Log in

View Full Version : swallowtail 5 deurs 1975

kelt
21-08-2006, 20:12
hallo
ik heb mij dus een swallow gekocht van 1975
eerste zicht was de wagen nog redelijk goed, maar bij nadere inspectie bleek dit toch niet zo
hierna de stukken die rot waren
- L en R dorpel
- R wielkas achter
- R vloer
- R ophangings bevestiging achteraan
- L en R hoek in het achterpaneel
- R binnenscherm
- Aanhechting voorplaat aan chassisbalken

Dit is echter allemaal al terug opgelast.
Op de foto zie je de staat van vorige week
Nieuwe foto's post ik straks wel.
Alles wordt nog wel vertind en daarna strak gezet.
Daarna epoxy erover en dan spuiten

grtz
Kelt

kelt
21-08-2006, 20:18
grtz
Kelt

Arnaud
21-08-2006, 20:24
:eek: dat laswerk! Vind je dat niet zonde dat die originele kitnaad er nu niet meer inzit?? Of is het overgezet?
Verder mooi laag! :cool:

Maarten
21-08-2006, 20:25
Halve auto is ongeveer nieuw weer dus :D

kelt
21-08-2006, 20:28
:eek: dat laswerk! Vind je dat niet zonde dat die originele kitnaad er nu niet meer inzit?? Of is het overgezet?
Verder mooi laag! :cool:

hoi
is overgezet, maar de kitnaad wordt er terug ingebracht na het vertinnen

grtz
Kelt

Edrik
21-08-2006, 22:39
Ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit komt te zien!
Belooft veel goeds dit!

DeNB3rt
21-08-2006, 22:56
leuk bak-en braadwerk!

Melvin
21-08-2006, 23:13
ja idd, zoals op cleaned gezegd door iemand, hoop dat je dit laswerk nog ooit netjes krijgt!

vwbullit
22-08-2006, 00:03
:eek: O M G :eek:

kelt
22-08-2006, 00:37
:eek: O M G :eek:

Wat scheelt er???

DeNB3rt
22-08-2006, 01:48
Vwbullit heeft last van het Novemberweer :D

Domi
22-08-2006, 04:13
tjonge jonge. Dit is toch geen opknappen meer. Moet je het bliik eens zien rechtsachter. Compleet vervormd en gedeukt. :eek:
Erg slordig gedaan dit. Zonde.
inderdaad bak en braadwerk.
Plaat werk is overgezet dus over een paar jaar kun je weer. :rock:

a.busser
22-08-2006, 06:18
Wel een gaaf stuur!

rallye16vt
22-08-2006, 07:22
Dat laswerk is inderdaad bagger, een plaat erover is zo weer verrot.
Jammer van zo'n golf.

PVPMK1
22-08-2006, 07:57
Ik wacht nog even met mijn mening te geven.
Maar ik ben wel zeer benieuwd naar het eind resultaat.
Het is natuurlijk wel een zeer mooie Golf uit 75 en dan nog een 5 deurs ook. :eek:
Ik hoop dat hij nog lang mag gaan rijden, nu je toch bezig ben zou ik hem gelijk maar grondig en netjes aan pakken. ;)
En neem de tijd voor zo een project, als je hier een beetje in de topics rond neust zie je dat vele aan zo iets toch een kleine 2 a 3 jaar aan bezig zijn.

Groetjes Patrick.

kelt
22-08-2006, 08:29
Dat laswerk is inderdaad bagger, een plaat erover is zo weer verrot.
Jammer van zo'n golf.

al het rot is wel volledig wegegslepen eerst he
Daarna is de nieuwe plaat op het gezonde stuk gelast.
Dit wordt later aangewerkt en vertind.
Volledig strak gezet Eprimer eover en dan zien we wel he.

Maar ja zoals reeds eerder gezegd, de opmerkingen zullen wel positief bedoeld zijn zeker :) :cool: .

Laat ons dan gewoon het eindresultaat afwachten he :cool: .

grtz
Kelt

Der Typ Siebzehn
22-08-2006, 11:18
Dit allemaal is eigenlijk de reden waarom dat ik me geen Golf 1 met kleine achterlichten zal kopen. Golf´s tot en met modeljaar`80 zijn natuurlijk specialer dan die met brede achterlichten, zeker die met de kleine chroombumpers, en al helemaal natuurlijk die zoals deze, de "swallowtails" dus. Maar het risico daarvan is me te groot, ik kan zelf niks, daarom bij mij alleen de Golf´s 1 met brede achterlichten.

Hopenlijk weet jij iets van jou swallowtail te maken, weer in oude glorie terug te brengen, succes ermee!

Domi
22-08-2006, 15:48
al het rot is wel volledig wegegslepen eerst he
Daarna is de nieuwe plaat op het gezonde stuk gelast.

Kaal plaatstaal opelkaar gaat van binnenuit rotten. Ook al heb je het behandeld. Het begint te zweten. Het beste was geweest om de het complete achterkantje eruit te halen en de nieuwe op de rand hechten .
Maar goed,eerste paar jaar heb je een leuk autootje totdat hij ineens aan de achterkant zwaarder wordt van de roestbulten en wratten die er doorheen komen.

Arnaud
22-08-2006, 18:15
Zijn de dorpels en de wielranden ook allemaal overgezet dan? Niet vervelend bedoelt hoor, maar dan heb je niet een swallowtail gered, maar vermoord! :redface:

Ik zou het nog herstellen nu het nog kan, hier ga je gegarandeerd erg veel spijt van krijgen, dat geef ik je op een briefje!

FolkertMk1
22-08-2006, 18:39
dit is geen opknappen maar vernagelen van zon mooie auto

kelt
22-08-2006, 19:34

dit is geen topic meer maar een zeverhoekje

wie het beter kan mag het altijd komen doen
praatjes maken ja dat wel en dan alles LATEN doen.

Maargoed, ik doe het zelf en zal het wel op mijn manier doen

Bedankt allen voor de GOEDE reacties en tot wederhoren

Kelt

Arnaud
22-08-2006, 20:10
dit is geen topic meer maar een zeverhoekje

wie het beter kan mag het altijd komen doen
praatjes maken ja dat wel en dan alles LATEN doen.

Maargoed, ik doe het zelf en zal het wel op mijn manier doen

Bedankt allen voor de GOEDE reacties en tot wederhoren

Kelt

Túúrlijk jongsen, wij zijn hier allen zo betweterig... jij bent degene die "het wel op jouw manier doet" en tips niet ter harte neemt, en dat terwijl je er blijkbaar op andere fora ook al op gewezen bent, wie is hier dan eigenwijs? ;)
En laten we eerlijk zijn: JIJ opent een topic over jouw auto, verwacht je dan alleen maar aahs en ôôhs?
Praatjes maken mag ik trouwens wel graag doen ja... verder ben ik 1e automonteur en in een goede bui wordt het lasapparaat ook weleens aangegooid. ;)
Maar goed, genoeg gepraat, ik zou zeggen: ga lekker door op je eigen manier en open weer een topic wanneer je opnieuw met de lasserij begint, medio volgend jaar ergens vermoed ik. Dag! :) :lock:

Split52
22-08-2006, 20:45

hij last het anders wel hoor....

Gert
22-08-2006, 21:10
Ja hij vernagelt niks want ik zie nergens nagels

Kortom : ieder restaureert op zijn manier .
Ik zou het persoonlijk ook liever anders zien maar ik heb zelf nog nooit gelast dus wie ben ik ?
Wat ik wel ooit heb gedaan is een koplamp vervangen.
Dus AUB niet zo'n aquarium lamp erin .. vlag op een strondschuit :D

Moroder
22-08-2006, 22:19
Hadden ze maar een Engels-wiel wat je over de auto heen kon rollen :rolleyes: . Et spul moet nog 'afgelast' worden zeker :D ?

Maarre succes met je project, hopen dat je er wat moois van maakt. Aangezien Swallow-tails aardig zeldzamer zijn geworden. Succes!!

Dennis@polo86c.nl
22-08-2006, 23:15
Aangezien Swallow-tails aardig zeldzamer zijn geworden. Succes!!

Er is maar 1 manier waarop ze nóg zeldzamer worden :)

Domi
23-08-2006, 04:09
: ga lekker door op je eigen manier en open weer een topic wanneer je opnieuw met de lasserij begint, medio volgend jaar ergens vermoed ik. Dag! :) :lock:

:iamwithst :woowoo:

FolkertMk1
23-08-2006, 16:49
grapjassen met het vernagelen!!!! dat heeft dus niks met nagels uit te staan
laten we het maar op een friese uitspraak houden (verprutsen)!!

karretje
23-08-2006, 17:26
Super respect.... :woowoo:

Als je ziet hoeveel roest,geweldig als het straks weer gewoon een nwe auto is! :)
Sommige denken:rijp voor de sloop.

Maar het is een auto die het verdiend weer helemaal gerestoureerd te worden. :rolleyes:

Veel succes,en hou de foto,s op het forum!!!

Groetjes!

Berserker
23-08-2006, 17:48
grapjassen met het vernagelen!!!! dat heeft dus niks met nagels uit te staan
laten we het maar op een friese uitspraak houden (verprutsen)!!

Het is volgens mij vernaggelen.....

Maja dat ze zelfs op cleaned negatief commentaar geven, normaal is het alleen maar:

-meer moe da nie zijn..

-een mooi velgske (bbs) en subtiel verlagen..

-deze ga ik volgen...

-ga zo voort...

-mooi droppe velgje eronder en AF

en zoals ook op jouw bakwerk werd gereageerd:
Hoho,sterk staaltje vakmanschap ze....echt top, komt helemaal goed precies!
@reply: nou dan weten we ook weer wat jij voor lulhannes bent kerel... :chair:

maja respect dat je t zelf doet, maar ik zou t toch maar weer eens allemaal eruit slijpen en weer eens opnieuw beginnen, en nu met puntlasjes werken en zorgen dat t materiaal niet krom trekt, en geen dubbel plaatwerk....

FolkertMk1
23-08-2006, 17:57
ja precies vernaggelen

karretje
23-08-2006, 18:13
Haha,ik zie het nou pas!!! :redface:

Dat achterpaneel is er zo overheen gezet! :eek:

Jezus,dat ik dat niet heb gezien...wel heel zonde ja,geef ,m dan gewoon aan mij! :D

Nee,maar zo een uniek exemplaar,doe er dan gewoon 10 jaar over.. ;),maar dan is het wel mooi.

DeNB3rt
23-08-2006, 18:21
cleaned:

-meer moe da nie zijn..

-een mooi velgske (bbs) en subtiel verlagen..

-deze ga ik volgen...

-ga zo voort...

-mooi droppe velgje eronder en AF

en zoals ook op jouw bakwerk werd gereageerd:

LOL @ cleaned quotes, das dus echt 100% juist :D

@ kelt,ik hoop dat het goedkomt!

OrginalOldskool
27-08-2006, 17:33
Ga je toch geen ruzie over maken zoiets het is zijn auto laat hem lekker ik had het ook op een andere manier gedaan tenslotte hij woont in Belgie!

René
27-08-2006, 17:37
tenslotte hij woont in Belgie!
:confused:

breadfan83
27-08-2006, 17:49
leuk project!

dit valt zeker onder de noemer "omgekeerde ratlook"

ratjes zien d'r van buiten niet uit, maar zijn technisch 100%
de jouwe ziet er dalijk netjes uit (en dat valt nog te bezien) maar is techniesch en onderhuids een grote prut

vind 't echt zonde wat je met de auto doet, en ik snap dan ook niet waarom je zo persee een Swallowtail moet nemen.
pak dan een mk2 die je dubbel pantserd ofzo, of wat frans...

nouja, 't is jouw auto, doe d'r mee wat je wil.
andere swallowtail rijders zullen iig wel blij met je zijn... door jouw project wordt hun Swallow weer een stukje zeldzamer exemplaar

steven16v
28-08-2006, 14:02
andere swallowtail rijders zullen iig wel blij met je zijn... door jouw project wordt hun Swallow weer een stukje zeldzamer exemplaar

Nou, denk dat hier niemand blij mee is. Zo'n zeldzame auto zo opknappen. Echt zonde.

Maar wie weet, misschien wordt het toch nog wat...

Arnaud
28-08-2006, 16:25
Maar wie weet, misschien wordt het toch nog wat...

Dan zal toch wederom de flex erin moeten, en ditmaal rigoreus!

rallye16vt
28-08-2006, 16:38
Dan zal toch wederom de flex erin moeten, en ditmaal rigoreus!

Oefening maakt meester :D

OrginalOldskool
28-08-2006, 18:16
:confused:

http://www.cleaned.be/forum/index.php?showtopic=7822&st=90

OrginalOldskool
28-08-2006, 18:21
Ik vind het ook jammer maar ja wat doe je eraan maar zo te zien in Belgie vinden ze dat mooi en dan denken ze niet na dat het eigelijk een zeldzame auto is die je origineel moet laten

DeNB3rt
28-08-2006, 19:35
In belgië vinden ze dat niet mooi...

ArjenE
28-08-2006, 23:24
nou... mooi gelast hoor :) (of is het met popnagels gedaan? :D )

ff plamuren en klaar! :rolleyes:

http://users.pandora.be/vwcollectioncars/swallow9.JPG

breadfan83
29-08-2006, 13:56
nou... mooi gelast hoor :) (of is het met popnagels gedaan? :D )

ff plamuren en klaar! :rolleyes:

http://users.pandora.be/vwcollectioncars/swallow9.JPG

da's een nieuwe rage Arjen, de Frankenstein-look

die jongen moet je ook alles drie keer uitleggen he :tongue:

René
29-08-2006, 14:05
je kunt het ook anders zien.... hij stond echt al een aantal jaar buiten in weer in wind bij Reinders op het plein.....rust roest....dus wat nou erger is?

einzer
29-08-2006, 14:18
Setje dikke bumpers of quartet set en klaar is kees.......

Gert
29-08-2006, 14:23
je kunt het ook anders zien.... hij stond echt al een aantal jaar buiten in weer in wind bij Reinders op het plein.....rust roest....dus wat nou erger is?
Als dat waar is kan die beter ermee rijden dan buiten staan wachten op de shredder

breadfan83
29-08-2006, 15:17
maar ik blijf erbij, dit baat geen enkele auto
zo gaat ie alleen maar verder achteruit

dit zijn die auto's die 't voor mensen zonder kennis van zaken gevaarlijk maken een oude auto te kopen. aan de buitenkant ziet ie d'r dalijk netjes uit, maar onder die nieuwe platen staat alles op instorten

't is niet alleen zonde van de auto die zo wordt "vernaggeld", maar ook van het geld en de tijd die in de auto wordt gestoken
doe 't dan in een keer goed, dan heb je d'r zelf ook veel meer, en vooral veel LANGER, plezier van

het is iig altijd beter dan de shredder, maar zonde blijft 't toch!
en wat we zeggen zal ook alleen maar goed bedoeld zijn, ook al komt 't d'r af en toe niet zo goed uit (jaja, haal frankenstein maar weer aan ofzo :D )

hoop gewoon dat je tot inkeer komt, en alsnog besluit 't zaakje grondig op te knappen.
het werk dat je d'r nu in steekt betaalt zich later ook wel weer uit
zij het niet financieel, dan is 't in het aantal jaren dat je d'r zelf plezier in hebt
iig succes d'r mee

Der Typ Siebzehn
29-08-2006, 17:05
http://www.cleaned.be/forum/index.php?showtopic=7822&st=90

:gives:

Moroder
29-08-2006, 17:37
Dit wordt wel allemaal door mij gedaan he (ben geen carrosier ook ni van opleiding )
heb al meerder wagens gerestoreerd en nooit klachtebn gehad nadien
Dit is ongeveer mijn 15de denk ik , dus als je het beter kan mag je gerust komen helpen he

Uhm een mens leert toch door ervaring? Iedereen heeft een kijk van wat goed en slecht is. Maar hoe was het in vredesnaam bij de eerste auto dan wel niet? :confused:

Arnaud
29-08-2006, 17:45
@Moroder, volledig mee eens. Kelt is denk ik een man die zich door niemand de les wil laten lezen. Hij hecht meer belang aan "alles zelf doen" dan aan een goed uitgevoerde restauratie, desnoods door een ander.
Als je doorleest in het Cleaned-topic kom je er zelfs achter dat hij al aan het nadenken is om hem in een volledig andere, niet-originele kleur te spuiten... :(

Moroder
29-08-2006, 17:49
@Moroder, volledig mee eens. Kelt is denk ik een man die zich door niemand de les wil laten lezen. Hij hecht meer belang aan "alles zelf doen" dan aan een goed uitgevoerde restauratie, desnoods door een ander.
Als je doorleest in het Cleaned-topic kom je er zelfs achter dat hij al aan het nadenken is om hem in een volledig andere, niet-originele kleur te spuiten... :(

Tja maar niet iedereen hecht evenveel waarde aan zeldzaamheid. Het is dan toch jammer dat je zo'n auto uitkiest, en niet een Golf 1 van '83. Dan heeft hij ten eerste een auto die minder zeldzaam is, en ten tweede een auto waar minder aan gelast hoeft te worden.

Maarja, laten we hem vertellen dat de kraan op de gasfles niet voor de grap erop zit, en dat die ook open kan :D .

Arnaud
29-08-2006, 17:53
Vertel hem dan ook even dat je met een flex ook (plaatwerk) kan snijden, en niet alleen maar (laspikken) afbramen. :D