PDA

View Full Version : hoe verwijder ik een trojan horse?


vwlunatic
10-08-2006, 20:16
heb een trojan horse virus op mn computer, alleen kan ik deze echter niet verwijderen.
heb het al geprobeerd met norton en met hittman pro maar hij krijgt het er niet uit.
het gaat om dit bestand wat geinfecteerd is :
C:\WINDOWS\system32\winval32.dll

iemand die weet hoe ik het wel kan verwijderen?

G-eert-40
10-08-2006, 20:29
als een anti virus of anti spyware programma zo'n virus niet kan verwijderen, kun je het meestal handmatig wel verwijderen. alleen moet je dan in je registers lopen rommelen, en daar zit wel enig risico aan vast. deze registers zorgen ervoor dat de pc goed functioneert en als je daar wijzigingen of regels verwijdert, kan je pc niet meer goed werken. hoe dat precies gaat kan ik helaas niet zeggen.

als laatste optie je pc opnieuw installeren :(

Mister Cool
10-08-2006, 20:31
heb een trojan horse virus op mn computer, alleen kan ik deze echter niet verwijderen.
heb het al geprobeerd met norton en met hittman pro maar hij krijgt het er niet uit.
het gaat om dit bestand wat geinfecteerd is :
C:\WINDOWS\system32\winval32.dll

iemand die weet hoe ik het wel kan verwijderen?

Ik ben bang dat er wel meer geïnfecteerd zijn... Ik heb ook last gehad van paarden uit troje! Heb je niet toevallig Charlotte?? Dan is 't zomaar klaar...

indewarre
10-08-2006, 20:33
avg pakte hem bij mij wel

vwlunatic
10-08-2006, 20:48
staat helaas geen naam bij dus weet niet welke het is

breadfan83
10-08-2006, 21:18
is dr niet zoiets al www.pc-cillin.com ofzoiets waarmee je dat alles online kan detecteren en deleten?

danielle
11-08-2006, 08:40
Bij mijn ouders stond ie ook op de computer. Eerst niet veel van gemerkt, maar daarna deden verschillende programma's het niet meer. Uiteindelijk dus maar alles van de compu af gehaald en helemaal opnieuw geinstalleerd. We hadden daarvoor namelijk al van alles geprobeerd, herstellen etc. Niets hielp.

vwleusden
11-08-2006, 08:59
Kijk bij je actieve processen of hij daar draait, zo ja proces stoppen. Ga dan naar je bestand en hernoem hem even het bestand C:\WINDOWS\system32\winval32.dll naar bijvoorbeeld C:\WINDOWS\system32\winval32_old.dll

Kijk ook even in je msconfig (start-> uitvoeren -> msconfig) of daar programma's worden gestart die jij niet herkent. Anders kun je deze uitschakelen door het vinkje ervoor weg te halen.

Dan geef je je machine een reboot en kijk wat ie doet, het bestand zegt mij verder vrij weinig en heb er ook nog nooit van gehoord.

Mocht ie tijdens het starten geen problemen geven kan je hem verwijderen, wel problemen kan je gewoon naar je veilige modus en daar het bestand weer hernoemen.

vwlunatic
11-08-2006, 09:15
kun je dat ook ff in het jip en janneke taal uitleggen? :D
hoe kijk ik bij die actieve processen?

vwleusden
11-08-2006, 09:17
ctrl+alt+del -> taakbeheer -> tabblad processen :)

vwlunatic
11-08-2006, 09:25
zie alleen maar exe bestanden dus daar draait hij niet. wat nu?

vwleusden
11-08-2006, 09:57
je msconfig nazien op onbekende programma's.

Als je het bestand wil hernoemen of verwijderen, welke melding krijg je dan ?

vwlunatic
11-08-2006, 10:12
kan het niet hernoemen of verwijderen: toegang gewijgerd
er staan zoveel programma's tussen zou echt niet weten welke wel of niet er thuis hoort

Johan-dtc
11-08-2006, 17:06
ad aware ook al geprobeerd?, haalt bij mij vrijwel alles eruit

vwlunatic
11-08-2006, 20:04
hitman pro, maakt geloof ik ook gebruik van ad aware

indewarre
11-08-2006, 21:32
http://www.schoonepc.nl/optim/avgvirus.html

geloof me maar ik heb zelf het virus ook gehad deze is gratis

vwlunatic
13-08-2006, 12:01
ook deze heeft het er niet uit gekregen, maar ben wel verder gekomen met het soot/naam namelijk trojan horse dialer.28A en heb nu een bericht op pchelper.nl geplaatst