PDA

View Full Version : mijn alarm systeem heeft storing...help!!!


G-eert-40
12-08-2006, 21:11
op mijn polo zit een vigilance alarm systeem. mijn probleem is dat het alarm niet afgaat, als het systeem op scherp staat. kan gewoon rustig de deuren, motorkap en kofferbak openen, zonder dat het alarm afgaat.

nou zat ik vanavond aan de schakelaar bij de motorkap wat te bewegen en ging toen af. ik vermoed dat de schakelaar niet goed meer werkt. mijn vraag is hoe deze schakelaar werkt? als de motorkap gesloten is, maakt de schakelaar geen contact. dus als je de kap opent, dan komt de schakelaar in. hoe werkt dat dan? er loopt 1 draad naar de schakelaar, loopt dan de stroom via het chassis weer terug? als de schakelaar in komt?

breadfan83
12-08-2006, 21:30
volgens mij is die schakelaar onder de kap juist dr voor om te voorkomen dat ze eerst de accu loskoppelen

G-eert-40
12-08-2006, 21:34
ja dat klopt. En als het sowieso al lukt om de motorkap te openen, zonder dat het alarm afgaat. Gaat het alarm wel af, als ze de accu loskoppelen.

maar zijn deze schakelaars massa maak contacten? dus als de schakelaar aktief wordt, loopt er een stroom van de draad, door de schakelaar, naar het chassis?

henri
13-08-2006, 08:16
alle schakelaars in jou auto zijn massa maak schakelaars.
en ja, jou motor kap schakelaar is kapot als het alarm niet meteen afgaat als je hem open doet, dat gebeurd vaker met die schakelaars