PDA

View Full Version : T3 kenteken vraagje


arnus71
13-09-2006, 20:50
Stel: je koopt een enkele cabine T3 bus met een schot tussen de bestuurders deel en de rest van de bus. De bus is op grijs kenteken maar je koopt hem als particulier.

Je wilt eigenlijk stoelen en/of banken achterin hebben.

Mag je dan het schot er tussen uit halen en banken achterin plaatsen? Of moet je de bus dan omkeuren naar geel kenteken?

sjampoo
13-09-2006, 21:17
Omkeuren. Aantal zitplaatsen veranderd (of beter: vermeerderd), en daarmee de inrichting van de auto.

Als je uit een 'geel' busje de banken sloopt, hoeft t niet aangepast, want het worden er alleen maar minder ipv meer.

Omkeuren stelt overigens minder voor dan je denkt.

Zeend
14-09-2006, 07:58
De keuring zal niet veel voorstelen, maar je moet dan wel een rest-BPM betalen!


Jens

arnus71
14-09-2006, 08:13
De keuring zal niet veel voorstelen, maar je moet dan wel een rest-BPM betalen!
Jens
Weet je toevallig wat dit zou voorstellen (de rest-BPM)? Aan wat voor een percentage moet ik dan denken?

Zeend
14-09-2006, 08:52
10% van de originele BPM-waarde: de originele BPM-waarde is dan weer 35% van de oorspronkelijke cataloguswaarde. Wat zal die zijn geweest, 30.000 gulden? => dan kom je op ongeveer 500 euro.

Je kan ook overwegen de T3 om te bouwen tot camper: dan betaal je maar een kwartaal belasting per jaar :D


Jens

arnus71
16-09-2006, 09:10
Dank je voor de info! :thumbup:

Na wat onderzoek dacht ik op de belastingdienst site te hebben gelezen dat je de volle BPM bedrag moet betalen (45,2% van de cataloguswaarde), maar dat zal dus alleen voor nieuwe bestelauto's zijn, dus niet 2e handse. Dit geldt dus voor het omzetten van grijs naar geel kenteken.

Ik heb nog niks kunnen vinden over of je ook een rest BPM moet betalen als je een bestelauto naar kamper om laat keuren. :confused:

Lijkt er op dit moment op dat ik eerder zou gaan voor het omkeuren naar personenbusje, kan ik er altijd evt. een kamper van maken!

hajee
16-09-2006, 17:10
van bestelauto naar kamper is altijd bpm betalen,
camper haalt de fiscale maten niet van enkelcabine, dubbelcabine en pickup.