Log in

View Full Version : Half dichte klep

VolkswagenRacing
13-04-2004, 12:03
Hallo..
Ik heb een vraag, Hoe hebben jullie die strip die in een half dichte klep gelast word aan de onderkant afgewerkt?

Dubbel gevouwen?

Hij lijkt me zo scherp/slap als ik m er zo in las.

VolkswagenRacing
13-04-2004, 16:04
Niemand die z,n eigen klep heeft gefixed? geen andere plaat werkers?

Of is het verstandiger om een dikker stuk staal daar voor te gebruiken?

g60lammert
13-04-2004, 17:03
Niemand die z,n eigen klep heeft gefixed? geen andere plaat werkers?

Of is het verstandiger om een dikker stuk staal daar voor te gebruiken?

ja is wel verstandig en dan een schuin kantje aan slijpen heb ik ook gedaan is wel goed gegaan

Erwin16v
13-04-2004, 19:40
Ik heb het niet zelf gedaan maar laten doen maar bij mij zit er een redelijk dikke plaat in gelast deze is sterk genoeg en zo dik dat hij absoluut niet scherp is

Marco
13-04-2004, 20:47
Bij mij is er een wat dikkere strip in gelast, deze was van zichzelf al niet scherp. Voor het beste resultaat moet je een stuk metaal nemen wat net zo dik is als het metaal aan de klep zelf. Dat is bij mij dus niet het geval. Je zou idd de rand om kunnen vouwen. LET WEL OP !! Zorg dat daar GEEN roest tussen kan komen, dus netjes afwerken

VolkswagenRacing
14-04-2004, 22:39
Ik heb een stuk blik uit de zijkant van een golf 2. Wat ik ff snel zag was het 1mm dik.
Persoonlijkt lijkt het me te dun (behalve als ik de onderzijde scherp vouw en een roest werend laagje geef :)) Maar waarom zou de orginele dikte van de plaat het mooiste resultaat geven?

Iemand die het anders heeft opgelost?

Marco
15-04-2004, 17:12
Omdat je dat het makkelijkste een beetje kunt buigen mocht dat nodig zijn. Achterklep is namelijk 2 kanten op een beetje bol, zowel van links naar rechts als van boven naar beneden

VolkswagenRacing
20-04-2004, 11:10
het stuk plaat komt uit een zij/achter scherm van een mk2 dus is even dik en loopt al een beetje in die bolling. Alleen ben toch echt en beetje bang voor roest als ik die ramd omgooi. Want daar moet dan ook aan gelast worden.

Mischien iemand nog tips?
(had m beter bij plaatwerk kunnen zetten)