View Full Version : motorblok spuiten wat voor verf
retro daniel
19-09-2006, 17:53
ik ben begonnen met mijn project de golf 2 samen met fre 16v ook bekend hier bij volksforum .
we willen nu het blok netjes maken en even een nieuw kleurtje op zetten .
onderblok zwart de rest grijs.
wat voor verf kan je hier het best voor gebruiken.
gr daniel
vw dennis
19-09-2006, 18:07
Even de search gebruiken ;)
1.http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=22442&highlight=motorblok+spuiten
2.http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=22500&highlight=motorblok+spuiten
En voor het schoonmaken van je blok:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=20667&highlight=motorblok+spuiten
Succes :)
retro daniel
19-09-2006, 19:08
jo dennis bedankt
fre-golf1-16v
19-09-2006, 23:25
He Retro Daniel goed bezig heb je er zin in ?
retro daniel
20-09-2006, 19:16
ja zeker we doen maar 1 keer fre 16v dus dan we het ook goed
toch?
NickiGreenEyes
21-09-2006, 08:58
gewoon zwarte hammerite erop!!!
zit er bij mij al 3 maanden op, geen last van bladeren ook niet met de hoge druk reiniger afspuiten, blijft perfect zitten:D en dan hoef je motor ook niet warm te maken ofzo!!! nergens voor nodig!
gr. nick
gewoon zwarte hammerite erop!!!
zit er bij mij al 3 maanden op, geen last van bladeren ook niet met de hoge druk reiniger afspuiten, blijft perfect zitten:D en dan hoef je motor ook niet warm te maken ofzo!!! nergens voor nodig!
gr. nick
Iemand meer ervaring hiermee ???
Groeten,
LRR
Ja, dat gebruik ik al jaren op alle motorblokken die ik klaar maak en zelfs motoren die ik 5 jaar geleden gedaan heb zijn nog helemaal netjes!
Je moet het wel in meerdere dikke lagen aanbrengen, dan is het het sterkst.
Ik houd ongeveer 12 uur tussen de lagen.
MrMiljon
05-04-2007, 15:58
Ja, dat gebruik ik al jaren op alle motorblokken die ik klaar maak en zelfs motoren die ik 5 jaar geleden gedaan heb zijn nog helemaal netjes!
Je moet het wel in meerdere dikke lagen aanbrengen, dan is het het sterkst.
Ik houd ongeveer 12 uur tussen de lagen.
Even een beetje oude koe uit de sloot halen....
Mijn onderblok moet ook gespoten/geverfd worden maar met welk type hameritte
doe je dit? Ik neem aan die to 600 graden? En in hoeverre kan dit over roest? Ik maak het onderblok zowiezo goed schoon en zoveel mogelijk roestvrij maar er blijft altijd wat zitten. Stralen is ook geen optie want voordat je alle zooi er weer uit hebt... en mogen er dan toch nog wat korreltjes in zitten dan is dat niet erg goed denk ik.
classicline
05-04-2007, 16:56
Volgens hammerite is het mooi over roest ;)
Als je het blok netjes met de roterende staalborstel schoon maakt zal er weinig roest over blijven, ff goed ontvetten en dan idd meerdere lagen op brengen en ziet er als gelikt uit!
Hammerite kan de temperatuur gewoon aan ik heb het iig nog nooit zien afbladeren door de hitte.
En je kunt het gewoon bij de gamma en zo kopen in de gewenste kleur.
is waarschijnlijk niet het goedkoopste potje verf maar je zult er geen spijt van krijgen.
Je kunt het in spuitbussen kopen maar als je geduld hebt en een beetje handig bent met een kwast zou ik het er gewoon op verven.
word net zo mooi kun je alleen wat beter in de hoekjes komen en krijg je niet
van die plekken waar je per ongeluk met je spuitbus niet goed bij kwam;)
succes ermee.
MrMiljon
05-04-2007, 17:09
Volgens hammerite is het mooi over roest ;)
Als je het blok netjes met de roterende staalborstel schoon maakt zal er weinig roest over blijven, ff goed ontvetten en dan idd meerdere lagen op brengen en ziet er als gelikt uit!
Hammerite kan de temperatuur gewoon aan ik heb het iig nog nooit zien afbladeren door de hitte.
En je kunt het gewoon bij de gamma en zo kopen in de gewenste kleur.
is waarschijnlijk niet het goedkoopste potje verf maar je zult er geen spijt van krijgen.
Je kunt het in spuitbussen kopen maar als je geduld hebt en een beetje handig bent met een kwast zou ik het er gewoon op verven.
word net zo mooi kun je alleen wat beter in de hoekjes komen en krijg je niet
van die plekken waar je per ongeluk met je spuitbus niet goed bij kwam;)
succes ermee.
Bedankt voor de info :thumbup: . En kwasten is idd beter. Potjes zijn meen ik iets van 25,- Maarja hoevaak koop je nou zo'n potje.
carbreaker de autosloper
07-04-2007, 08:01
onderblok =watergekoeld word als het goed is niet meer dan 85 /100 graden...als ie 600 graden word kun je ook de auto weggooien ...gewone verf dus..
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.