dr weer een op de sloop tegenkomt ..
Als het maar wat beter gaat als met de 15 inch staal velgen ;)
Die velgen hebben ze gewoon hoor bij OPEL dealer Merel te Heerhugowaard.
Allart-Ghetta
11-04-2004, 15:58
op elke huidige motorfiets zitten al tb's ()gaap)waarom moeilijk doen als het wehkamp kan .zo vanaf de jaren 89 is men al bezig met injectie op motorfietsen mbv tb"s
Vreemd dat (bijna) niemand er mee rijdt dan als het zo veel voorhanden is.
Ik denk ik zal mijn vw vrienden van het forum helpen met iets wat ik ontdekt heb, maar vergeeft weer eens.
Die velgen hebben ze gewoon hoor bij OPEL dealer Merel te Heerhugowaard.
Ja en ik maar wachten op jou of je ze daar nog kon halen voor die prijs :)
Kennelijk is het PMetje niet bij mij aangekomen ...
serge pot
11-04-2004, 21:20
Vreemd dat (bijna) niemand er mee rijdt dan als het zo veel voorhanden is.
Ik denk ik zal mijn vw vrienden van het forum helpen met iets wat ik ontdekt heb, maar vergeeft weer eens.
valt mee .laat ik het zo zeggen ,jij heb je ogen open en de rest niet ;)
daarbij is een inlaatje maken ook voor de meesten niet weggelegd :rolleyes:
zelf heb ik wel fireblade carbs op eigenbouw inlaat in mijn blauwe polo
Ik was ook al op de Alfa carb's gewezen... maar mij werd gelijk ook vertelt: vind die maar eens... Ik geef toe dat ik er niet om heb gezocht...
En ik heb honda CBR 600 carb's(100 euro voor een goeie complete set op de motorsloop) op mijn 1300 Jetta motor.... Spottuning-bouw(Serge dus..) inlaatspruitstukie erop.... Volgens mij is er al een opkomst bezig op het gebied van motorfietscarb's, Serge doet er ook al meer in...
Het voldoet mij nu al prima, en ik haal er nog lang niet alles uit...(ontsteking is nog niet super) Rijdt prima... trekt onderin lekker, en bovenin laat mijn ontsteking het wat afweten, maar hij trekt toch al aardig door...!
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=83&stc=1
Allart-Ghetta
14-04-2004, 12:29
Carbs en throttle bodies zijn niet hetzelfde hoor!
Maar ziet er leuk uit en zal allicht beter lopen dan enkele carburari.
We bedoelen beide inderdaad wat anders, mijn fout... Maar het schijnt dus dat er een type alfa is wat standaard met carb's werd geleverd(webers geloof ik) en dat men daar dus goedkoop aan kon komen... Maar dit geld inmiddels al niet meer....
Het throttle bodies verhaal van een type alfa is inderdaad wat anders denk ik... maar hetzelfde zal opgaan voor het 'makkelijk vinden, en goedkope optie zijn'... Zal in praktijk denk ik tegenvallen...
Maar dat alles neemt niet weg dat als je de kans krijgt om ze te bemachtigen, het een leuke optie is om op je VW te bouwen...
Allart-Ghetta
20-04-2004, 18:23
Gister weer een setje tegegekomen op de sloop.......
niels_g60-power
22-04-2004, 21:32
Ik heb volgens mij nog wel alfa carbarateurs ergens diep in de schuur liggen. Zal ze eens opzoeken.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.