PDA

View Full Version : Nieuwe methode auto-inbraken Stadskanaal


Golf_1_gts
11-09-2006, 18:03
Nieuwe methode auto-inbraken

In het Groningse Stadskanaal hebben de afgelopen weken zeker dertig auto-inbraken plaatsgevonden waarbij waarschijnlijk gebruik is gemaakt van een nieuwe inbraakmethode. Het ging om voertuigen met elektrische deurvergrendeling die zonder sporen van braak werden geopend. Dat heeft de politie maandag bekendgemaakt.

Volgens een politiewoordvoerder hebben de inbrekers verschillende merken en typen auto's geopend. "We staan voor een raadsel. Braaksporen zijn niet aangetroffen en ook getuigen missen we", aldus de woordvoerder. Agenten onderzoeken of er apparaten op de markt zijn, waarmee auto's met elektrische deurvergrendeling kunnen worden geopend.

bron: nieuwnieuws.nl

Voor onze forummers uit Stadskanaal, waren er nogal een hoop kan ik me herinneren :D

Erwin G60
11-09-2006, 18:42
Opletten dus hier in de buurt gelukkig zit er op de corrado een goed alarm en en geen deursloten:D Bedankt voor het plaatsen van het bericht ;)

Berserker
11-09-2006, 18:46
stonden toch laatst die Lopers op marktplaats te koop voor vw's en audi's dat was in groningen...

Golf_1_gts
11-09-2006, 22:21
Ja en de politie staat voor een raadsel :D

Erg moeilijk zelf te maken ook he. Men neme een potmetertje en een soort zender en je gaat alle frequenties langs. Iedere auto die daarna vrolijk naar je knippert met de lampen kun je zo leeg halen.
Dan is er verder nog de tennisbal methode. Men neme een tennisbal, maakt er een klein gaatje in...houdt deze tegen het slot aan en men slaat krachtig op de tennisbal.
erder zou het ook moeten lukken met een grote inductiemagneet om zo het relais om te zetten denk ik :D

Richard
12-09-2006, 06:54
Dan is er verder nog de tennisbal methode. Men neme een tennisbal, maakt er een klein gaatje in...houdt deze tegen het slot aan en men slaat krachtig op de tennisbal

werkt alleen op de cv die een pomp hebben die op lucht werkt

vwleusden
12-09-2006, 08:19
hahaha, nieuw in Stadsanaal...

Ze lopen daar dus echt achter.

evilnyntje
12-09-2006, 09:06
hahaha, nieuw in Stadsanaal...

Ze lopen daar dus echt achter.

:iamwithst

LRR
12-09-2006, 12:32
Niet te grappig he mensen !!! :hug: :hug:

Ik laat toch nooit iets in mijn auto liggen. Hooguit een paar (gebrande) cd's.
Ik heb dan nog liever dat ze hem elektronisch open maken, als dat ze met de schroevendraaier in het slot gaan zitten raggen.


Maar eigenlijk.........MOETEN DIE KLETSKOPPEN GEWOON MET HUN POTEN VAN ANDERMANS AUTO AFBLIJVEN !!!!!!!!!! :mad: :mad: :mad: :mad:


Groeten,

LRR

Marco
12-09-2006, 21:25
Ja en de politie staat voor een raadsel :D

Erg moeilijk zelf te maken ook he. Men neme een potmetertje en een soort zender en je gaat alle frequenties langs. Iedere auto die daarna vrolijk naar je knippert met de lampen kun je zo leeg halen.
Dan is er verder nog de tennisbal methode. Men neme een tennisbal, maakt er een klein gaatje in...houdt deze tegen het slot aan en men slaat krachtig op de tennisbal.
erder zou het ook moeten lukken met een grote inductiemagneet om zo het relais om te zetten denk ik :D

Das nou jammer, dat met dat potmetertje gaat echt NIET op. Het is namelijk niet de frequentie die bepalend is maar een tig cijferige code die via een standaard frequentie (meestal 433 Mhz) wordt verstuurd. Het vernuftige is, dat deze code "ALTIJD" anders is. Deze wordt gegenereerd door de handzender , deze versleutelt zijn id in deze code, de ontvanger in de auto herkent de reeks (de versleutelde code) ontcijfert deze en als het zaakje klopt (daarom moet je ook altijd je sleutels in laten lezen bij de dealer) gaat het slot pas open. Er zijn echt miljarden mogelijkheden met deze code, dus het is best knap dat ze er nu iets op gevonden hebben. Plus het blijkt ook lang niet bij alle auto's te werken

Anders was het wel heel erg makkelijk allemaal.....

Denk zelf dat het apparaatje wat dit mogelijk maakt gewoon alle bestaande codes achter mekaar af rammelt en dan gaat er vanzelf een keer iets open

René
12-09-2006, 21:42
bij mijn auto hebben ze alleen maar een schroevendraaiier nodig, wippen ze de plaatjes die we hebben gelast eruit en kruipen ze via de bodem naar binnen....

vw dennis
12-09-2006, 21:45
bij mijn auto hebben ze alleen maar een schroevendraaiier nodig, wippen ze de plaatjes die we hebben gelast eruit en kruipen ze via de bodem naar binnen....

Haha, dan zijn ze snel binnen :D

Gert
12-09-2006, 21:48
bij mijn auto hebben ze alleen maar een schroevendraaiier nodig, wippen ze de plaatjes die we hebben gelast eruit en kruipen ze via de bodem naar binnen....



uhm, gooi `t topic maar weg....laterrr

Kijk : dat vraagt om commentaar of lijkt het maar zo ?

René
12-09-2006, 21:53
lijkt maar zo... ben ff in een goeie bui, dus kan er wel tegen vanavond ;)

Golf_1_gts
13-09-2006, 12:54
Ik vind hem best grappig :)

vwleusden
25-10-2006, 14:16
Jullie kunnen weer rustig slapen voor 2 dagen, daarna zal hij wel weer vrij zijn. Die vent die ik gepakt had bij het inbreken in mijn auto heeft maar 1 gratis overnachting gehad.

Auto-inbraken helemaal niet mysterieus

De 'mysterieuze' golf van auto-inbraken waar Stadskanaal de afgelopen maanden door geteisterd werd, blijkt helemaal niet zo mysterieus als werd aangenomen. Tientallen auto's in de Groningse gemeente werden in een maand tijd zonder spoor van braak geopend en leeggehaald.

De politie vermoedde dat gebruik werd gemaakt van een nieuwe inbraakmethode, maar komt nu tot de conclusie dat alle diefstallen werden gepleegd uit niet-afgesloten auto's. De politie maakte woensdag bekend dat zij een 20-jarige man uit Stadskanaal verdenkt van de inbraken.

LinnieTDI
25-10-2006, 14:39
Ik hoorde het ook net op de radio :)

Zullen ze dan echt allemaal zo stom zijn geweest om de wagen open te laten?? Ergens wel logisch dat je het de politie/verzekering niet verteld maar hoe komen ze er dan ineens bij dat de wagens allemaal open zijn geweest? :redface:

breadfan83
25-10-2006, 14:54
Ik hoorde het ook net op de radio :)

Zullen ze dan echt allemaal zo stom zijn geweest om de wagen open te laten?? Ergens wel logisch dat je het de politie/verzekering niet verteld maar hoe komen ze er dan ineens bij dat de wagens allemaal open zijn geweest? :redface:

Dat zal die kruimeldief ze waarschijnlijk verteld hebben omdat ie zo hoopt op strafvermindering, en niet hoeft te vertellen dat ie da een leuk apparaartje voor heeft dat ie bij bekennen zou moeten inleveren.

Nu houdt ie dat apparaat fijn, waardoor ie over een paar dagen weer vrolijk aan de slag kan gaan.

vwleusden
25-10-2006, 14:58
Die hufter die ingebroken had in mijn auto had een bewerkte sleutel, alleen die heb ik hem afhandig gemaakt. Hij beweerde ook dat mijn auto open stond....

LinnieTDI
25-10-2006, 15:08
Ja zo iets dacht ik ook al, maar goed iedere randebiel kan dat zeggen, dus alles wordt maar gewoon aangenomen dus?? Na goed :tongue:

@ Bennie:
Afschieten die handel :headshot:

DeNB3rt
25-10-2006, 15:17
trieste zaak

en lol @ rené :D meesterlijke quote

breadfan83
25-10-2006, 16:07
Ja zo iets dacht ik ook al, maar goed iedere randebiel kan dat zeggen, dus alles wordt maar gewoon aangenomen dus?? Na goed :tongue:


Agenten worden niet betaald om te werken he. :rolleyes:

LinnieTDI
25-10-2006, 16:18
Dat zeg ik ook niet :)

Alleen uit jouw post blijkt dus ook dat ze hun werk slecht doen.....


Dat zal die kruimeldief ze waarschijnlijk verteld hebben omdat ie zo hoopt op strafvermindering, en niet hoeft te vertellen dat ie da een leuk apparaartje voor heeft dat ie bij bekennen zou moeten inleveren.

Nu houdt ie dat apparaat fijn, waardoor ie over een paar dagen weer vrolijk aan de slag kan gaan.