Log in

View Full Version : Om knetter van te worden, serieus stotteren onder de 2500 tpm.

Moroder
05-09-2006, 20:39
Hee allemaal,

ik zit weer eens met een probleempje...

Wanneer ik met de Golf rij, stottert deze constant. Normaal wegrijden zonder veel slippen met de koppeling is bijna niet mogelijk. Wanneer ik namelijk normaal weg zou rijden, houdt de motor plotseling in en gaat daarna met gierende banden er vandoor. In de 1e t/m 4de versnelling is het het ergste. Pas als ik 100-120 rij is het stotteren minimaal (vooral in de E/5).

Heb de ontsteking afgesteld volgens het werkplaatshandboek. Dus met de lamp bij een stat.toerental van 950 +/- 50. En met afgekoppelde onderdrukslang. Heb ook geregeld de co-schroef bijgesteld, zonder resultaat. Ook heb ik de ontsteking op gehoor bijgesteld. Same problem again..... De motor trekt verder goed, alleen bij lage toerentallen en constant gas doet het probleem zich voort.

Misschien wel handig:

Motor: 1800 Gx met Pf kop.
Carb: Tweetraps Keihin.

Misschien dat jullie het weten welk probleem het nou eigenlijk is :redface:

bolku
05-09-2006, 23:27
Ik denk dat het probleem zich in de carb. zit.....
Wat jij beschrijft klinkt als een te arm mengsel.
Hoe hoog staat het CO stationair?

Moroder
06-09-2006, 18:04
Ik denk dat het probleem zich in de carb. zit.....
Wat jij beschrijft klinkt als een te arm mengsel.
Hoe hoog staat het CO stationair?

Je hebt daar een punt, waar ik zelf ook al aan gedacht heb. Aangezien ik een lamda-meter in de auto heb kan ik het mengsel een beetje controleren. Stationair geeft ie ongeveer lambda 1 aan, maar zodra het gas wordt aangeraakt zakt de rijkheid richting arm. Pas wanneer de motor op toeren komt, en de tweede trap open gaat van de carb. gaat het mengsel weer richting rijk.

Hoe kan ik dit oplossen. Waarschijnlijk zit daar namelijk het probleem in...