PDA

View Full Version : ik heb per ongeluk m'n geluidsprogramma gewist, wat nu?


sanderz
12-08-2006, 12:17
ik was vandaag iets te enthouisiast bezig met oude programma's verwijderen van m'n computer en u heb ik geen geluid meer. iemand enig idee hoe ik dat op kan lossen. :redface:

alvast bedankt sander

Pedaalemmer
12-08-2006, 13:12
Even bij my computer rechtermuisknop dan properties en dan hardware en dan device manager. Als er een kaart niet juist geinstalleerd is word dit in het rijtje gelijk uitgelicht doormiddel van een geel vraagteken. Mocht daar Multimedia audio controller staan of iets in die trant dan is je geluidskaart niet juist geinstalleerd.
Even uitzoeken welk geluidskaartje je hebt. Betreffende website van de fabrikant bezoeken daar een support tabje uitpikken en de drivers van de geluidskaart downloaden. Deze installeren en je geluidskaart kan het ongetwijfeld weer doen.

Staat hij wel juist geinstalleerd dan kun je even bij Start -> settings -> Control Panel -> Sounds and Audio Devices het volume weer even aanzetten ;)

DeNB3rt
12-08-2006, 13:35
beter zou ik het zelf niet kunnen uitleggen, vorige week nog bij een oudere buur gedaan :)

sanderz
12-08-2006, 21:43
ik heb gevonden wat je hebt aangeven, maar ik nergens terugvinden wat voor geluidskaart ik heb. hoe kom ik daarachter?

alvast bedankt, sander

ps ik heb een Dell desktop

sanderz
13-08-2006, 14:40
probleem is opgelost :) bedankt voor je hulp.

charaf14
28-02-2010, 18:15
Luister mijn pc speeld wel liedje af van youtube en zo maar als ik tv wil kijken live op de computer is er geen geluid help me pleas :D :confused: :confused: :confused: :shake:

RubenD
02-03-2010, 23:34
Charaf, meld jij je hier nu speciaal aan voor deze vraag? We zijn geen PC Forum...

Zo niet, dan welkom hier.

Hoe krijg je het TV signaal binnen, via een TV kaart?

breadfan83
03-03-2010, 10:54
Geweldig dat tv kijken via de pc. Eerst krijg ik het beeld, en 'n seconde of twee later pas 't geluid. Lijkt wel of ik constant naar de Duitse RTL aan 't kijken ben. :D

Elke vijf minuten afsluiten en nieuw opstarten van de tv-viewer helpt iets, maar dat is ook niet ideaal. :tongue:

Ow, en welkom Charaf. PC met tv-viewer ingebouwd in je Golfje?

Martinus
05-04-2010, 19:27
hoewel de topicstarter al geholpen is, hebben sommigen hier ook nog wat aan:

wanneer er bij apparaatbeheer nog een apparaat 'open' staat waarvan je niet weet wat het is, volg dan de volgende stappen:
- klik met je rechtermuisknop op het niet (goed) geïnstalleerde apparaat
- kies eigenschappen
- ga naar het tab-blad 'details'
- selecteer 'Hardware-id's' uit het drop-down menu
- achter VEN zie je een code staan: dit staat voor de Vendor (fabrikant)
- achter DEV zie je een code staan: dit staat voor het Device (onderdeel)

beide codes kunnen gebruikt worden op de volgende site om bij de juiste fabrikant en apparaat te komen voor de juiste drivers:

http://www.pcidatabase.com/