Log in

View Full Version : Dimlicht problemen

Alex
12-08-2006, 11:55
Ik kwam er gisteren achter dat ik geen dimlicht meer op m'n Golf heb.
Erg fijn dat het weer eens in het laatste weekend van mijn vakantie moet gebeuren! :mad:

Ik heb het volgende gecontroleerd:

Lampjes zijn heel.
Zekeringen zijn heel.
Schakelaar krijgt op alle 2 de punten (stads-/dimlicht) spanning.

Omdat de grootlichtschakelaar wel eens bleef "hangen" (als je grootlicht uit deed, ging het dimlicht niet aan, na een aantal keer knipperen deed dimlicht het wel) heb ik deze schakelaar uit elkaar gehaald, schoongemaakt en de
contactjes opgeschuurd.

Helaas zonder effect...

Gaat het dimlicht nog via een ralais? Zoja welke, ik kom in m'n Hayens aleen een verklaring over de zekeringen tegen..

Wat zou het naast een eventueel relais nog meer kunnen zijn?

Het gaat om een Golf I GTI EG 1979/1980.

Alvast bedankt!

rekordc
12-08-2006, 12:48
Ik had bij mijn oldtimer ook zo iets, dimlicht werkte wel, kan wel de schakelaar gebruiken om het dim uit tezetten maar groot licht ging niet aan, ik heb een wissel relais in de leiding te plaatsen.
Als je wel het groot licht aan en uit kunt zetten kun je de mijn kunstje ook toepassen. De draad van je schakelaar naar het groot licht via een wissel relais aan sluiten. Op dit relais dan je grootlicht en je dim licht aansluiten.

Je kunt ook eens een andere schakelaar proberen.

Alex
12-08-2006, 14:12
Ik had bij mijn oldtimer ook zo iets, dimlicht werkte wel, kan wel de schakelaar gebruiken om het dim uit tezetten maar groot licht ging niet aan, ik heb een wissel relais in de leiding te plaatsen.
Als je wel het groot licht aan en uit kunt zetten kun je de mijn kunstje ook toepassen. De draad van je schakelaar naar het groot licht via een wissel relais aan sluiten. Op dit relais dan je grootlicht en je dim licht aansluiten.

Je kunt ook eens een andere schakelaar proberen.

Mijn grootlicht blijft trouwens niet aan, de hendel schiet terug, als dimlicht aan was, schoot ie niet terug..

Alex
12-08-2006, 15:17
Meten is weten.......Maar als je er niks van weet, weet je niet wat je meet... Zei m'n pa...

Helemaal mee eens..

De schakelaar bleek dus toch kapot te zijn :redface:

Even het een en ander door verbonden en ik kan rustig de nacht door..

Schakelaar gezocht! (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=23642)