PDA

View Full Version : VW Golf 2 Opbouw Kompressor en NOS


Golf_Kompressor
14-09-2006, 16:57
Hallo

Ik ben Danny aka Kleine.
Ik heb een Golf 2 G60.
Hier een paar foto's van mijn Golf
http://www.volksforum.com/albums/files/4/6/1/4/GroteFoto_WOREE8VB_283728.jpg



http://www.volksforum.com/albums/files/4/6/1/4/GroteFoto_SBRGQYB42322.JPG



Op deze Golf gaan we een Kompressor bouwen. (bij HR engineering te Doesburg tel: 0313-482100) (e-mail Hrengineering@xs4all.nl)
Eerst even zoeken, maar ik heb een kompressor gevonden.
Het is een eaton 207018.
Het is een nieuwe.
http://www.volksforum.com/albums/files/4/6/1/4/2006_0731Kompressor0011.jpg



Kompressor toen ik hem net had gekocht. Vondt hem niet genoeg glimmen.
Dus ja dan ga je bezig. Eerst helemaal glad geschuurd en daarna gepolijst.
http://www.volksforum.com/albums/files/4/6/1/4/2006_0730Kompressor0043.jpg



Na het polijsten.
http://www.volksforum.com/albums/files/4/6/1/4/2006_0802Kompressor0021.jpg



Daarna de oude ophangbeugel van de G-lader eruit gehaald.
http://www.volksforum.com/albums/files/4/6/1/4/Afbeelding128.jpg



Nieuwe beugel gefreest voor de Kompressor. Ziet hem onder op de werkbank liggen.
http://www.volksforum.com/albums/files/4/6/1/4/Afbeelding133.jpg


Even passen en ondertussen meteen de dynamo gepolijst.
http://www.volksforum.com/albums/files/4/6/1/4/Afbeelding136.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/4/6/1/4/Afbeelding137.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/4/6/1/4/SP_A0067_915513.jpg

Vervolg van dit project volgd

Iemand nog leuke ideeen of op of aanmerkingen laat het dan weten.

Berserker
14-09-2006, 17:06
Ik zie nog geen foto's....

corrado-usa
14-09-2006, 18:05
Welkom op het forum, ziet er goed uit.

Golf_Kompressor
14-09-2006, 18:39
Welkom op het forum, ziet er goed uit.

Dank je

Big_Mac_Mark
14-09-2006, 23:16
Vet project, vee succes...Maar ook even een paar fotokes van die prosche die daar staat :D

Richard
15-09-2006, 07:56
snap je keuze van een eaton niet, want je doel is pk's toch..aangezien je ook Met Nitrous Oxide wil gaan rijden..

steven16v
15-09-2006, 11:38
snap je keuze van een eaton niet, want je doel is pk's toch..aangezien je ook Met Nitrous Oxide wil gaan rijden..

Dat NOS compenseert de verloren pk's t.o.v. de compressor weer Richard. :D

Richard
15-09-2006, 11:42
ok/.. dus je wilt gewoon de standaard 160pk weer halen

steven16v
15-09-2006, 11:58
ok/.. dus je wilt gewoon de standaard 160pk weer halen

:D ;)

Erwin G60
15-09-2006, 12:42
Welkom en ben het met richard eens kwa pk,s had je beter je g-lader kunnen houden maar misschien heb je er wel een goeie reden voor :D

Richard
15-09-2006, 12:51
Hot rod in doesburg is toch specialist.. hebben ze geen advies gegeven?

Golf_Kompressor
15-09-2006, 16:59
Mijn G-lader was helemaal aan strond gedraaid.....
Heeft er nog geen jaar op gezeten... Hij draaide 1,4 bar.
Toen ben ik gaan zoeken naar wat anders en ja een Kompressor leek me wel leuk.
En als het goed is moet ik met deze Kompressor ook een druk van 1,1 Bar halen.......
Maar we zullen zien hoeveel Pk's hij heeft met Kompressor.
Als hij klaar is gaat hij meteen de rollerbank op, Bij HR engineering................

Richard
15-09-2006, 18:31
das juist het probleem van de compressors.. je moet voor een beetje druk met een kleine poulie draaien.. in notime de compressor stuk want ze zijn gemaakt op de mercedes om als ondersteuning te werken. tevens het hoogste wat ik op de rollers gezien en gehoord heb is de compressor die op blue rallye zijn rallye zat.. en dat waren iets van 175 pk op de krukas.. de verhalen van 230pk met een compressor zijn allemaal broodje aap, gewoonweg omdat het rendement van een roots compressor niet hoog is..

vwmk2driver
16-09-2006, 09:12
koppel komt er ook niet mee omhoog, of valt daar wel wat winst mee te halen ??

Golf_Kompressor
16-09-2006, 09:42
We zullen het allemaal wel zien wat hij doet met de Kompressor erop.......
Ga zowiezo naar de 250 Pk
Samen met de NOS is dit makkelijk te halen....

steven16v
16-09-2006, 09:59
Ga je nog verdere aanpassingen maken aan het blok. Denk/weet anders dat je blok niet lang heel blijft met 250 pk.

Golf_Kompressor
16-09-2006, 10:51
Er zijn al aanpassingen gedaan aan het blok.
Hij heeft al op de 240 Pk gezeten de G-lader drukte toen 1,4 bar......
Heeft ie nu al meer dan 1,5 jaar mee gereden....

GerardMkIIVR6
31-10-2006, 23:22
Is leuk een eaton je moet het doen omdat je het geluid mooi vind maar kwa Pk's werkt het niet super.
Het is in principe ook geen kompressor maar een blower want de wortels raken elkaar niet dus de lucht perst niet samen zoals een g-lader en vortech wel doet.

Mikkla
10-11-2006, 13:57
Ik mag toch hopen dat delen van de g-lader elkaar ook niet raken.
Blijft weinig van over op die manier....

Een Eaton perst de lucht wel degelijk samen, hoe geraak ja anders aan een overdruk??

Rallye-VR6t
10-11-2006, 18:17
Er zijn al aanpassingen gedaan aan het blok.
Hij heeft al op de 240 Pk gezeten de G-lader drukte toen 1,4 bar......
Heeft ie nu al meer dan 1,5 jaar mee gereden....


Dat is ook waarom jij je Glader hebt kapot gedraaid.
Een Glader is een luchtpomp, geen compressor.
Zal het simpel zeggen, de lucht de Glader maakt, moet je in de motor kwijt kunnen. Doe je dat niet, verlies je rendement.

240pk is met 1.4bar een teken dat de Glader teveel druk opbouwd, en de motor te weinig lucht op eet.
Daarmee sloop je de fragiele luchtpomp die Glader heet.


Een fatsoenlijke compressor die echt vermogen maakt op een 8V G60 motor, moet ik nog tegenkomen.
En het moet toch echt wel mogelijk zijn.

Reaper Kustoms
10-11-2006, 19:38
Dat is ook waarom jij je Glader hebt kapot gedraaid.
Een Glader is een luchtpomp, geen compressor.
Zal het simpel zeggen, de lucht de Glader maakt, moet je in de motor kwijt kunnen. Doe je dat niet, verlies je rendement.

240pk is met 1.4bar een teken dat de Glader teveel druk opbouwd, en de motor te weinig lucht op eet.
Daarmee sloop je de fragiele luchtpomp die Glader heet.


Een fatsoenlijke compressor die echt vermogen maakt op een 8V G60 motor, moet ik nog tegenkomen.
En het moet toch echt wel mogelijk zijn.

denk je ook niet dat zoiets lukt met een M95 eaton?

serge pot
12-11-2006, 20:19
ik zeg turbo ,kost geen mechanische verliezen en resulteert dus in meer krukas peekaas

Reaper Kustoms
12-11-2006, 22:09
en hoe zit dat dan met pk op de wielen????

Berserker
12-11-2006, 23:54
en hoe zit dat dan met pk op de wielen????

Meer krukas pk's in dezelfde auto zal ook leiden tot meer pk's aan de wielen, eaton neemt gewoon veel kracht weg van de motor en turbo niet...
Ik dacht dat jouw middle name turbo was???? :chair: ;)

steven16v
13-11-2006, 10:19
Ik dacht dat jouw middle name turbo was???? :chair: ;)

:D :D :D