PDA

View Full Version : kosten inbouw 1.8T in vento?


Michel B4
09-04-2004, 09:48
ik zit al weer ff te dromen over een andere auto,nu lees ik veel ombouw verhalen van 1.8T motoren en dat leek mij ook wel wat.
maar nu is mijn vraag dus aan de mensen die dat al gedaan hebben wat de kosten zijn van zo'n ombouw.
ik wil dus dan zelf een vento kopen en daar dan een 1.8T motor inzetten,wat zijn dan de kosten van blok kopen en aanpassen van comp enz..
moet er veel aangepast worden dan in een 1.8 of 2.0 vento? wordt er dan moeilijk gedaan door rdw met herkeuring(das een must voor mij,wil alles officieel hebben)
dus iedereen die een goede info of adviesen heeft wil ik vragen hier te reageren.

sixpack
09-04-2004, 10:04
moet je eff nico leeflang bellen , hij heeft er nog enkele en alles is mogelijk (pk grens ) hij werkt bij een niet nader te noemen tuner in geldrop.


06 11 11 49 25

gr peter

Michel B4
09-04-2004, 10:10
oke tnxx peter,en wat pk's betreft het mag van van mij gewoon standaard 150 pk zijn.het hoeft niet meteen dik getuned zijn maar eerst netjes inbouwen en goed lopen.
en het is puur info voor over een tijdje want er zal eerst wat gespaard moeten worden hiervoor :)

sixpack
09-04-2004, 10:39
http://www.home.zonnet.nl/pjmclaassen/default_bestanden/nico10.JPG


okj dis zijn auto maar dat wist je al denk ik , hij heeft bijna alles liggen en er al verschillende ingebouwd .ook over de software aanpassingen heeft hij enkele keuzen.

Pedaalemmer
09-04-2004, 10:50
ziet er erug strak uit...bijna zonde om mee te gaan rijden ;)

vento~power
09-04-2004, 10:55
rdw doet volgens mij nie moeilijk... mijn vento staat bij rdw ingeschreven als een 1.8, betaal dus ook belasting voor een 1.8 terwijl er een 2.8 VR6 inzit.. en 100 kilo zwaarder is...

Michel B4
09-04-2004, 12:46
http://www.home.zonnet.nl/pjmclaassen/default_bestanden/nico10.JPG


okj dis zijn auto maar dat wist je al denk ik , hij heeft bijna alles liggen en er al verschillende ingebouwd .ook over de software aanpassingen heeft hij enkele keuzen.

ik kende deze idd al en ziet er zeker goed uit zo.ik zal idd es informeren want het lijkt me wel gaaf.

Michel B4
09-04-2004, 12:46
rdw doet volgens mij nie moeilijk... mijn vento staat bij rdw ingeschreven als een 1.8, betaal dus ook belasting voor een 1.8 terwijl er een 2.8 VR6 inzit.. en 100 kilo zwaarder is...

en heb je dan al een herkeuring laten doen met vr6 blok erin?

Marcski
09-04-2004, 12:48
Lijkt me niet dus, als hij als 1.8 4cilinder op kenteken staat....

Michel B4
09-04-2004, 12:51
dan is het dus een probleem voor em bij de volgende apk keuring.en das juist de manier die ik net niet wil,ik wil het allemaal officieel hebben om probs te voorkomen met rdw.

Gert
09-04-2004, 14:56
Vergeet je ook niet het probleem wat je hebt als je met een 1800 op kenteken met 4 cylinders je ineens een klapper maak en er blijkt een 6 cylinder in te hangen ?
Zeker als je schuldig aan het ongeval bent dan kan je de rest van je leven failliet door het leven gaan omdat er geen enkele verzekering een eurocent uitkeert .

Zou met de 1,8 T toch ff langs de RDW gaan voor de zekerheid :)

Allart-Ghetta
09-04-2004, 17:15
rdw doet volgens mij nie moeilijk... mijn vento staat bij rdw ingeschreven als een 1.8, betaal dus ook belasting voor een 1.8 terwijl er een 2.8 VR6 inzit.. en 100 kilo zwaarder is...

En APK met 2 cilinders te veel??

Matheo
09-04-2004, 18:00
rdw doet volgens mij nie moeilijk... mijn vento staat bij rdw ingeschreven als een 1.8, betaal dus ook belasting voor een 1.8 terwijl er een 2.8 VR6 inzit.. en 100 kilo zwaarder is...
klinkt een beetje onverantwoordelijk ja! maarja.. wie ben ik?

vento~power
09-04-2004, 20:15
hij is al in 1998 omgebouwd, vorige 2 eigenaren hebben m elk jaar gewoon apk gekeurd.. Ik hoef m pas weer in december te keuren... Hij heeft alle beurten ook gewoon gehad... Wat voor problemen zou ik kunnen krijgen dan?? De verzekering weet trouwens wel dat het een 2.8liter is... Maar op kentekenbewijs deel 1 staat volgens mij nog steeds 1.8...

Michel B4
09-04-2004, 20:26
Vergeet je ook niet het probleem wat je hebt als je met een 1800 op kenteken met 4 cylinders je ineens een klapper maak en er blijkt een 6 cylinder in te hangen ?
Zeker als je schuldig aan het ongeval bent dan kan je de rest van je leven failliet door het leven gaan omdat er geen enkele verzekering een eurocent uitkeert .

Zou met de 1,8 T toch ff langs de RDW gaan voor de zekerheid :)


idd pesies mijn gedachte gert,ik heb ook al een keer een ombouw gehad en die is toen niet eens van cillinders veranderd maar wel qua vermogen en is door mij toen netjes rdw herkeurd.
gewoon omdat ik dat wil,ik wil niet voor rare dingen komen te staan..

Michel B4
09-04-2004, 20:30
hij is al in 1998 omgebouwd, vorige 2 eigenaren hebben m elk jaar gewoon apk gekeurd.. Ik hoef m pas weer in december te keuren... Hij heeft alle beurten ook gewoon gehad... Wat voor problemen zou ik kunnen krijgen dan?? De verzekering weet trouwens wel dat het een 2.8liter is... Maar op kentekenbewijs deel 1 staat volgens mij nog steeds 1.8...

oficieel rij je nu in een technisch niet gekeurde auto.en als je dus idd een ongeluk krijgt of veroorzaakt kan een verzekering doen beslissen om geen schade te vergoeden.
omdat je nu wettelijk gezien in een niet goedgekeurde auto rijd.
vooral als het een verzekering is van tegenpartij en jouw schade moet gaan vergoeden is dit een goed excuus om je dus niks te geven.
denk daar maar es over na...

vento~power
09-04-2004, 20:31
wat gaat mij dat dan kosten??? Of gaat het er alleen maar om dat hij dan "legaal" de weg op mag?? Dan laat ik m zo keuren als t niet te duur is ;-)

Michel B4
09-04-2004, 20:37
een gewone keuring kost ongeveer een 100 euro dacht ik en je moet je wagen opnieuw laten wegen op een weegbrug.
het enige probleem is dat de rdw een rijvaardigheids test gaat doen op het test center in lelystad,die zijn wat prijziger.ik weet alleen niet hoeveel pesies,dat moet je op de rdw site gaan zoeken ergens.
en anders gewoon de rdw in veendam bellen,dan krijg je een technische medewerker aan de lijn en die verteld je pesies hoe en wat.

OakgreenVR6
09-04-2004, 20:46
Ga maar uit van minimaal 500euro, want grote kans dat je auto op het testcircuit van de RDW even aan de tand moet worden gevoeld.

MelG60
09-04-2004, 20:55
Als hij nog 4 cyl op kenteken is ben je niet slim bezig, je rijd dan namelijk in een auto rond die volgens de wet en volgens de voorwaarden van je verzekering niet de weg op mag, gebeurt er dus iets ook al is het niet jouw schuld dan ben je de lul.

Michel B4
10-04-2004, 12:10
sja ik heb de kosten nu een beetje gehoord hier en daar en merk dat het dus best wel een aardige cent gaat kosten.
ik denk dus dat dit verhaal niks gaat worden,ik denk dat ik dan toch maar naar een vento vr6 op zoek ga of een 2.0 en dan later es een vr6 blok in laten bouwen..

vento~power
10-04-2004, 12:46
dan heb ik wel een tip voor je.... Bij van vlastuin auto's in Renswoude staat nog een vento VR6... Nog helemaal standaard, wel originele nederlander volgens mij... kleur is donkerblauw...

Michel B4
10-04-2004, 13:03
heeft die ook een site? want ik kom uit et hoge noorden en ff heen rijden is dan al gauw een dagtaak..

vento~power
10-04-2004, 15:59
hmm kheb volgens mij een keer hun site gezien... maar kan zo snel niks meer vinden... wel het adres enzo:

Vlastuin, Van
Dorpsstr 44
3927BD Renswoude

De auto stond/staat wel ergens op zo'n occasion-site... kheb ff gekeken bij autobytel, autotelegraaf... maar dar stond ie niet... heeeeel misschien op marktplaats anders bij een van de andere occasion sites... Ik zal dinsdag eens op me werk ernaar zoeken... Auto is nog in goede staat, alleen de kleur vind ik niet zo super.. Beetje te donkerblauw.. Maarja das smaak he.... ;-)

Michel B4
10-04-2004, 16:47
ja oke joh,en ja wat de kleur betreft ik ben wel een blauw of paars kleur gek dus das geen probleem.

Michel B4
10-04-2004, 16:50
heb em al http://www.vanvlastuinauto.nl/ ff gegoogled :)

:( maar de vento staat niet bij de occasions

vento~power
11-04-2004, 14:23
hmmm kut ja... dan hebben ze m verkocht.. verklaart ook waarom ie niet meer op die occasion-sites te vinden is... :-(

Michel B4
11-04-2004, 14:26
denk et idd,nou ja verder zoeken maar he

GTD Special
11-04-2004, 17:50
Om eerlijk te zijn vind ik het wel zonde wat je doet. Je hebt vorig jaar zelfs je motor (gedeeltelijk??) gereviseerd! Kan je niet beter je VR6 (qua carrosserie) opknappen en opnieuw laten spuiten? Dan heb je toch ook een superwagen? En je weet dat er op motorisch gebied niet veel verkeerd meer kan gaan. Als je een ander wagen koopt is het altijd maar weer de vraag hoe goed het blok werkelijk is... en het geluid van een VR6 is natuurlijk niet te vergelijken met een 1.8T (wat met veel pk's natuurlijk ook niet verkeerd is). Maar ik zou, als ik jou was, nog een keer nadenken voordat je 'm wegdoet! Veel succes ermee! ;)

Michel B4
11-04-2004, 18:43
Om eerlijk te zijn vind ik het wel zonde wat je doet. Je hebt vorig jaar zelfs je motor (gedeeltelijk??) gereviseerd! Kan je niet beter je VR6 (qua carrosserie) opknappen en opnieuw laten spuiten? Dan heb je toch ook een superwagen? En je weet dat er op motorisch gebied niet veel verkeerd meer kan gaan. Als je een ander wagen koopt is het altijd maar weer de vraag hoe goed het blok werkelijk is... en het geluid van een VR6 is natuurlijk niet te vergelijken met een 1.8T (wat met veel pk's natuurlijk ook niet verkeerd is). Maar ik zou, als ik jou was, nog een keer nadenken voordat je 'm wegdoet! Veel succes ermee! ;)

klopt heb je ok helemaal gelijk in,en idd is me blok geheel gereviseerd en heeft et nodige gekost.
we zijn ook nog maar een beetje aan het kijken hoor,het kan zo weer zijn dat we gewoon de vr6 houden en idd opnieuw in de lak steken en deels cleanen.

Tommy
12-04-2004, 17:00
en het geluid van een VR6 is natuurlijk niet te vergelijken met een 1.8T (wat met veel pk's natuurlijk ook niet verkeerd is).

Geluid van een 1.8 T met dumpvalve lacht mij ook wel toe anders!!! Maar VR6 is ook super idd...

ff dromen:
#225pk 1.8T met dumpvalve e.d. zal voor mij ook altijd nog een droom blijven... er nog iets meer aan pk's en koppel uit proberen te halen... er een Golf II bij kopen... en dan een mooi project van maken... :rolleyes: :p LOL#

vento~power
23-04-2004, 20:20
wellema of welleman auto's ofzo heeft er een (vento vr6) staan voor 7500 (beeeeetje duur) en op marktplaats staat nog wel een mooie voor 3950 euro....

Michel B4
23-04-2004, 20:41
oke ik zal es checken

Matthijs de Graaf
25-04-2004, 16:53
Die van patrick-vr6 is ook te koop!!! misschien iets voor jou ook gereviseerd

Michel B4
25-04-2004, 17:51
ja las et idd maar ik moet me golf in kunnen ruilen he en dat doet hij niet.