View Full Version : Golf 1.1
Hallo,
Ik had even een vraag: Ik keek vandaag even bij mn auto bij de motor, en zag toen dat er een pijpje lek is. Het pijpje loopt van de Carburateur naar de uitlaad.
Weet iemand waarvoor dit pijpje is? In mijn vraagbaak kon ik het niet vinden.
Al vast bedankt
VwPolo89
22-09-2006, 19:39
is het een buis die je zo kan verwijderen zonder iets los te maken? dan is het waarschijnlijk een buis om in koude temperaturen warme lucht naar de carburator te sturen.
anders moet je even een fototje posten van de buis die stuk is en de plaats waar die hangt.
Ik heb even een scan gemaakt van mn boek.
Het staat met oranje pijlen aangegeven...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/7/6/Carburateur.jpg
VwPolo89
22-09-2006, 20:18
ik heb het over een andere pijp denk ik :)
even wachten op advies van iemand anders dan :)
oke, bedankt voor je antwoord in ieder geval ;)
Ah, zie ook in fotoboek.
Die buis loopt niet zozeer van je carb naar je uitlaat, maar van het inlaatspruitstuk naar de uitlaat.
Een (klein) deel van de uitlaatgassen loopt bij jouw motor (70'ies/vroege 80'ies) via kanaaltjes in het inlaatspruitstuk naar de uitlaat.
Als het pijpje rot is, moet je het vervangen. Afdoppen kan, maar is zeker NIET aan te raden. Gewoon vervangen.
Oke bedankt voor je antwoord :) Ik wilde het ook gewoon vervangen.
Maar ik wilde even weten waarvoor het was ;)
Ah, zie ook in fotoboek.
Die buis loopt niet zozeer van je carb naar je uitlaat, maar van het inlaatspruitstuk naar de uitlaat.
Een (klein) deel van de uitlaatgassen loopt bij jouw motor (70'ies/vroege 80'ies) via kanaaltjes in het inlaatspruitstuk naar de uitlaat.
Als het pijpje rot is, moet je het vervangen. Afdoppen kan, maar is zeker NIET aan te raden. Gewoon vervangen.
Het lijkt mij dan een soort van EGR? Een deel van de uitlaatgassen opnieuw mee laten verbranden om de uitstoot omlaag te halen...?
Het lijkt mij dan een soort van EGR? Een deel van de uitlaatgassen opnieuw mee laten verbranden om de uitstoot omlaag te halen...?
Nee, geen EGR.. we're speaking the late 70'ies here!.. Het zijn 2 kanaaltjes, die langs/tussen/over de inlaatkanalen lopen. Ze verwarmen daarmee het alu van het inlaatspruitstuk, en daarmee de inlaatlucht/carb etc. etc.
Er komt dus GEEN uitlaatgas bij de inlaatlucht.
om bevriesing tegen te gaan bijvoorbeeld?
om bevriesing tegen te gaan bijvoorbeeld?
Nee, gewoon om hem beter te laten draaien in koude omstandigheden.
oke..ik ben al bezig om hem er af "proberen" te halen...er zit natuurlijk een bout weer helemaal vast ;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.