View Full Version : Vraag over inbouw afstandsbediening.
flat4_85
26-09-2006, 20:42
Ik moet voor een vriend een afstandsbediening inbouwen op de portiervergrendeling,nu heeft hij een universeel autostyle setje gekocht.Op het schema staat dat er op de kabels naar de motor een draad naar "open" moet,de ander op "close",maar hier zitten ook twee kabels aan die op de plus aangesloten moeten worden,heeft iemand een idee welke plus?(en waar dande open en close draad op?)Volgens mij is het een plusgestuurd systeem,als je de cpv bedient met de spanningszoeker op massa,gaat het lampje branden(klopt toch?).De andere draden zijn massa,constante plus en twee voor naar de knipperlichten(waar moeten deze?)Kan iemand me helpen,het moet morgen erin,hij gaat donderdag op vakantie dus het wordt haastwerk,alvast bedankt.
flat4_85
27-09-2006, 10:13
Niemand?Please help me!!Het gaat om een autostyle setje TE166F,een schema is op www.autostyle.nl onder downloads te vinden.....
Ik moet voor een vriend een afstandsbediening inbouwen op de portiervergrendeling, nu heeft hij een universeel autostyle setje gekocht.
Op het schema staat dat er op de kabels naar de motor een draad naar "open" moet,de ander op "close".
Maar hier zitten ook twee kabels aan die op de plus aangesloten moeten worden,heeft iemand een idee welke plus(en waar dan de open en close draad op)?
Volgens mij is het een plusgestuurd systeem,als je de cpv bedient met de spanningszoeker op massa,gaat het lampje branden(klopt toch?).
De andere draden zijn massa,constante plus en twee voor naar de knipperlichten(waar moeten deze?).
De knipperlicht kabel moet je aansluiten bij je knipperlicht hendel. Alleen moet je wel met een diode werken zodat de stroom niet 2 kanten op kan gaan. Krijg je anders een heel raar knipperlicht van. Vlogens mij kun je het ook aansluiten op je gevarendriehoeklicht maar ik zou dit eerst mooi achterwege laten.
Er zit dus al centrale vergrendeling op de wagen? Als je de sleutel in de bestuurdersdeur doet gaat alles van of op slot?
Vanaf de regelunit kun je dus de paarse en gele draad laten vervallen. Als het systeem inderdaad plus gestuurd is, dit weet ik niet, geen kaas van gegeten en je hebt niet vermeld om wat voor een auto het gaat. Dan zul je schema 2 moeten gebruiken. Op de bovenste stekker moet je dus groen/geel en blauw/geel aansluiten op 12+ Dan kun je groen/wit gebruiken om te sluiten en blauw/wit om te openen. Je moet dus 3 kabels aansluiten op de + v/d accu.
Of is het een vacuumsysteem? Naja centrale vergrendeling heeft toch ergens een regelsysteem. Die moet je dan gaan aansturen. Als er achteraf een Votex module in bijv een VW aangesloten wordt op de bestaande CPV dan moet je die ook aansluiten op het aanstuurapparaat.
Succes iig geval.
flat4_85
27-09-2006, 10:50
Het gaat om een mazda 323 van het laatste type(geen mazda 3),dus die twee draden voor open en close op de kabels naar de motor van het slot en die andere twee op de constante plus?Dit was mijn eerste gedachte ook al,maar begon te twijfelen.Als ik het slot bedien (spanningszoeker op massa) dan krijg ik op twee kabels spanning,een bij open en de ander bij sluiten.Iig al bedankt!!!!
Zonder een beetje te proberen kom je nergens, zoiets moet het toch worden. Je zult toch altijd de stroom die je aanvoert ook weer af moeten voeren. Dus met open loopt de stroom bijvoorbeeld links om en met sluiten bijvoorbeeld rechtsom. Zo moet je dat zien volgens mij.
flat4_85
27-09-2006, 15:03
Ja precies,maar ik ben niet super met electrische dingen en dan vraag ik liever eerst voordat ik het inbouw,het zal wel goedkomen straks!!Thnx
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.