PDA

View Full Version : Mistlampen plaatsen in dikke bumper, hoe te werk gaan?

RubenD
01-09-2006, 14:38
Hallo Allemaal,

Ben op dit moment bezig om mijn mistlampen te monteren. De gaten heb ik al in de dikke bumper gemaakt.

Nu is mijn vraag, zit de mistlamp in zijn geheel achter de bumper of zit het glas aan de voorkant dus moet ik de mistlamp door de gaten in de bumper schuiven?

Ik heb echt geen idee namelijk. En de mistlampen die ik heb komen uit china. Originele Hella lampen en steunen voor aan de binnenbalk. Die worden daar namelijk nog gemonteerd op de Jetta die er nieuw verkocht wordt (geloof ik). Maar de bumper moet er straks op en ik kom nu helaas niet echt verder.

Het gaat om deze mistlamp:
http://www.mijnalbum.nl/Foto%3DKMKFEVT8.jpg

Je hebt links en rechts aan de zijkant dus uitstekels, en je zit met dat stelschroefje. Hoe moet de mistlamp dus gemonteerd worden?

De steun:
http://www.mijnalbum.nl/Foto%3D7LPOPOEH.jpg
Deze moet toch in de binnenbalk of moet tie zo gezegd tussen de kunststof bumper en de binnenbalk in gemonteerd worden?

RubenD
01-09-2006, 15:00
Niemand, ik kom er niet echt uit namelijk!

RubenD
01-09-2006, 15:49
Ik heb de steunen net gemonteerd op de binnenbalk. Merkte direct daarna al dat je eerst de mistlampen zelf in de bumper moet zetten. Maargoed hoe moet dat, alles achter de bumper, volgens mij niet. Dat sluit namelijk voor geen ene meter aan.

RubenD
01-09-2006, 16:11
Nou zie dat er al genoeg mensen gekeken hebben, niemand een antwoord?

Net even eentje gemonteerd, dikke kieren. Het ziet er niet uit. Denk dat ik de bumper eerst maar weer terug schroef en dit topic even uit lees.

Ik leen namelijk morgen de auto van mijn pa, moet hij met die van mij rijden :D

Zijn vriendin zei laatst al dat de auto net als een straaljager klonk, vanwege het vele uitlaatgeluid. Word dus leuk als ze morgen een ritje moeten maken :rock:

corrado-usa
01-09-2006, 16:24
Heb je orginele bumper of is het een imitatie ??

RubenD
02-09-2006, 00:04
Ik gok immitatie. De bumpers zaten er al op toen ik de wagen kocht. Maar las ergens dat een originele bumper geklemd zat op de binnenbalk. Die van zit enkel vast met 4 schroeven.

Had 1 lamp gemonteerd, steun binnen in de balk, dus niet onder/tussen de balk en de bumper. Er zaten dikke kieren overal rond de lamp :chair:

De schuine kant van de lamp, de buitenkant van de lamp, als je voor de auto staat dus of helmaal links of helemaal rechts was schuiner als die zijde van de bumper. Daar was de kier dus nog vele malen groter als bij de andere zijden.

Maargoed moet ik dus een originele bumper aanschaffen?!

Alberto
02-09-2006, 08:14
je kan de steun heen en weer bewegen
daar door kan je de mistlamp zo mooi mogelijk in het gat zetten
een kier hou je
de steun beetje buigen en heen en weer schuifen voor het mooiste resultaat
mistlamp haak je achter de bumper in de steun
dus niet door het gat heen

orgineele bumpers herken je aan de las naat op de hoek van de bumper
imitatie zijn glad op de hoek ( en snel grijs )

RubenD
03-09-2006, 21:08
Maar is de pasvorm (voor de mistlampen wel te verstaan) beter bij een originele bumper? Of maakt dat helemaal niks uit?

Alberto
03-09-2006, 21:12
volgens mij niet ..teminste of je moet zelf nog het gat voor de lampen maken dan wel ff opletten
als er gaten in zitten moet het lukken