View Full Version : VR6 trekt naar rechts
Beste mensen, Ik heb nu al een tijdje een vr6 die naar rechts trekt, banden vervangen uitgelijnd maar helaas heeft niks geholpen. Volgens de uitlijn spec. is er zo gauw niks kroms te ontdekken.
Ik weet van de auto dat hij rechts voor schade heeft gehad.
De auto stuur ook makkelijker naar rechts dan naar links
Heeft iemand een idee !?
Kan het in het stuurhuis zitten dat daarbinnen een klep vastzit ofzo
Bedankt voor de evt. reactie(s)
:rock:
Der Typ Siebzehn
27-09-2006, 20:17
een klein misverstandje...... :rolleyes:
laat hem nog eens goed uitlijnen en laat controleren of je subframe geen tik heeft mee gekregen.... of een rem wat iets aan loopt of dat er iets krom is. als je rechter wiel iets verder na achteren staat dan je linker wiel dan valt hij makkelijker na binnen, waardoor hij mogelijk makelijker gaat sturen,
succes ermee
Jurgen Santana
27-09-2006, 20:45
Liggen je draagarmrubbers er niet uit?
snellesjaak
27-09-2006, 21:21
Zware passagier aan de rechterzijde? :D
vw dennis
27-09-2006, 22:08
Gelijke banden? (Merk, profiel, ect)
Gelijk profiel?
Goede bandenspanning?
Speling op de wielen?
Wielen die zwaar draaien? (remmen die niet goed loskomen)
Alle rubbers nog goed?
Draagarmen nog in de goede vorm? (ivm de schade)
Trekt die al naar rechts sinds je hem heb?
Gelijke banden? (Merk, profiel, ect)
Gelijk profiel?
Goede bandenspanning?
Speling op de wielen?
Wielen die zwaar draaien? (remmen die niet goed loskomen)
Alle rubbers nog goed?
Draagarmen nog in de goede vorm? (ivm de schade)
Trekt die al naar rechts sinds je hem heb?
Volgens de uitlijnman zijn de draagarmen niet krom
Ja hij trekt al naar rechts sinds ik hem heb.
Als het subframe krom is is dat dan nog te fixen ?
Remmen zijn vernieuwd
Banden, spanning, uitlijning allemaal perfect
Toen de auto op de brug stond en ik met de wielen stuurde voelde ik ook dat de ene kant zwaarder ging dan de andere !
Weet iemand misschien een adresje om hier eens goed naar te laten kijken :redx:
Cleveringa
28-09-2006, 13:45
Heb zelf een golf 3 gt tdi, die ook naar rechts trekt..... heeft ook net nieuwe banden, nieuwe draagarmrubbers, nieuwe schijven etc etc. Heb hem nu voor de 2e keer laten uitlijnen bij een ander bedrijf, maar hij trekt ook nog steeds naar rechts.
Het rare is dat hij dat niet altijd gedaan heeft, zat eerst een zeer lage verlagings set onder, toe was er niks aan de hand.
Nu set er ook een verlagingsset onder maar die heeft wat meer comfort, en sinds dien trekt hij naar rechts....
vw dennis
28-09-2006, 14:02
Als het subframe krom is, zal je hem moeten vervangen. Zoek naar roest op het subframe, daar zit meestal dan de schade
Jurgen Santana
28-09-2006, 15:15
Als het subframe krom is en de auto is goed uitgelijnd zou die ook niet moeten trekken.
Volgens mij moet deze topic toch echt naar Golf en Vento MKIII verplaatst worden :giggle: :lmao: :beer: :stupidme: :wink: :D
Greetz Ruud
vwbullit
28-09-2006, 16:45
Als het subframe krom is en de auto is goed uitgelijnd zou die ook niet moeten trekken.
precies zou na uitlijnen goed moeten sporen.
wat doet hij als je rijd en gaat vol in de ankers??
moet hij diezelfde kant op trekken.
of je hebben geen goede monteur die hem heeft uit gelijnt.
waar kom jij vandaan dan?
precies zou na uitlijnen goed moeten sporen.
wat doet hij als je rijd en gaat vol in de ankers??
moet hij diezelfde kant op trekken.
of je hebben geen goede monteur die hem heeft uit gelijnt.
waar kom jij vandaan dan?
Kom uit Utrecht, als ik rem merk ik bijna niet dat hij naar rechts trekt. De wielen lopen goed vrij dus het is niet een rem die blijft hangen.
Zou het in het stuurhuis kunnen zitten ? Omdat ie ook zwaarder naar links stuurt ?
:goodpost: NIemand meer een suggestie ??????????
Remservice Utrecht proberen ?
Namen altijd de tijd voor mij . Geen idee of ze nog bestaan .
Jurgen Santana
29-09-2006, 18:27
Remservice Utrecht proberen ?
Namen altijd de tijd voor mij . Geen idee of ze nog bestaan ..
Als ze uit jou tijd stammen vrees ik het ergste :tongue:
ik heb ff op mijn vr6 gelet en de mijne doet het ook
\alleen mijne is 1000% schade vrij
hij doet het sinds ik de borbet T tjes eronder heb:S
vw dennis
03-10-2006, 17:44
ik heb ff op mijn vr6 gelet en de mijne doet het ook
\alleen mijne is 1000% schade vrij
hij doet het sinds ik de borbet T tjes eronder heb:S
Eigenlijk moet je met andere velgen (met andere waardes) ook uitlijnen
Jurgen Santana
03-10-2006, 17:49
Eigenlijk moet je met andere velgen (met andere waardes) ook uitlijnen
Das onzin, je lijnt de stand van de wielen uit. Die veranderd niet als je er andere velgen onder zet.
vw dennis
03-10-2006, 18:03
Hoe verklaar je het probleem van Nefret dan? ;) Mits die verder natuurlijk aan de uitlijn eisen voldoet (bandenspanning etc.)
Jurgen Santana
03-10-2006, 18:06
Al zou jou theorie kloppen, als je dan nieuwe wielen met andere waardes zou monteren, zowel links als rechts zouden de afwijkingen elkaar opheffen waardoor de auto nog steeds rechtuit zou rijden.
Cleveringa
03-10-2006, 18:45
Mijn golf gt tdi trekt dus ook naar rechts, sinds ik er een andere verlagings set onder heb gezet.
Daarna is hij bij twee verschillende bedrijven uitgelijnt, maar hij trekt nog steeds naar rechts..... Ga morgen proberen mijn rechtervoor poot aan te draaien, want volgens mij zit die `los` en trekt hij daarom naar rechts....
vw dennis
03-10-2006, 18:46
Al zou jou theorie kloppen, als je dan nieuwe wielen met andere waardes zou monteren, zowel links als rechts zouden de afwijkingen elkaar opheffen waardoor de auto nog steeds rechtuit zou rijden.
Ja inderdaad hier heb je wel gelijk :redface: :)
Hoe verklaar je het probleem van Nefret dan? ;) Mits die verder natuurlijk aan de uitlijn eisen voldoet (bandenspanning etc.)
alles klopt gewoon
enige wat anders is is de 9j achter
maar goed
dat is weer achter
heeft weinig met je voorvelgen te maken
hiervoor had ik de azev a van 7.5j voor
en nu de borbet t van 7.5j voor
en banden overlaten zetten
dus aan banden kan het ook niet liggen
hij trekt best naar links en naar rechts sturen is best stugger dan naar links sturen
uitlijnen wil ik zo ie zo voor de zekerheid nog een keer doen alleen moet ik wel kijken WAAR ik dit ken doen in amsterdam
kom de meeste bruggen niet op met mijn verlaging
MAAR EEEEEEEEEEH geen suggesties dus meer ????
Jurgen Santana
04-10-2006, 17:10
Volgens mij staat alles hier wel zo'n beetje genoemd. Je zou je stuurhuis nog na kunnen kijken aangezien je zegt dattie de ene kant op lichter draait dan de andere.
Hey jongens,
Een tijd terug heb ik hetzelfde probleem hier eens gepost. Het schijnt een probleem te zijn dat alle vw's uit die serie kennen en als het er eenmaal inzit krijg je het er nauwelijks meer uit. Het enige wat ik nog kan doen is de schokbrekers vervangen want die is rechts wat slechter waardoor hij nog meer meer de neiging heeft naar rechts te trekken. Mijn neef werkt bij de anwb en die geeft aan dat een aantal van de golf3 variantjes die ze daar hebben precies hetzelfde probleem hebben. Gewoon accepteren want er is niets aan te doen. Je kunt alleen proberen zaken als zachte banden, slecht gebalanceerde wielen, slechte schokbrekers te voorkomen.
Hellraiser
11-10-2006, 12:35
Heb 't ook voor met m'n borbet T's,
zit een koni-kit onder en is opnieuw uitgelijnd.
Als ik naar rechts stuur heb ik wel een gesleep,
precies of de schijf zit tegen de stofplaat ofzo te schuren,
maar we kunnen ook niets vinden...
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.