Log in

View Full Version : Opel Ascona B 1.9 1977

OrginalOldskool
14-09-2006, 18:26
Misschien geen Vw maar wel mooi vroeger had ik ook altijd zulke auto's zijn me altijd goed bevallen ( Waarom ook niet Als je een Vw hebt kan je toch ook wel Opel rijden ) dus ik heb er weer één gekocht naar 14 jaar het is eigelijk een Opknapper hier en daar roest en hier en daar wat laswerk bij de dorpels
enz..

Het is een Toekomst projeckt af en toe doe ik wat ik heb er niet altijd tijd voor wat er nog gaat gebeuren moeten heel wat nieuwe onderdelen komen zoals chromen dingen plaatwerk vanalles

Nieuwe kleur : Geen idee wat misschien het orginele het moet wel een beetje bij de auto passen geen moderne kleuren dus eerst moet de auto nog op verschillende plekken worden gelast word op alle plekken gespoten

Velgen : Misschien laat ik de orginele wel opknappen ben er nog niet over uit velgen die moeten er ook bij passen dus niks moderns want ik hou van oud ook geen SR velgen en ook geen verlaging

Nieuw Chroomwerk : Bumpers zijn gedeukt en roestig en nieuwe raamlijsten en sierlijsten want ik hou van chroom

Nieuwe interieur : Niks moderns maar het interieur wat er nu is zit lijkt nergens op en zitten scheuren in

Nieuwe Plaatwerk : Overal zit wel een plekje dus dat word allemaal vervangen

Motortje loopt ook niet echt Soepel : Word dus helemaal gerviseerd nieuwe onderdelen

En verders komen er allemaal nieuwe onderdelen koplampen , grill , Spiegels en enzovoort

Hij moet net zo worden hoe hij uit de SHOWROOM kwam en word dus waarschijnlijk ook origineel wel met een andere kleur

Dus als iemand nog opmerkingen heeft of andere dingen meld het

foto's :

http://img161.imageshack.us/img161/2206/02asconazy1.jpg
http://img114.imageshack.us/img114/4268/ddd138fm3.png
http://img161.imageshack.us/img161/9429/01asconacq9.jpg

Arnaud
14-09-2006, 18:33
Ben benieuwd of je ditmaal wél echt een auto hebt Jelle! Gouden methode bij jou: "post eens even foto's??" :rolleyes:

By the way: ik meende toch echt dat Volksforum stond voor een Volkswagen-en-evetueel-aanverwanten-forum...

OrginalOldskool
14-09-2006, 18:35
Jelle de naam is Jan!

Arnaud
14-09-2006, 18:39
Het maakt niet uit welke naam je jezelf dit keer weer toedicht, je bent gewoon dezelfde flippo die hier vorig jaar onder de namen Golf-1974/VW-Fryslan/Golf-1/weetikveelwatnogmeer hele spookverhalen over allerlei "projecKten" postte... je leert het blijkbaar nooit, volgens mij krijg je er gewoon een kick van om gebanned te worden... :rolleyes:

OrginalOldskool
14-09-2006, 18:43
Het maakt niet uit welke naam je jezelf dit keer weer toedicht, je bent gewoon dezelfde flippo die hier vorig jaar onder de namen Golf-1974/VW-Fryslan/Golf-1/weetikveelwatnogmeer hele spookverhalen over allerlei "projecKten" postte... je leert het blijkbaar nooit, volgens mij krijg je er gewoon een kick van om gebanned te worden... :rolleyes:

Blablabla laat maar lekker lulllen als jij denkt dat ik steeds iemand anders ben kom dan maar met bewijzen wat denk je wel niet

Arnaud
14-09-2006, 18:49
"Blablabla? Bewijzen? Wat denk ik wel niet?" Ik hoef geen bewijzen, je schrijftaal en-wijze zegt genoeg. Maar vanaf dit punt zeg ik niks meer en laat ik het lekker aan de moderators over. :byewhore:

Arnaud
14-09-2006, 19:02
Post eens wat foto's van je daily. :)

Berserker
14-09-2006, 19:13
btw eerst had je arnauds onderschrift....

schuur vol oude volkswagens en sprak je over een swallowtail enzo, en nu heb je alleen nog maar een 80'er en een ascona....

leuke auto's die ascona's hadden we vroeger thuis ook, 2 stuks: 1voor niks gekregen en 1 voor 100 gulden, nooit problemen mee gehad, behalve beetje roest, later stond 1 van de 2 in de tuin voor onderdelen en voor ons om in te spelen...

Skywalker
14-09-2006, 19:16
Verplaatst naar Car Café.

[Big Brother mode on]

Arnaud
14-09-2006, 19:29
btw eerst had je arnauds onderschrift....

Dat klopt, maar hij was eerlijk eerst. :D Zijn er wel meer die in de gaten hebben hoe en wat, die nu zijn onderschrift ook gebruiken (oa. SponzeR).

Gert
14-09-2006, 19:33
Big Brothel is watching numero deux :D

Zeend
15-09-2006, 08:47
Gjeh,

vertel eens wat over de Rekord op de feauteau?

Monteer je ook hulpveren onder je Bahscona? Die zaten er ongeveer standaard onder

Jens

Richard
15-09-2006, 09:04
niks mis met oude opels..

Skywalker
15-09-2006, 13:13
niks mis met oude opels..
Nou, sommigen zijn net zo rot als âuwe VW-tjes hoor. :redface:

OrginalOldskool
15-09-2006, 13:44
Foto's van mijn Daily komen morgen misschien moet eerst nog even uitvinden hoe ik via de telefoon ze op de computer kan krijgen

Kevin20v
15-09-2006, 13:59
Als jij daadwerkelijk Jelle bent....

staat die daily hier tussen?

http://jelle.berenpaleis.nl/viewpage.php?page_id=10

Ik dacht namelijk dat Jelle deze golf had...

http://jelle.berenpaleis.nl/images/photoalbum/57.jpg

OrginalOldskool
15-09-2006, 14:19
Maar nog ideeen voor de auto ? Kleur , velgen? interieur

Ik zit wel te denken aan blauwe kleur dit mijn eerste Ascona van 1976 ook had dat was een van mooisten jammer genoeg had ik hem niet eens een jaar in bezit daarna werd hij van achteren total los gereden door een vrachtauto

Niet dat ik er gelijk aan ga beginnen maar ik gewoon even Showen dus het restraureren zal nu nog wel even duren

Zoiets moet het ongeveer worden :

http://img169.imageshack.us/img169/7537/ddd20qc4.jpg

Maar dan wel een andere kleur misschien komt er ook wel een kleur van Golf 1 of blauw op in ieder geval wel de zelfde velgen want het word wel een originele Ascona maar geen standaart met SR velgen dat zegt me niks misschien ook wel BBS of iets wat er ook op lijkt of ATS classics zwart met chroom

RubenD
15-09-2006, 15:25
Ben jij dezelfde als de starter van dit topic: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=22475 ? Of hebben jullie toevallig dezelfde avatar?

Ik vind deze opel niet zo mooi. Daarbij houd ik wel van extreme projecten. Zoals de Oranje Manta B met Volvo Turbo motor en buizenframe.

Maar wat vind je van die blauwe kleur zoals die op die Mk1 zit van die link hierboven, die vind ik wel mooi.

Tegen de grond met die Opel en dikke wielen zeg ik!

Skywalker
15-09-2006, 15:31
Off topic en reacties daarop verwijderd.
Als je geen Opel wilt zien op dit forum, dan klik je niet op thread met " Opel Ascona B 1.9 1977" als titel.
Zo lang bromfietsen kan, kan een Opel ook in Car Café.

On topic maar weer...

Pedaalemmer
15-09-2006, 15:58
Leuk ding...succes met de restore!

Lennart
15-09-2006, 16:00
Ik heb gister in een 6 cilinder Rekord uit 1969 gereden.. best geinig! Geen gordels enzo :D

OrginalOldskool
19-09-2006, 15:08
Auto gaat de stalling in ! Heb de tijd er niet voor en het geld , Ik heb ook nog een Golf van 1988 die ook nog word opgeknapt!

LinnieTDI
19-09-2006, 15:13
Toch Vw voorkeur? :tongue:

Succes dan maar he !

EDIT:
Dus je hebt een daily Golf uit '80,
een Opel Ascona én een Golf uit 88??
Of mis ik nu iets?

OrginalOldskool
19-09-2006, 15:25
nee ik heb wel meedere auto's maar de meeste auto's staan in de stalling dienen ooit nog eens worden gerestraureerd te worden ze mogen daar lekker oud worden ik kon ze in die tijd goedkoop kopen maar nu zijn sommigen veel meer geld waard dan vroeger!

Airtime
19-09-2006, 15:31
Zo lang bromfietsen kan, kan een Opel ook in Car Café.

Zolang je een Opel vergelijkt met een bromfiets, vind ik het prima! :tongue: :D

Ontoppik: Is hij te slecht om door de keuring te halen en ermee te gaan rijden? Dat zou ik proberen, tenminste!

Arnaud
19-09-2006, 16:31
Nou heb je nog steeds geen foto van je daily geplaatst. En ben dan ook wel benieuwd naar je zgn. verzameling, post daar ook eens wat foto's van!

OrginalOldskool
19-09-2006, 17:36
Mijn Daily staat even bij de garage alle andere auto's staan in stalling een eindje hier vandaan en ik heb geen goede foto camera bovendien je kunt er geen goede foto's maken en de meesten liggen uit elkaar dus het stelt weinig voor ik heb er gewoon geen tijd voor

OrginalOldskool
19-09-2006, 17:45
Zolang je een Opel vergelijkt met een bromfiets, vind ik het prima! :tongue: :D

Ontoppik: Is hij te slecht om door de keuring te halen en ermee te gaan rijden? Dat zou ik proberen, tenminste!

Zo slecht is ie niet hier en daar wat kleine stukjes erin lassen hij heeft nog APK hij heeft ook al wat gelopen het is ook al bijna 30 jaar oud APK tot Juni 2007 ik laat hem alvast even stallen voor de winter ik moet niet nog meer werk eraan hebben!

OrginalOldskool
05-10-2006, 13:46
Dit word de kleur!

http://img215.imageshack.us/img215/671/opelmanta19732pj9.jpg

En ik heb een setje Ats Classics aangeschaft die komener ook dus ook waarschijnlijk onder moeten worden opgeknapt dus zwart met chroom

Moet nog heel wat onderdelen komen

Maar dit is eigenlijk een SLOW projeckt! Om het zo maar te noemen auto gaat eerst voor een tijdje de stalling in! Bij de andere auto's!

Berserker
05-10-2006, 14:08
Ik stel voor dat je foto's post van al die andere auto's anders word je gebanned.....

we zitten hier niet meer op de kleuterschool, met het verhaal:"mijn vader zit bij de politie, en als je...."

Richard
05-10-2006, 14:19
waar komt ie vandaan.. ik heb een prima camera en rijd weekends wel eens een stukje met de vrouw en kid

Kevin20v
05-10-2006, 14:43
@ Richard: Toppie! :D

steven16v
05-10-2006, 14:45
Ik stel voor dat je foto's post van al die andere auto's anders word je bebanned.....

Ik ben voor. Ben benieuwd naar al die auto's in de schuur. :rolleyes:

maniacmark
05-10-2006, 16:01
ik ben echt ontzettend benieuwd
laat maar komme die fotoows
en anders worden ze al gemaakt zie ik....:D

RubenD
05-10-2006, 16:17
Maak dan gewoon even foto's van al je auto's die opgeslagen staan voor toekomstige restauratie. Dan ben je van het gezeur af!

Maar wel jammer dat die ook de schuur in gaat! Was wel benieuwd wat je er van gemaakt had.

levis
05-10-2006, 16:49
in ieder geval weet ie nu al wat voor kleur het wordt, dus das al een zorg minder. :D ben benieuwd naar zijn collectie.

Arnaud
05-10-2006, 17:34
Ja Jelle, nu kun je er niet meer onderuit hè! Kom op, gewoon even showen die collectie aan Richard, maakt die even een paar plaatjes ervan, zijn wij hier ook weer tevreden en hoef jij je niet steeds weer te verdedigen. Wat kan het leven toch makkelijk zijn!

OrginalOldskool
05-10-2006, 20:00
Ze allemaal in een stalling die stalling die huur ik en tenslotte het is er veel te donker en een eindje reiden en ze liggen allemaal uitelkaar dus het is eigelijk niet veel bijzonder ik heb ook nog een paar met een sloopverklaring staan , Dus slecht om foto's te maken en ik heb ook een goede digitale camera

Maar foto's van mijn Daily kan ik wel maken! Met de telefoon ik moet nog een kabeltje hebben ervoor dus dat moet ik nog even vragen aan iemand

Richard
05-10-2006, 20:05
heb een goede flitser..

Kevin20v
05-10-2006, 20:21
anders ik wel, een setje goede flitsers zelfs... Telelens is ook geen probleem om te regelen ;) Mocht dat niet genoeg zijn ook nog wel een stuk of 4 bouwlampen :D

Tiefleger
05-10-2006, 20:27
Kabeltje voor je telefoon????
Gewoon foto maken en naar je eigen email sturen en hopla daar heb je een foto.

Rene (tiefleger)

Arnaud
05-10-2006, 21:07
Ze allemaal in een stalling die stalling die huur ik en tenslotte het is er veel te donker en een eindje reiden en ze liggen allemaal uitelkaar dus het is eigelijk niet veel bijzonder ik heb ook nog een paar met een sloopverklaring staan , Dus slecht om foto's te maken en ik heb ook een goede digitale camera

Maar foto's van mijn Daily kan ik wel maken! Met de telefoon ik moet nog een kabeltje hebben ervoor dus dat moet ik nog even vragen aan iemand

Die daily is het probleem niet, eventueel geloven we dat nog wel. :iamwithst Die verzameling, daar zijn we zacht gezegd razend benieuwd naar en wat je al hebt gehoord, men wil wel uit elke hoek van het land komen om je even te helpen met de foto's. Want laten we eerlijk zijn, iemand die zo graag over zijn collectie praat wil deze ook wel even met deze schare autoliefhebbers delen, toch? :hug:

Berserker
05-10-2006, 22:31

dus je hebt een goeie digitale camera maar je zoekt een kabeltje voor je telefoon???? Kerel, pffff wat ben jij triest, niet net toevallig Netwerk gekeken? Pas je zo tussen allemaal mensen die in een droomwereld leven..

levis
05-10-2006, 22:46
@berserker, dat jij dat nog kon lezen zonder leestekens ;)

RubenD
05-10-2006, 23:39
Haha, hijs fijn.

Maar daarstraks had je geen camera (terwijl je al foto's had geschoten :S) en nu heb je wel weer een camera en die is goed maar daar wil je geen foto's mee maken dus ga je de telefoon gebruiken maar daar heb je geen kabeltje meer van?

Gebruik dan die camera, das makkelijk!

Ben erg benieuwd, net als de rest!

Kevin20v
06-10-2006, 08:08
:tongue: :rock:

sjampoo
06-10-2006, 08:19
Extra spannende verzameling? (http://www.reid.org/~dreid/Swallowtail/Owners/Owners.htm)

OrginalOldskool
06-10-2006, 08:43
Het zijn niet allemaal Vwtjes hoor ook : Ik spaar auto's van de jaren 70 en ook

Datsun 100A
Opel Ascona B
Opel Kadett C
Ford Capri 2
Ford Fiesta 1
Mazda 323
Audi 80
Mitsubishi Celeste

En nog wel een paar het zijn er wel veel maar ik heb ze in die tijd met mijn broer opgespaard ik kon ze goedkoop komen in de in de jaren 80 en begin jaren 90 ik kocht ze als opknappers allemaal en ik heb ze in gestald zodat ze daar oud konden worden en in de toekomst ooit te verkopen of een restrauratie

Maar offtopic dit

Slotje aangevraagd!

Kevin20v
06-10-2006, 08:51
dat is zwak, wij zijn ook wel geïnteresseerd in andere merken auto's..

Of je ze nou hebt of niet, je laat het nu wel overkomen dat je ze niet hebt :(

erg jammer

LinnieTDI
06-10-2006, 08:53
Want?

Edit: Kev de bis mich net veur hahahah

Airtime
06-10-2006, 08:56
Het zijn niet allemaal Vwtjes hoor ook : Ik spaar auto's van de jaren 70 en ook

Datsun 100A
Opel Ascona B
Opel Kadett C
Ford Capri 2
Ford Fiesta 1
Mazda 323
Audi 80
Mitsubishi Celeste

Slotje aangevraagd!

Nee toch? :( Ik begin nu toch ech wel benieuwd te worden naar je verzameling!

Area51
06-10-2006, 08:56
Ford Capri 2

Heee, doe mij hier eens foto's van !!

Kheb zelf een Capri 1 uit 1972, vandaar ...

Airtime
06-10-2006, 08:58
Heee, doe mij hier eens foto's van !!

Kheb zelf een Capri 1 uit 1972, vandaar ...

En als je dan toch bezig bent, maak dan gelijk foto's van de rest! :tongue:

Kevin20v
06-10-2006, 09:01
Hoe is die audi 80 eraan?? Ik heb nog een winterauto nodig :D

LinnieTDI
06-10-2006, 09:02
Lijkt me sterk dat je überhaupt geen foto's hebt van (een van) de auto's.
Maar je hebt natuurlijk wel normale foto's maar geen scanner zeker??

Airtime
06-10-2006, 09:03
Hoe is die audi 80 eraan?? Ik heb nog een winterauto nodig :D

Kan je daar gelijk je nieuwe velgen onder plaatsen! :woowoo: :D

Kevin20v
06-10-2006, 09:04
Kan je daar gelijk je nieuwe velgen onder plaatsen! :woowoo: :D

Jazeker! :D

sjampoo
06-10-2006, 09:04
Slotje aangevraagd!

Dus om verdere escalatie te voorkomen..