PDA

View Full Version : CJ motor vervangen door CU

johanmeppel
10-08-2006, 14:44
Beste allemaal,

Als vervanging voor onze 2.0 liter CJ motor kregen wij een aanbod van een 2.0 liter CU motor. Omdat wij leken zijn; is het mogelijk om deze zonder problemen om te ruilen, of moeten er aanpassingen gedaan worden. En zo ja; wat zijn de (belangrijkste / duurste) aanpassingen.

Groet, Johan

molenari
10-08-2006, 19:56
Beste allemaal,

Als vervanging voor onze 2.0 liter CJ motor kregen wij een aanbod van een 2.0 liter CU motor. Omdat wij leken zijn; is het mogelijk om deze zonder problemen om te ruilen, of moeten er aanpassingen gedaan worden. En zo ja; wat zijn de (belangrijkste / duurste) aanpassingen.

De motoren lijken sterk op elkaar. Zelf heb ik de ombouw nooit gedaan maar weet wel een paar verschillen waar je rekening mee moet houden:

- de ventilator van de CU motor moet je op een andere plek bouwen, of zagen in het plaatwerk van je T2, maar dat vind ik persoonlijk wat jammer om te doen.
- het motorplaatwerk van een CU (=T3) motor is heel anders van vorm, dit kun je waarschijnlijk wel overbouwen van je CJ blok.

Misschien dat er nog andere zaken zijn die omgebouwd moeten worden, iemand anders met meer tips?

wannabay
11-08-2006, 21:05
Ik geloof dat een CJ een andere maatvoering heeft als een CU blok qwa startmotor. Het gedeelte wat je blok in gaat bedoel ik dan.

Leg je vraag ook eens bij http://www.teedrie.nl/.Die jongens zullen het ook wel weten.

Is het een compleet blok of alleen het draaiend gedeelte.