PDA

View Full Version : Hoe verbreden ze stalen velgen?

Kris Hoekstra
15-08-2006, 15:03
He vw freaks,

ik heb gister een setje stalen velgen van een golf 3 gekocht in 14'' voor onder me polo coupe.

Deze wil ik laten verbreden door van de Mik in Vinkeveen. Ben er gister al langsgeweest en heb een afspraak voor volgende week dinsdag.

Maaaar.... me vader en ik zitten nu constant uit te dokteren hoe ze die velgen verbreden. Ik wil dus dat me velgrand breder wordt, maar me vader zegt dat dit niet mogelijk is en dat ze gewoon een stukje ertussen lassen en dat daardoor de velg zelf alleen breder wordt.

De vriendelijke man in Vinkeveen vertelde echter weer dat de standaardbandenmaat aangehouden kan worden (breedte dan...)

Als ik hier op het forum kijk zie ik bij iedereen dat de stalen velgen een bredere velgrand hebben en dat is dus precies wat ik ook wil.

Verder vraag ik me ook af wat nou mooi is onder me polo coupe. Ik dacht zelf voor 7j achter 8j???? En desnoods rondom 7j.

Kan iemand me vertellen hoe het komt dat de velgranden bij iedereen breder worden en misschien plaatjes van 7j of 8j verbrede velgen???

Ik kom er echt niet uit :D

Kris.

vw dennis
15-08-2006, 15:15
Ze lassen er gewoon een soort brede ringen tussen.

Melvin
15-08-2006, 15:49
waarmee dus je velgrand breder wordt, zoals jij het wil... banden moet je ff kijken welke je er mooi om vind staan.... niet altijd passen de originele nog!

Kris Hoekstra
15-08-2006, 16:45
waarmee dus je velgrand breder wordt, zoals jij het wil... banden moet je ff kijken welke je er mooi om vind staan.... niet altijd passen de originele nog!

Ik hoop dat ik niet breder dan 185 banden hoef, ik weet niet precies of dit gaat passen. Deze week wordt de auto ook rondom 4cm verlaagd als het goed is.

Ik dacht zelf aan 185-45 R14 banden?? evt. een 50 serie

Kris.

Melvin
15-08-2006, 17:27
die past wss wel, als je niet enorm breed gaat... 195/45/14 of 195/40/14 is een mooi bandje en past tot 8j (bij sommigen ook om 9j maar is ERG strak)

Lexo
15-08-2006, 17:50
het ligt eraan hoe laag je polo is, mijn achterbanden lopen soms aan en ik heb 13 inch, naar 7J verbreed staal van vd mik met 175/50 bandjes.

ook de ET waarde is dan belangrijk, niet dat die nog klopt na het verbreden, maar ok.

trouwens, ik heb een foto'tje van 175/50 op een 9J velgje! echt bruut, maar ik zou er geen bocht mee durven maken..