PDA

View Full Version : montage daksierlijst


Golfzilla
15-04-2004, 15:49
dag mensen van het zonnige leven..........

heb een vraagje over de daksierlijst van de golf2
hoe zit deze gemonteerd???

zit deze met clipjes vast, of zit deze helemaal gelijmd??

ik heb een foto uit - akte - hierbij gezet, en daar staan 2 clips bij de daksierlijst (rode pijlen en onderstreept), maar zit deze echt met de clips of zit deze (ook) gelijmd???

wie kan mij vertellen hoe deze lijst gemonteerd zit??
(en dus ook hoe ik deze van mijn dak af haal en later weer monteer)

bedankt grtz Tijs

foto van akte (http://members.home.nl/tijsvanb/daksierlijst.jpg)

Carlos
15-04-2004, 15:51
zit gelijmd

Golfzilla
15-04-2004, 15:56
dus die lijst kan ik er gewoon af trekken en naderhand weer terug lijmen??

en welke lijm word daarvoor gebruikt.......is daar een speciale lijm voor of is de bizon-kit van de doe-het-zelfert op de hoek van de straat ook goed??

Carlos
15-04-2004, 16:10
De deur sluit tegen het rubber van de deurlijst aan. Dat gedeelte moet met kleefkit ingelijmd worden. Eerst de daklijst eraf halen en dan opnieuw erin zetten.
Dit is een zeer precies werkje anders blijf je waterlekkage houden!

Kit is van Teroson, je moet dan 9120w hebben (Teroson Patroon nadenkit wit) Karrosserie afdichtingsmateriaal.

Marco
15-04-2004, 17:28
Daksierlijst bij de watergoot zit geklikt, kijk nog maar eens goed. Tenminste aan de bovenzijde in de goot zelf. En bij de deur zit deze gewoon los als ik het goed heb.

Golfzilla
15-04-2004, 17:34
Daksierlijst bij de watergoot zit geklikt, kijk nog maar eens goed. Tenminste aan de bovenzijde in de goot zelf. En bij de deur zit deze gewoon los als ik het goed heb.

zit deze nu wel of niet gelijmd???

snap er nu niet veel meer van :S

ik kan mijn goot boven de achterraam redelijk "optillen", ik zou zeggen dat deze daar niet gelijmd zit, want ik trek geen lijm los ofzo, deze zit gewoon strak op het dak, maar niet "vast"

Golfzilla
15-04-2004, 17:44
okee, ben net even wezen kijken bij me auto,......

ik kan de gehele lijst van voor tot achter, vrij bewegen, dan zou deze toch niet gelijmd zitten, want als ik hard had getrokken had ik hem in me hand (ik neem aan dat het wel beter gelijmd zou zitten dan ALS het gelijmd had gezeten toch)

dus ik kan de hele lijst eigenlijk zo goed als optillen, op 2 plekken na, ergens halverwege de voorruit, en ongeveer 20/25 cm vanaf de achterklep. hier zou deze dan geklikt kunnen zitten.

bij de deur etc. zit deze idd gewoon los bij mij........

zit deze dus niet gelijmd, bij welke modellen is dat dan allemaal gebeurd, of is deze dakgoot nooit gelijmd???????????

Carlos
15-04-2004, 18:11
De deur sluit tegen het rubber van de deurlijst aan. Dat gedeelte moet met kleefkit ingelijmd worden.

leren lezen ;) Bouwjaar maakt niet uit naar mijn weten.

Marco
15-04-2004, 18:15
Ja maar eerst zeg je, zit gelijmd, terwijl niet de hele lijst gelijmd zit.

Carlos
15-04-2004, 18:23
Ja maar eerst zeg je, zit gelijmd, terwijl niet de hele lijst gelijmd zit.
Oke mijn foutje maar ik heb een duidelijke uitleg daarna :)

Golfzilla
15-04-2004, 18:37
zit er wel een deel gelijmd ??
heb het bij mezelf niet kunnen ontdekken, maar misschien weten jullie meer.

Carlos
15-04-2004, 18:52
Je moet de lijst lijmen van de astijl tot aan het einde van je deur. als je je deur open doet zie je de rubbere/stoffe rand die tegen je deur aansluit, tot dat punt moet hij in de kit. laat het ook een dag drogen en kijk of de rand netjes gelijk loopt met je deur.

Check de rooie lijnen daar moet ie gekit worden
http://home.planet.nl/~hopma255/Webpics/daksierlijst.jpg

Marco
15-04-2004, 19:26
Kijk, duidelijke uitleg :)

Daar zijn wel allen bij gebaat, zelfs ik :) Bij de diesel moeten een keer nieuwe op

Golfzilla
15-04-2004, 21:00
en die clip dingen worden ook nog steeds gebruikt, die zitten op de auto waar je die goot in klikt??? of moeten deze worden vervangen (nr 31 op de foto)

Marco
15-04-2004, 21:18
Ja, die worden dan ook nog gebruikt, die zitten vanaf de deur tot achteraan in de goot, weet niet precies hoeveel. Als ze heel blijven hoeft je ze niet te vervangen, maar het is een GEKLOOT van jewelste om ze erin te krijgen. Vast wel een handigheidje voor, maar nog niet ondekt

Golfzilla
15-04-2004, 21:32
Kit is van Teroson, je moet dan 9120w hebben (Teroson Patroon nadenkit wit) Karrosserie afdichtingsmateriaal.

waar is deze kit te koop??

bij de dealer, of hebben ze deze overal??

Fred
15-04-2004, 22:55
Ik heb meedere type2 golfies ontdaan van die strips, en niet een zat er gelijmd, ze zitten vastgeklikt met nylon *dingetjes* die in een soort rail vallen. Dit is zowel bij de 2 als de 4 deurs het geval.....Die rail loopt van onder bij de voorschermen tot achter bij de c stijl

Je kan beginnen met losmaken bij een van de portieren dan naar achter cq voor toewerken... :confused:

Tom-Mk2Vr6
16-04-2004, 15:07
Ik heb ze er ook af gehad, maar bij mij zaten ze ook niet gelijmd. Ze zaten gewoon met die clipjes vast geklikt.

Marco
16-04-2004, 19:06
Had ik TOCH gelijk :D

Erwin16v
16-04-2004, 20:38
Ja zitten helemaal geklikt en de witt kunstof clipjes zou ik er ff bij bestellen kosten niet zoveel en klikt je lijst er net even fijner en strakker op als je hem monteert en die lijst die druk je er zo in beetje slaan met vlakke hand maar goed tedoen

Marco
16-04-2004, 20:46
Mooi, dan is het nog eens te doen