PDA

View Full Version : Gti loopt eerst op 2 dan 3 en dan 4 cilinders


indewarre
19-08-2006, 09:32
Mijn broertje heeft een gti 8v en zijn auto loopt als hij hem start eerst op 2 dan op drie en dan op 4 cilinders het is opbouwend binnen een paar sec, en hij loopt ook maar iets van 185 A 190 kmh, weet iemand hoe dit kan?

golf mkII 16v
19-08-2006, 09:58
te lage openingsdruk voor de injectoren,vervuilde injectoren,waterkanaal lek naar de cilinders,vuil brandstoffilter

indewarre
21-08-2006, 21:42
Uppaah

Wahnsinn
22-08-2006, 10:25
Een Golf 2 gti 8v gaat vanuit de fabriek maar maximaal 190 ongeveer.

a.busser
22-08-2006, 10:28
Een Golf 2 gti 8v gaat vanuit de fabriek maar maximaal 190 ongeveer.

Dan vraag ik me toch af, wat er met die van mij gedaan is! die loopt 210! :eek:

vwleusden
22-08-2006, 10:36
RD/RV/PF/EV/2E ? doorhalen wat niet van toepassing is.

indewarre
22-08-2006, 21:14
ik weet niet wat voor type blok het is kunnen we niet vinden op het blok. is dit van belang voor zijn probleem dan?

Marco
22-08-2006, 21:28
Zeker belangrijk, omdat deze motoren allemaal anders worden "aangestuurd" om het zo maar even eenvoudig te noemen. Motornummer staat op het onderblok tussen de 3e en de 4e cilinder op een vlak stuk net onder de cilinderkop. Meestal even schuurpapiertje er overheen halen

Split52
22-08-2006, 21:32
en hij loopt ook maar iets van 185 A 190 kmh

Maar????? in een golf2???? Jij durft!

vwmk2driver
25-08-2006, 16:34
zijn de injectoren die lekke.

waarschijnlijk alleen bij warme motor en bij koude motor is het goed?
had de mijne oook nu de ms er op en starte en knap lopen

indewarre
28-08-2006, 16:51
nee als het koud is doet hij het ook, en het is een gx blokje

jettaake2
29-08-2006, 19:31
ik heb dat vroeger met golf 1 en scirocco gti gehad,was een benzine druk regelaar die zat in de buurt van de benzine pomp rechts achter onder de auto,en als die ver naar de ##### was dat bouwde die niet genoeg druk op en liep die eerst op een paar cilindertjes,kan ook de spinnekop zijn,en benzine filter en injectors of de benzine pomp brengt de druk niet meer op,dus versleten,maakt dat ook een hoog zoemend geluid,dit heb je ook meestal als de benzinefilter flink dicht zit,zet eerst eens een nieuwe benzine filter erin met injectorreiniger en dan eens afwachten wat ie doet.

indewarre
30-08-2006, 16:40
het rare is dat er een andere brandstofpomp op zit en goed is de brandstofdruk ruim voldoende is en er ook nieuwe boegies een verdelerkap en nieuwe kabels op zitten.
temperatuur sensor is vervangen en die van de nokkenas ook, HEELLLP!!

Marco
30-08-2006, 19:45
Weet niet of je het weet, maar GX is geen GTI blok. 90 pk

Bedoel je niet DX? Dat is er wel 1, 112pk

vwmk2driver
31-08-2006, 23:29
Weet niet of je het weet, maar GX is geen GTI blok. 90 pk

Bedoel je niet DX? Dat is er wel 1, 112pk


gx is een injectie motor net als de gti motoren alleen dan met lagere compressie en kleinere kleppen, dus minder vermogen maar wel gewoon mechanische injectie ;)

vwmk2driver
31-08-2006, 23:35
dubbel post sorry :redface:

indewarre
09-09-2006, 20:15
maar wat kan dan het probleem zijn?