Log in

View Full Version : help? heb een gtd91 maar wil er een 1.9 tdi van mk3 inbouwen

RaymondHack
11-08-2006, 09:06
Hallo heb me vandaag 11-8-2006 ingelogd rij al bijna 4 jaar golf2 eerst een 1.6d nu een gtd met 345000km echt een zeer fijne auto en komt uit Duitsland.
er zit stuurbekrachteging op abs elecramen leer dus best een beetje luxe.
Maarrr volgens mij zijn de olie schraap veren echt ver weg rookt behoorlijk en word ook steeds slomer en gebruikt best veel olie.

Daarom wil ik nu een 1.9 tdi van een golf 3 inbouwen.
Ik weet dat hij er zo in past maar wat moet ik buiten het blok en de bak om nog meer verbouwen? electronica? schakelstangen? stuurbekrachteging ?

Ik heb op internet al maar golf 2 tdi te koop zien staan dus het moet te doen zijn hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.

zou graag een foto bij willen zetten maar heb nog niet uitgevonden hoe het moet. alvast bedankt Groeten Raymond

Richard
11-08-2006, 09:08
goed te doen. Staat nu een 1.9 tdi AHU te koop voor 350 euro

RubenD
11-08-2006, 09:34
Voor de elektronica maakt het ook nog uit volgens mij van welk bouwjaar je eigen Golf is en van welk bouwjaar je nieuwe blok is.

Kabelschakeling misschien? Weet het niet precies. Gebruik anders de search functie eens. Of vraag op www.tdiclub.nl

Verder kan Ron21 je vast goed helpen met de kabelboom.

Richard
11-08-2006, 10:02
blok 1z AHU is een mechanische dus gelijk aan je bestaande blok makkelijk en eenvoudig over te zetten. PD oftewel pompverstuiverts is een ander verhaal.

blok wat op marktplaats staan is dus de goede

Maarten
11-08-2006, 10:30
blok 1z AHU is een mechanische dus gelijk aan je bestaande blok makkelijk en eenvoudig over te zetten. PD oftewel pompverstuiverts is een ander verhaal.

blok wat op marktplaats staan is dus de goede

1Z of AHU heeft ook electronica, zonder wil het blokkie echt niet lopen.. of je kan de TDI ombouwen naar een mechanische TDI met bijvoorbeeld een pomp van een AAZ of Fiat 2.5TD

Richard
11-08-2006, 11:37
tuurlijk zit er een compu bij. maar heeft de motor die te koop staat ook.
mechanische pomp doel ik op

Tommy
11-10-2007, 19:31
Hoe zit het met de pedalen en bak? (electronisch gaspedaal? hydraulische koppeling? kabelbak?)

Ik heb een Golf II '84 diesel.... Ding is vrij gaar, en erg langzaam tegenover mijn Ibiza 110 pk met powerbox... Dus ik kom een cordoba TDI 110 pk voor niet veel tegen, ik meen '99.... 230.000 km... Maaaaaar, is dit beetje redelijk om te bouwen?

Ik zou graag mijn ori dashboard houden. ook door verlichting, stuur... De tellers zou ik wel om willen bouwen.

Is stuurbekrachting noodzakelijk?

Weet iemand zo of de fusees van de seat passen op mijn golf, want ik heb wel begrepen dat de draagarmen dezelfde zijn als mijn golf II, dus dan moet het passen...

(Heb op TDIclub.nl gekeken, maar het is zoooo uitgebreid met reacties, dat je nauwlijks er uit kunt halen wat nu echt werkelijk belangrijk is met de ombouw.)

Melvin
11-10-2007, 20:25
Vraag ik me ook af Tommy... Even over het elektronische gaspedaal, wat mijns insziens de enige reden is om op een andere inspuiting/pomp over te gaan (tenminste, dat is de reden van andere mensen), dat kan je makkelijk omzeilen natuurlijk...
Desnoods hang je ergens in je motorruimte het elektronische gaspedaal mechanisme op en maak deze met een hefboompje of whatever aan je huidige gaspedaal..

Benji
11-10-2007, 21:05
Dat gaspedaal zal niet zo'n probleem worden, je moet 1 kunnen vinden met potmeter en al. Maar kortste klap is een TDI met mechanische pomp. Pomp van een 1900TD geloof ik. De AHU is ook niet mechanisch hoor ;)
Versnellingsbak van de oude kan je misschien wel gaan gebruiken, die van een tdi zijn inderdaad met kabels.

Tommy
11-10-2007, 21:17
nou, dat vind ik allemaal nog niet zown probleem, de versnellingsbak en de pedalen krijg ik er wel in... maar de pedalen moeten nog werken dan.

Tommy
11-10-2007, 21:24
Vraag ik me ook af Tommy... Even over het elektronische gaspedaal, wat mijns insziens de enige reden is om op een andere inspuiting/pomp over te gaan (tenminste, dat is de reden van andere mensen), dat kan je makkelijk omzeilen natuurlijk...
Desnoods hang je ergens in je motorruimte het elektronische gaspedaal mechanisme op en maak deze met een hefboompje of whatever aan je huidige gaspedaal..

er hangt natuurlijk e.e.a. aan het pedaal met wat draden en een stekker... ;)

redbull
11-10-2007, 22:06
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=11727&highlight=redbull

heb ik zelf gebouwd moet nog ff nieuwe foto,s zoeken
had kabelschakeling van een corrado
en heb de twee pedalen van een g60 gebruikt rem en koppeling en daar het deel van een golf drie met de drive by wire er op pas gemaakt
zal foto,s zoeken ook over de inbouw die hou je te goed

redbull
11-10-2007, 22:57
ik zal ff het hele verhaal plaatsen.
ik had een moter van een golf 3 tdi van 96 die zonder start onderbreker.
zekering kast moet je van een 90er golf hebben die is het zelfde als een golf 3
hier past de draadboom van de motor op.
lichtdraadboom van een 90er golf 2 past ook zo op de zekering kast draadboom naar de achterlichten het zelfde verhaal van een 90er.
heb er een klok van een corrado ingezet ivm het dashboard dit was alemaal plug en play .had aleen geen gloeilampje.
maar als je het golf 2 dash in laat kun je een van een 90er golf 2 diesel die klok er in zetten past gewoon.
heb met de brandstof niks gedaan gewoon aangesloten op mn dieselfilter. motor is ook plug en play heb een motorsteun overgezet die van de versnellingsbak.
kun je van je oude motor overzetten. draadboom netjes weg werken en je moet het gat van je parvan groter maken dit ivm de grotere stekker van de comp.
pedalen heb ik een kompleet set van een g60 gekocht en daar het gaspedaal van een golf drie op gezet heb er de helft van afgeslepen en bij de golf drie het zelfde langs elkaar gelegd zodat de gaten overeen kwamen en zo weer trg geplaats in de auto.
is goed te doen als je het er alemaal uit hebt liggen dan zul je nog verbaasd staan van wat er alemaal overeen komt. schakelmechanisme van een corrado g60 er onder gezet is een kleine aanpassing bij het gat van je versnelligspook moet je als ik het goed het 2 nieuwe gaten boren.
stuurbekrachteging van een golf drie eropgezet moet je wel de stuurstangen van een golf 2 er opzetten zijn iets korter golf drie is als ik het goed heb aan allebei de kanten een halve centimeter groter.
mocht je nog vragen hebben stel ze maar gerust en laat je niet gek maken door al die spook verhalen je hebt een goede werkplek nodig en geduld. bij mij was het ook nog eens dat ze de draadboon in 4 stukken hadden geknipt
zo gaat dat op een sloop heb hem zelf doorgemeten en gesoldeert .
heb de radiator van een golf 2 diesel erin gelaten en de intercooler van een golf gtd intercooler gebruikt .zijn die boven naast het blok zit ,een corrado met een airco heeft die ook .heb er een foto bij gevoegd.
zorg ook dat je alle koelslangen erbij hebt want als je die bij de vw garage moet bestellen dan hou je hart maar vast ,dacht dat ze van goud waren zoveel vragen ze er voor.

deze foto is van een g60 maar het gaat om het idee van de intercooler

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MNRGMOL4.jpg

gr menne :thumbup: