PDA

View Full Version : ramen sluiten dmv van AB

awt74
22-09-2006, 01:33
ik heb een bora uit 99 met elektrische ramen welke ik van af buiten kan sluiten door de sleutel in het slot te doenen ca 3sec. nadat de deuren op slot zijn gegaan vast te houden.
kan dit ook via de AB? Ik heb er orginele (klap) sleutels bij....

Pedaalemmer
22-09-2006, 06:16
als de klapsleutel er orgineel is bijgeleverd dan is het na 5 seconden in houden van het knopje welke het slot opengooid je ramen die open gaan. Voor deze optie moet je wel rondom elektrische ramen hebben. Druk je op de sluit functie en je houd deze lang genoeg in dan sluiten je ramen. Bij audi is dit standaard bij auto`s met rondom elektrische ramen.

awt74
02-10-2006, 08:57
ff na gevraagd bij een bevriende Seat monteur.
hij kwam met de opmerking dat het sluiten van je ramen via je AB uitgeschakeld is ivm met de veiligheid. de ramen sluiten zich zonder dat je er toezicht op hebt, in het ergste geval zouden er kindervingertjes er tussen kunnen komen. want de ramen sluiten zich zonder de aanloop beveiliging en drukken dus gewoon door.
Ik weet niet of dit werkelijk zo is....

Wahnsinn
02-10-2006, 13:02
ff na gevraagd bij een bevriende Seat monteur.
hij kwam met de opmerking dat het sluiten van je ramen via je AB uitgeschakeld is ivm met de veiligheid. de ramen sluiten zich zonder dat je er toezicht op hebt, in het ergste geval zouden er kindervingertjes er tussen kunnen komen. want de ramen sluiten zich zonder de aanloop beveiliging en drukken dus gewoon door.
Ik weet niet of dit werkelijk zo is....

Kunt het testen... ;)

Marco
02-10-2006, 20:16
Wat ik weet is dat het bij de 2002 iebietsa van mn Pa idd niet via de ATB werkt

vw dennis
02-10-2006, 21:32
Kan je laten instellen bij de dealer, als je dan rondom elektrische ramen heb. Word het anders geprogrameert. En het is te activeren in de functie "Comfort Radiografische handzender" Maar hiervoor heb je wel uitlees apparatuur nodig. Hoewel ik niet 100% zeker weet of die bij alle model jaren van Bora kan. Dus maar even langs de dealert als je het zo graag wilt ;)

awt74
13-10-2006, 13:10
heb ff gesproken met een bevriend Seat monteur. hij meldde dat deze functie was uitgeschakeld ivm met beknellingsgevaar. als je normaal de ramen sluit via je bedieningsknoppen in de portieren zit er een beveiliging in die voorkomt dat het raam doordrukt als er iets tussen komt/weerstand veroorzaakt. Met het sluiten via je AB en via je sleutel in het portierslot zou de beveiliging niet in werking zijn. En de reden (volgens hem) dat men de mogelijkheid om je ramen via je AB te sluiten hebbn uitgeschakeld is dat je er niet altijd visueel controleerd dat er niks tussen komt, en met je sleutel in het slot je met je snufferd er boven opstaat en kan zien dat het veilig gebeurd.....